Det jeg i denne tråd gerne vil vide er din top 5 must see gyser/thriller... eventuelt noget der kunne hjælpe folkene i forummet til at finde nye uhyggelige/spændende film at underholde sig med. jeg har sagt top 5 fordi det gerne skulle sikre at det i det mindste bliver nogle med kvalitet :D
Must see? Jamen det er uden tvivl vigtigt, at få set nogle af klassikerne... det der skræmmer folk er jo en individuel sag, men en vellavet gyser bør ramme de fleste. Mine personlige favoritter i genren er:
The Exorcist The Texas Chainsaw Massacre The Shining (US cut) Lost Highway (ved ikke helt om den kan klassificeres som gyser dog) The Thing
Derudover bør Alien, The Black Witch Project, Ju-On (den første japanske biofilm) og Ringu også nævnes.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 RJGuitarFreak 14 år siden
eventuelt noget der kunne hjælpe folkene i forummet til at finde nye uhyggelige/spændende film at underholde sig med.
jeg har sagt top 5 fordi det gerne skulle sikre at det i det mindste bliver nogle med kvalitet :D
#2 Lord Beef Jerky 14 år siden
The Exorcist
The Texas Chainsaw Massacre
The Shining (US cut)
Lost Highway (ved ikke helt om den kan klassificeres som gyser dog)
The Thing
Derudover bør Alien, The Black Witch Project, Ju-On (den første japanske biofilm) og Ringu også nævnes.
#3 Antlion 14 år siden
"Das Testament des Dr. Mabuse"
"Eraserhead"
"Les Yeux sans visage"
"Peeping Tom"
"Picnic at Hanging Rock"
#4 Collateral 14 år siden
#5 Antlion 14 år siden
Bestemt. "Picnic at Hanging Rock" er velsagtens den mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set. En filmisk feberdrøm.
#6 Collateral 14 år siden
#7 knipsknips 14 år siden
Dawn of The Dead - remake
Bag Facaden
Midsommer
Paranormal Activity
#8 Sweetiebellefan 14 år siden
The Others
The Entity
Monster House
Coraline
#9 Thomsen 14 år siden
Alien
Jaws
Ringu
The Haunting (1963)
#10 Twister 14 år siden
- Psycho (Hitchcock)
- Europa (Trier)
- Antichrist (Trier)
- Funny Games (Haneke - den originale version)
- Lost Highway (Lynch)
mesterværker, intet mindre.