Gravatar

#1 Cjm1985 12 år siden

Hey folks,

For nogle måneder siden var der en hed diskussion igang her på filmz om biografernes udbud af 2D kontra 3D film. Så vidt jeg husker, var der også en nyhed, hvor Kim 'Etellerandet' fra Nordisk Film påstod, at det ikke passer, at Nordisk Film ikke giver publikum mulighed for at vælge 2D fremfor 3D i biografen. Jeg mener endda, at han sagde, at de havde lige så mange 2D visninger som 3D visninger. Jeg har ikke kunnet finde nyheden, selvom jeg har søgt efter den. Kan andre huske noget om dette?

Jeg vil nu blot udtrykke min undren, for da jeg i dag ville bestille billetter til The Avengers i 2D så jeg, at den i Palads kun kører én gang i 2D i løbet af hele weekenden, mens den konstant kører i 3D. Falkonér viser den slet ikke i 2D.

Vi har nu valgt at se den i Cinemaxx, hvor den kører i 2D cirka lige så mange gange som i 3D. No problem - men jeg undrer mig bare over alle de 3D visninger.

Er det bare mig og mine venner, der fravælger det?

Og så er det vel også fordi Nordisk Film tjener flere penge på 3D?

Min lyst til at gå i biografen bliver i hvert fald lidt svækket, når man først skal igennem et større research-arbejde for at finde ud af, hvor man kan undgå 3D. ... Men glæder mig til filmen i aften!!
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1795549063] 12 år siden

Oveni din undren kan man smide det faktum, at 2D-forestillingerne først kommer op på Kino.dk lang tid efter 3D-forestillingerne gør.

Jeg havde faktisk bestilt billetter til 3D-forestillingen af "The Avengers" til at starte med, fordi jeg kun kunne finde ganske få 2D-forestillinger, da jeg kiggede igen nogle dage efter, var der pludselig masser af 2D-forestillinger.

Jeg er ikke i tvivl om, at biograferne tjener flere penge på 3D og derfor bruger lettere ufine tricks for at narre folk ind til de forestillinger, se fx. "Prometheus" - der er ikke en eneste forestilling på Kino.dk i 2D endnu, men man kan forudbestille til 3D i adskillige biografer.
Gravatar

#3 chandler75 12 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Nicki52 12 år siden

Da jeg var ind og se den nye Harry Potter, kørte den i bio 1 og bio 9 (de to største sale) i 3D. Seks gange i hver lige fra 12:30 til 21:30. Den kørte kun 4 gange om dagen i 2D.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 tiany 12 år siden

Vi kommer til at se Avengers i 3D i næste uge :/
I Haderslev køre den kun i 3D (intet 2D).

Vi kunne så køre til Kolding, men der er biografen ikke så god.
Var forresten lige inde og tjekke, Biocenter i Kolding viser i løbet af de næste 7 dage
The Avengers 30 gange, ud af dem er 27 i 3D.
Valar morghulis
Gravatar

#6 gi-jones 12 år siden

Til gengæld har jeg observeret i dag, at det faktisk er svært at få lov til at se Avengers i 2D i Århus - ikke fordi der ingen forestillinger er, men fordi de er udsolgt. Det er 3D til gengæld ikke. Det styrker mig blot i min tro på at 3D er på vej til en velfortjent død igen. Folk bliver ikke ved med at være villige til at betale ekstra for 3D-visninger og i sidste ende kommer eftespørgslen til at afgøre det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 Cjm1985 12 år siden

Det er da virkelig trist, at biograferne med monopolagtig magt prøver at pådutte deres kunder noget, som mange åbenbart ikke har lyst til at betale ekstra for. Manglen på valg viser tydeligt, at biografernes grådighed kommer før deres kunders tilfredshed.

Samtidig klynker biograferne over, at de ikke tjener penge nok, og at pirateri ødelægger deres forretning. Hvis nu de tog deres kunder alvorligt, så tror jeg, at deres forretning ville køre bedre (hvis den altså virkelig kører så dårligt, som de påstår).

Jeg går ikke ind for download af film, og jeg vil ikke åbne den diskussion, men på en måde kan jeg godt forstå, at man i ren og skær magtesløshed må ty til andre platforme, når nu biograferne åbenbart ikke tager deres kunder alvorligt.
Gravatar

#8 gi-jones 12 år siden

Cjm1985 (7) skrev:
Jeg går ikke ind for download af film, og jeg vil ikke åbne den diskussion, men på en måde kan jeg godt forstå, at man i ren og skær magtesløshed må ty til andre platforme, når nu biograferne åbenbart ikke tager deres kunder alvorligt.
Ja, for underholdning -præcis som du vil have den - er jo en menneskeret. Rap, rap, rap.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: