Gravatar

#51 Highland Park 14 år siden

heTTeh (47) skrev:
Alle andre lister der ikke har de tre ældste som de tre bedste er fuldstændig useriøse :)

Hørt! :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#52 BN 14 år siden

#48:

Jeps. We're doomed!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 MMB 14 år siden

Så blev det den 3. december!

Nummer 22 - Raging Bull - 1980
På listen er der selvfølgelig også blevet plads til mesterværket om Jake LaMotta. Filmen er fantastisk på flere måder. Den er nemlig utrolig velspillet. Joe Pesci, Cathy Moriarty og Robert DeNiro spiller helt fantastisk. Især Robert DeNiro spiller fuldstændig formidabelt, og han fik fuldt fortjent sin Oscar. Man kan tydeligt se, at han virkelig har sat sig ind i rollen. Se bare alle de kilo Robert DeNiro tog på for at spille JakeLaMotta som gammel.

Det er også noget af det, Scorsese er så forbandet fantastisk til. Han giver sig tid til at præsentere alle de medvirkene og fortælle os deres historie. Det gør, at vi kan forholde os til, hvad der sker. Scorsese er en fantastisk personinstruktør, og selvom hans casts altid er med nogle af de bedste skuespillere, så er det næppe tilfældigt, at hans film altid får så mange Oscar nomineringer for bedste skuespiller og skuespillerinde.
Filmen er i sort/hvid, hvilket gør, at den bliver mere rå og ærlig. Man bliver i hvert fald ikke i tvivl om, at det er en rigtig historie.

Det er i det hele taget en fantastisk film, der skildrer en mand, der er halvt menneske, halvt dyr.
Gravatar

#54 Åkepool 14 år siden

En rigtig god film og som du skriver, fantastisk skuespil fra hovedaktørerne og ikke mindst De Niro.
Om den ville komme helt op i min top 24 er jeg dog i tvivl om.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 14 år siden

Nu har jeg givet min mening om Raging Bull til kende et par gange. Filmteknisk er den genial, men den gør ikke rigtigt noget for mig personligt, og sådan er det bare. Jeg forstår dog udmærket hvor den er på mange andres lister.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 Highland Park 14 år siden

#55: Jeg har det meget på samme måde og finder den faktisk ret uinteressant. Men teknisk er der ikke en finger at sætte på den.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#57 Kruse 14 år siden

#55: Sådan havde jeg det faktisk også efter at jeg så den første gang, men for mig vandt den meget ved andet syn.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#58 filmz-Bruce 14 år siden

Må med skam erkende, at Straight Story ikke er set af undertegnede :( Det skal der rettes op på!!!

De tre ældste SW er selvfølgelig højst på listen, altså de to af dem. For en af de andre tre slæber sig over den ene og så ryger den anden ene, ned i liste to. 199, 280, 1200, 5600 og 12674 vil jeg skyde på, men jeg går ikke lige igang med en længere liste her og nu.

Raging Bull også klasse!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 MMB 14 år siden

Jeg fatter absolut intet af det her :D: "De tre ældste SW er selvfølgelig højst på listen, altså de to af dem. For en af de andre tre slæber sig over den ene og så ryger den anden ene, ned i liste to. 199, 280, 1200, 5600 og 12674 vil jeg skyde på, men jeg går ikke lige igang med en længere liste her og nu."
Gravatar

#60 filmz-Bruce 14 år siden

#59 Elementary my dear Watson :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: