Dyre melodramaer som "Old Yeller" (klasser over Lassie) kan altid for mig til at knibe en tåre - det er ligesom at man bedre kan relaterer til dyr end mennesker - på nær Cujo.
Synes generelt at mange koreanske dramaer på sin vis er triste, men samtidigt livsbekræftende.
I Hong Sang-soos Day a pig fell into the well følger man 4 personer, der alle er forbundet. Personerne træffer valg, der viser sig at være skæbnesvanger. Anmeldelse hos koreanfilm
Christmas in August af Hur Jin-ho er også et lille mesterværk. Hovedpersonen, der ejer en fotobutik, forelsker sig i en pige, der begynder at besøge ham regelmæssigt i fotobutikken. Hovedpersonen er dog døende. Anmeldelse hos koreanfilm
Failan med Choi Min-sik og kinesiske Cecilia Cheung er en fantastisk film. Starter langsomt ud, men lige pludeselig udfolder sig et mesterværk. Anmeldelse hos koreanfilm
#41 El vez 20 år siden
#42 filmz-Bruce 20 år siden
Midnight Express og Who's Afraid of Virginia Wolf.
#43 Captain Vallo 20 år siden
... og jeg er stadig blå.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#44 nakalay 20 år siden
#45 jessup 20 år siden
#46 Patriarch 20 år siden
Så må hunde scenen fra Equilibrium være ret effektiv på dig? :)
#47 filmz-ataris 20 år siden
I Hong Sang-soos Day a pig fell into the well følger man 4 personer, der alle er forbundet. Personerne træffer valg, der viser sig at være skæbnesvanger. Anmeldelse hos koreanfilm
Christmas in August af Hur Jin-ho er også et lille mesterværk. Hovedpersonen, der ejer en fotobutik, forelsker sig i en pige, der begynder at besøge ham regelmæssigt i fotobutikken. Hovedpersonen er dog døende. Anmeldelse hos koreanfilm
Failan med Choi Min-sik og kinesiske Cecilia Cheung er en fantastisk film. Starter langsomt ud, men lige pludeselig udfolder sig et mesterværk. Anmeldelse hos koreanfilm
Sympathy for mr. Vengeance er nok den film jeg endnu har set jeg finder mest trist. En must-see
Som #13 skriver, er Lee Chang-dong også klart værd at tjekke ud. Jeg har alle hans film, men har kun fået set Green Fish, der er en rigtig god film.
Andre anbefalelsesværdige koreanske film:
Happy End
JSA
Flower Island
Ikke-koreanske film:
In the mood for love
Trois couleurs: Blanc
#48 ks 20 år siden
#49 filmz-msg21 20 år siden
#50 filmz-gofferoffer 20 år siden
Bestemt!