Gravatar

#21 Yoda 18 år siden

Ja, Hawaii 5-0 vil jeg klart anbefale.

Hvis du ikke allerede har set introen, så er den her: KLIK

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#22 denox 18 år siden

Den serie kan jeg også huske og mener bestemt den var australsk. Jeg husker særligt to ting:
1. En autralsk soldat der bliver ven med en japansk, og en af dem bliver skudt foran øjnene på den anden.
2. En scene med en japansk soldat der spiser en feltration fyldt med maddiker

Jeg husker den som en rigtg god serie, men jeg kan ikke huske hvad dens australske titel er. Jeg synes helelr ikke der er nogen her der virker bekendte.
Gravatar

#23 Yoda 18 år siden

Hvad med Baa Baa Black Sheep?

Serien kørte i to sæsoner fra 1976 til 1978: KLIK

Handlingsreferat: Pappy Boyington is the squadron-leader of a group of fighter pilots stationed on an island in the Pacific, during World War II. Pappy often needs to intercede in altercations at the base, but everyone seems to pull together when they are assigned missions
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#24 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#22: Ja! Det er nemlig rigtig - men hvad faen var det nu den hed??

#23: Det er ikke den... ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#25 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Jeg kan faktisk stadig huske tema-melodien fra serien!
Gravatar

#26 jessup 18 år siden

Det er ikke videre nostalgisk men jeg har et blødt for "Strangers with Candy" (1999-2000) med bla. Amy Sedaris og Stephen Colbert en serie som vist aldrig er kørt på dansk tv.

Den er en ektremt pjattet pastiche på 50érnes og 60ernes Social hygiene film (amerikanske skole film der skal konformitere de amaeriskanke unge og børn) opdateret til nutiden.

Amy Sedaris er en 46 årig er en ex- narkoman der skal tilbage til high-school. Der er mange mindre kendte komikere som giver den alt hvad de kan og den er altid velskrevet og veludført.

Mange afsnit kan findes på youtube.

Der udkom en film baseret på serien i 2005 med bla.: Stephen Colbert, Dan Hedaya, Philip Seymour Hoffman, Justin Theroux, Matthew Broderick, Ian Holm - den bombede fælt og jeg har ikke fået set den endnu.
This is just until June
Gravatar

#27 Yoda 18 år siden

Det er ikke just en let opgave at finde denne serie :-)

Hvad med disse:

Cowra Breakout: IMDb

A Town Like Alice: IMDb

Gravatar

#28 Yoda 18 år siden

Det er også denne:

Changi - en mini-serie fra 2001

IMDb
Gravatar

#29 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#27+28: Tak for din indsats, men det lader ikke til at være nogle af dem :( Og "Changi" er for ny - den må have været fra slut-80'erne eller start-90'erne...
Gravatar

#30 Yoda 18 år siden

Den må jo dukke op på et tidspunkt :-)

Skriv ny kommentar: