Gravatar

#171 Highland Park 14 år siden

#170: Du har nok også mere forstand på børn, end jeg har. ;)
Men generelt synes jeg ikke, at karaktererne er skarpt nok aftegnede. De forbliver utydelige i mine øjne, og derfor har jeg også svært ved at se, hvad der motiverer mange af deres handlinger.
Og jeg kan ikke tro på, at hendes nysgerrighed i en sådan situation ville overvinde hendes behov for at hjælpe sin mor.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#172 Skeloboy 14 år siden

Filmzkim (169) skrev:
The Wrestler burde på ingen måde ligge så langt oppe. En utrolig tynd idé,

Nu er jeg også af den holdning, at der ikke behøver være store og vilde forkromede ideer i film. Det simple og smukke er ofte det bedste.
Gravatar

#173 Skeloboy 14 år siden

Overvejer snart at gå i gang med at poste min top150 ;)

Men jeg orker ikke til at skulle trave igennem det.

Har også overvejet en top50 på ikke-engelsksprogede film, men den vil blive lidt tynd, forstået på den måde, at meget vil gå igen...kunne også være man skulle nøjes med en top30 eller noget, men så misser jeg at flashe nogle af de vildt interessante film...:)

Kunne også lave en Skeloboy anbefaler...men det er lidt det samme som What We Saw-tråden...meeen, hvor fedt er det lige...selvom jeg tror jeg vil gøre det alligevel...lige for at gøre opmærksom på nogle fede og ikke mindst interessante film...hmmm...
Gravatar

#174 filmz-Bruce 14 år siden

#143 Har set dem alle bortset fra Kim Ki Duks film. Næsten alle som en gode film, selvom jeg er mindre betaget af 5, 10 og især nummer 6. Terabithia var en god overraskelse!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#175 filmz-jonasgr 14 år siden

Det er sgu ligefør jeg får lyst til at lave sådan en liste. Problemet er bare alle de film som jeg ikke har registreret på Imdb, det gør at man for alvor skal granske hukommelsen.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#176 evermind 14 år siden

Jeg var til gengæld ikke så tilfreds med Terabithia ...
Jeg synes, det blev udpenslet for meget, at deres tilflugtssted var fantasi og leg, sådan i retning af "så legede vi, at de her kogler var granater og så ..." eller den store trold med hende mobberens ansigt. Det kom i hvert fald til at virke for anstrengt på mig, selv om filmen bestemt ikke var uden kvaliteter. Dens håndtering af døden i den senere halvdel var ret stærk for en film, der også er i børnehøjde - og hatten af for dét!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#177 Skeloboy 14 år siden

#175 - jeg har givet alle mine film karakter her: www.skeloboy.dk/filmdb og det har jeg gjort løbende. Derfor har det ikke taget super lang tid at lave listen. Og derfor har jeg også begrænset det til film, jeg kun selv ejer
Gravatar

#178 filmz-jonasgr 14 år siden

#177 Det er næsten ligeså spændende læsning, hehe :)

Ah for pokker, glemte at du giver udfra 6 skalaen. Så ser det ikke så slemt ud igen :D
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#179 Skeloboy 14 år siden

#178 - hehe...dem er der kun 27 af...af film...sådan en som Bag Lærernes Ryg, det er en efterskole-video...:), men faktisk kan jeg lige se, at den er uploadet forkert...den plejer at stå i box-sæts, derefter bare titel

En - betyder selvfølgelig, at jeg ikke har set den endnu

Men jeg venter lige med at opdatere den ;)
Gravatar

#180 Highland Park 14 år siden

Skeloboy (161) skrev:
#160 - ja, det er klart, hvis du ikke kan købe argumentet med en fantasi-verden, så kan du heller ikke lide filmen, eftersom det er en af grundpræmisserne.

Jeg fik vist ikke kommenteret ovenstående. At jeg ikke kan lide filmen har ikke noget at gøre med, at hun flygter ind i en fantasiverden. Jeg holder meget af film, der skildrer den slags. Det har derimod noget at gøre med, at det meste af hvad der foregår i den fantasiverden er noget nonsens (tag nu bare scenen med den store tudse), der ingen forbindelse har til virkeligheden. Der bliver ikke engang gjort noget ud af, hvilke bøger det er hun læser, ligesom der intet bliver gjort for, at man lærer karaktererne bedre at kende.

Af Kim Ki-Duks film har jeg indtil videre kun set "Seom" ("The Isle") og "Nabbeun namja" ("Bad Guy"). Førstnævnte er da ganske interessant, hvorimod "Bad Guy" er en af de værste film, jeg har set.

Men jeg vil gerne se både "Bin-jip" ("Tomme huse") og "Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom" ("Forår, sommer, efterår, vinter... og forår") (den er der godt nok mange, der er begejstrede for).
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: