Gravatar

#71 MMB 14 år siden

Den er helt klart det værd. Der er en film, der let kan ses af alle, og det er ikke en film, der er super svær at forstå eller hård at komme igennem. Det er bare en lille godbid på det store marked.
Gravatar

#72 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg er helt vild med Alan Ball, selvom jeg anser American Beauty for en smule overvurderet. Towelhead og især Six Feet Under er helt fantastisk, men jeg er endnu ikke blevet opslugt af True Blood, og tror egentlig heller ikke jeg gør det. Men American Beauty er vel også mere Sam Mendes' film, og han er bestemt en intruktør jeg holder øje med - især efter Revolutionary Road.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#73 filmz-Bruce 14 år siden

#69 Måske jeg giver den en ny chance en dag. Men mit første syn af den var blot "hæderlig film" og ikke meget mere. Men det er jo også 10 år siden sidst, så måske.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#74 Kruse 14 år siden

Ganske godt valg :) Jeg er meget enig i at Amerian Beauty er en fremragende film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#75 Åkepool 14 år siden

Jeg er enig med dem der har sagt godt om filmen :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#76 MMB 14 år siden

Jeg synes True Blood er fantastisk og er for længst fanget af serien!

Se den igen. ;)
Gravatar

#77 Lord Beef Jerky 14 år siden

#76 Jeg fortsætter da også, for det er ikke en dårlig serie på nogen måde, jeg synes bare den savner den skævhed Alan Ball normalt står for.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#78 MMB 14 år siden

Nummer 19 - Forrest Gump - 1994
Jeg går ud fra, at de fleste af jer har set Forrest Gump, så jeg sparer jeg for handlingen. :)

Filmen er utrolig rørende fra start til slut. Tom Hanks spiller fantastisk, og det er i højeste grad ham, der trækker filmen højere op på listen. Når det så er sagt, så er filmens mærkelige handling intet mindre end forrygende. Forrest Gump oplever både at være i Vietnam, hilse på præsidenten og løbe i jeg ved ikke hvor lang tid i træk.

Alt det hører vi fra Forrest Gump, der sidder på en bænk og fortæller historien videre.
Filmen er så forbandet underlig, at man ikke kan andet end at holde af den.

Filmen er intet mindre end et mesterværk.
Gravatar

#79 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ikke rigtigt min kop te. Efterhånden har de fleste regnet ud, at direkte sentimentalitet slet ikke er mig, og det er nok det sidste jeg bliver rørt af. Forrest Gump er dog sjov fra tid til anden på trods af sin afstumpede og naive idé og forestilling om venskab og kærlighed, så jeg ville da ikke kalde den elendig, det er bare slet og ret ikke mig.
Gravatar

#80 filmz-Bruce 14 år siden

I tidernes morgen syntes jeg det var en god film, endda en fremragende film, men synet har ændret sig. Måske fordi effekterne var state of the art dengang og de havde indtryk på min opfattelse. Hæderlig flick, som jeg har indkøbt som led i datterens opdragelse ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: