Gravatar

#71 BN 11 år siden

Ispep (68) skrev:
du lukker for hurtigt af, særligt når der findes topkvalitet derude, som mange er enige om.

Hvad hjælper det mig, at ANDRE synes, at bestemte serier er "topkvalitet", hvis jeg synes, det er bundkvalitet eller ren middelmådighed?

Og drop nu den der med at jeg "lukker for hurtigt af". Som sagt giver jeg fra tid til anden visse serier en chance - så læs dog hvad jeg skriver, i stedet for at fabrikere fordomme omkring min person, tak. At f.eks. en serie som 'Mad Men' ikke fængede mig efter de to første afsnit, har ikke noget med at lukke "hurtigt" af at gøre - nej, det har noget at gøre med seriens (manglende) evne til at skabe et interessant plot, et interessant univers og interessante karakterer at gøre.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 Ispep 11 år siden

BN (69) skrev:
Dette format er udgangspunktet, en del af biograffilmens identitet/særkende

Det er bestemt ikke alle film der skydes i samme format/aspect ratio og heldigvis for det. Det brede format er fin nok, men jeg har efterhånden svær ved at se forskelle på instruktører, hvis fotografiske stil er den samme, uanset valget af tema.

BN (69) skrev:
Derfor er formatet ikke ligegyldigt for mig

Hvis man vil have sine film skal se "pæne ud" så er det vel at foretrække.

BN (71) skrev:
Hvad hjælper det mig, at ANDRE synes, at bestemte serier er "topkvalitet", hvis jeg synes, det er bundkvalitet eller ren middelmådighed

Du spurgte, hvilke af serier der har fortjent særlig status. Jeg svarede!

BN (71) skrev:
Og drop nu den der med at jeg "lukker for hurtigt

Jeg synes nu det virker som du er for hurtigt til at afskrive dem efter et afsnit. Men okay...
Gravatar

#73 Hr. Nielsen 11 år siden

#71 Jeg synes du lukker hurtigt af!

;-P

Ser du ikke film hjemme så?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#74 BN 11 år siden

Foeller (66) skrev:
Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg har flere gange brugt flere afsnit på at komme ind i rytmen og ind i et nyt univers.

Og JEG tror simpelthen ikke på, at et helt afsnit, f.eks. et pilot-afsnit kan være hamrende uinteressant både m.h.t. plot, karakterer, univers, stil o.s.v., mens resten af serien så er topklasse. ... So there we are. ;-)

Foeller (66) skrev:
Jeg tror ikke på, at 20 minutter er alt, hvad det tager for dit at bedømme, om resten er skidt af kanel.

De 20-30 minutter gælder for mit vedkommende FILM, ikke serier. Jeg har i øvrigt da prøvet at vende tilbage til serier, der ikke sagde mig en dyt ved første kig, og kigget flere afsnit, men har endnu ikke oplevet, at mit første indtryk var skævt eller forkert; netop fordi jeg med serier som regel tager hele afsnit.

Foeller (66) skrev:
Du kan måske sige noget om det generelle tekniske niveau, men det er svært at blive grebet af afsnit 3 i en serie, ligesom det er svært at blive opslugt af en film, hvis man misser de første 30 minutter.

Jamen, jeg har slet ikke noget krav om, at det tænkte afsnit 3 ligefrem skal opsluge mig. Næh, det skal bare kunne vække min nysgerrighed og interesse, så jeg får lyst til at gå tilbage og se serien fra start af og tage en ordentlig vurdering. ... Hvis et senere afsnit ikke engang formår dette, siger det da alt!

Foeller (66) skrev:
Du har tydeligvis ikke fulgt med på det seneste. Serier som Boardwalk Empire, Breaking Bad, Mad Men, Deadwood osv.

Den eneste af os to, der ikke har fulgt med, er DIG, Foeller. Gå tilbage og læs: Jeg har jo lige præcist givet både Mad Men og Deadwood en chance. Mad Men var rent stilistisk ganske flot, men indholdsmæssigt fængede den mig ikke efter de to første afsnit. Deadwood var da ganske god, omend ikke noget særligt. ... Men alt dette HAR jeg jo allerede nævnt - du har bare ikke læst det, og derfor udtaler du dig på et forkert grundlag her.
Gravatar

#75 BN 11 år siden

Hr. Nielsen (73) skrev:
Ser du ikke film hjemme så?

Jo. FILM. Film lavet til biografen. Film, som er som skabte til den størst mulige tv-skærm, og som bør skånes for den rædselsfulde tilpasning/beskæring til tv-formatet, man sommetider ser.
Gravatar

#76 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (75) skrev:
FILM. Film lavet til biografen. Film, som er som skabte til den størst mulige tv-skærm, og som bør skånes for den rædselsfulde tilpasning/beskæring til tv-formatet, man sommetider ser.
Så hvis en serie ikke er 'skåret' til Tv-formatet, ville den kunne have din interesse?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#77 BN 11 år siden

Hr. Nielsen (76) skrev:
Så hvis en serie ikke er 'skåret' til Tv-formatet, ville den kunne have din interesse?

Jeg bringer lige en genudsendelse:

BN (69) skrev:
jeg ... har en top 10 over yndlings-tv-serier, altså tv-serier, jeg elsker

Denne liste finder du i #6.

Og så en genudsendelse mere:

BN (69) skrev:
Sagens kerne er bare, at jeg elsker film højere

Statistisk - og ud fra MIN smag - går det ganske godt indenfor film-produktion med hensyn til at udsende interessante ting. Statistisk går det derimod den forkerte vej med hensyn til tv-produktioner, hvor jeg igen og igen går forgæves, når jeg forsøger at give en serie en chance. ... I den forbindelse er der i øvrigt også noget udefinérligt ved tidsånden jeg ikke kan lide. Det er svært at indkredse det, men bl.a. føler jeg, at der er noget karlsmart, noget koldt og kynisk over tonen i ret mange af de moderne serier. Værst er dog den manipulerende politiske korrekthed, der gennemsyrer mange serier, samt den (lille?) del af serierne, der ofte tyr til pop- og rocksange for at diktere de følelser, tilskueren gerne skulle sidde med i det pågældende øjeblik; et letkøbt gimmick, der slet, slet ikke virker overbevisende, men ofte tværtimod understreger det kunstige og unaturlige i de pågældende scener.
Gravatar

#78 BN 11 år siden

Lord Beef Jerky (55) skrev:
Livet er for kort til Hobbitten...

Oh dear, jeg havde helt glemt, at det er den eneste film der findes!
Gravatar

#79 BN 11 år siden

Ispep (51) skrev:
Men mit argument havde også været løst baseret på meget få serier, hvilket ikke giver et nuanceret billede.

Tiden og internettet er dine venner. :-)

Det er ret nemt nutildags at få fat i de mest omtalte og berømte serier. Diverse streaming-tjenester har jo gjort det væsentligt nemmere at for os at få et kig på især de amerikanske serier.
Gravatar

#80 Collateral 11 år siden

En serie skal være helt usandsynligt ringe for at jeg ikke ser hele skidtet hvis jeg først har besluttet mig for at gå igang. Selv "Will & Grace", som er en afsindigt ringe sit-com, så jeg til ende for at få et mere overordnet indtryk af hvad den prøver på at gøre. Det er ekstremt det ved jeg godt, men tit betaler det sig. "Deadwood" blev jeg først rigtig fanget af i løbet af sæson 2 ved første (foreløbigt også eneste) gennemsyn.

Mit eneste problem med serier er at finde tid til dem allesammen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: