Nummer 21 - The Lion King - 1994 Der blev også plads til en enkelt Disney film på min liste, og det blev naturligvis Løvernes Konge. Løvernes Konge har betydet en hel masse for mig, siden jeg var helt lille. Det er måske min første VHS film nogensinde måske med undtagelse af Pingo :P. Det er formegentlig også den film, jeg har set flest gange og utroligt nok, er jeg stadig ikke træt af den.
Den har det, der gør en film så spændende: En god historie, flotte billeder og rigtig god filmmusik. Selvom det er en børnefilm, så kan voksne sagtens se den. Det er jo trods alt Hamlet i løveform.
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive, for vi har hver især vores disney favoritter, og det her er så min.
Løvernes Konge er klart den bedste Disney-film i mange år, og jeg tror at hvis man er vokset op med den, anser den af nostalgiske årsager som den allerbedste overhovedet. Det gør skam ingenting, for den er sgu rigtig god.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nummer 20 - American Beauty - 1999 Lester Burnham, der er spillet af Kevin Spacey, har i den grad en midtvejskrise. Han lever i forstæderne, har en kone, en forkælet datter og et stort hus. Hvad er problemet så? Han er kommet til et punkt, hvor han er død indvendig. Det eneste sex han får er med højre hånd, og han er blevet træt af sin ensformige dagligdag. For ikke at afsløre for meget, så er der noget, der gør at han beslutter at gøre noget ved det.
Det er på skuespilpræstationerne, der virkelig trækker filmen op. Kevin Spacey spiller så sindssygt godt, at man burde se filmen alene for hans præstation. Han vandt fuldt fortjent Oscaren i år 2000, og alt andet havde vel været en mindre skændsel. Det er dog ikke kun Kevin Spacey, der spiller fantastisk. Annette Benning spiller også fantastisk som hans kone, der prøver at være så perfekt og fejlfri som muligt. Lidt ligesom Bree i Desperate Housewives. Thora Birch spiller også forrygende som den møgforkælede teenagedatter, der synes hendes forældre er det mest irriterende i verden.
American Beauty kan ses af alle, og det burde den virkelig også. Det er en fantastisk film, der fortjente sine 5 oscars.
#61 MMB 14 år siden
Der blev også plads til en enkelt Disney film på min liste, og det blev naturligvis Løvernes Konge. Løvernes Konge har betydet en hel masse for mig, siden jeg var helt lille. Det er måske min første VHS film nogensinde måske med undtagelse af Pingo :P. Det er formegentlig også den film, jeg har set flest gange og utroligt nok, er jeg stadig ikke træt af den.
Den har det, der gør en film så spændende: En god historie, flotte billeder og rigtig god filmmusik. Selvom det er en børnefilm, så kan voksne sagtens se den. Det er jo trods alt Hamlet i løveform.
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive, for vi har hver især vores disney favoritter, og det her er så min.
#62 elwood 14 år siden
Og ja hvem kan glemme Timon og Pumba et rigtig fedt makkerpar, med en fantastisk livsfilosofi.
og nu må tiany lige komme på banen 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#63 MMB 14 år siden
#64 elwood 14 år siden
#65 MMB 14 år siden
Andreas Hviid spiller den unge Simba, og Peter Jorde spiller den gamle Simba.
#66 elwood 14 år siden
Hehe Lars Thiesgaard er da alle vejene, ham og så en anden kan aldrig navnet er sku med i alt det gamle Disney Sjov.
Ahh Don Kanarge good time... good times.
Btw. damm der en som skal ha skole pengene tilbage med det wiki indlæg hehe.
#67 Lord Beef Jerky 14 år siden
#68 MOVIE1000 14 år siden
#69 MMB 14 år siden
Lester Burnham, der er spillet af Kevin Spacey, har i den grad en midtvejskrise. Han lever i forstæderne, har en kone, en forkælet datter og et stort hus. Hvad er problemet så? Han er kommet til et punkt, hvor han er død indvendig. Det eneste sex han får er med højre hånd, og han er blevet træt af sin ensformige dagligdag. For ikke at afsløre for meget, så er der noget, der gør at han beslutter at gøre noget ved det.
Det er på skuespilpræstationerne, der virkelig trækker filmen op. Kevin Spacey spiller så sindssygt godt, at man burde se filmen alene for hans præstation. Han vandt fuldt fortjent Oscaren i år 2000, og alt andet havde vel været en mindre skændsel. Det er dog ikke kun Kevin Spacey, der spiller fantastisk. Annette Benning spiller også fantastisk som hans kone, der prøver at være så perfekt og fejlfri som muligt. Lidt ligesom Bree i Desperate Housewives. Thora Birch spiller også forrygende som den møgforkælede teenagedatter, der synes hendes forældre er det mest irriterende i verden.
American Beauty kan ses af alle, og det burde den virkelig også. Det er en fantastisk film, der fortjente sine 5 oscars.
#70 MOVIE1000 14 år siden