Gravatar

#1 RJGuitarFreak 14 år siden

Det jeg i denne tråd gerne vil vide er din top 5 must see gyser/thriller...
eventuelt noget der kunne hjælpe folkene i forummet til at finde nye uhyggelige/spændende film at underholde sig med.
jeg har sagt top 5 fordi det gerne skulle sikre at det i det mindste bliver nogle med kvalitet :D
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 14 år siden

Must see? Jamen det er uden tvivl vigtigt, at få set nogle af klassikerne... det der skræmmer folk er jo en individuel sag, men en vellavet gyser bør ramme de fleste. Mine personlige favoritter i genren er:

The Exorcist
The Texas Chainsaw Massacre
The Shining (US cut)
Lost Highway (ved ikke helt om den kan klassificeres som gyser dog)
The Thing

Derudover bør Alien, The Black Witch Project, Ju-On (den første japanske biofilm) og Ringu også nævnes.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Antlion 14 år siden

Der så mange, man bør se. Jeg vil have et gabende hul i min filmhorisont, hvis jeg ikke havde set følgende film:

"Das Testament des Dr. Mabuse"
"Eraserhead"
"Les Yeux sans visage"
"Peeping Tom"
"Picnic at Hanging Rock"
Gravatar

#4 Collateral 14 år siden

#3: Der er ikke en eneste af de film jeg har set, så der er da lidt at tage fat på ;)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 Antlion 14 år siden

#4:

Bestemt. "Picnic at Hanging Rock" er velsagtens den mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set. En filmisk feberdrøm.
Gravatar

#6 Collateral 14 år siden

#5: Må jeg se om jeg tør så :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 knipsknips 14 år siden

IT
Dawn of The Dead - remake
Bag Facaden
Midsommer
Paranormal Activity
Gravatar

#8 Sweetiebellefan 14 år siden

Dawn of the Dead (2004)
The Others
The Entity
Monster House
Coraline
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9 Thomsen 14 år siden

The Texas Chain Saw Massacre (1974)
Alien
Jaws
Ringu
The Haunting (1963)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#10 Twister 14 år siden

Baseret ud fra min egen favoritliste må det blive:

- Psycho (Hitchcock)
- Europa (Trier)
- Antichrist (Trier)
- Funny Games (Haneke - den originale version)
- Lost Highway (Lynch)

mesterværker, intet mindre.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: