Gravatar

#21 inflector 12 år siden

Sopranos.

Som resten af feltet forsøger at måle sig med, men slet ikke når op på siden af. The Wire er dog tæt på og ender på en flot andenplads.
Mad Men siger mig ikke rigtigt noget, så foretrækker jeg klart The Shield.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#22 Høegh 12 år siden

Deadwood tabte til Buffy... men... jamen...

Og Breaking Bad vandt over Twin Peaks... men... jamen...

I do not approve of this list :-/
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#23 MOVIE1000 12 år siden

The Sopranos ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#24 sluppermand 12 år siden

Høegh (22) skrev:

Det er en direkte skændsel!

Høegh (22) skrev:
Og Breaking Bad vandt over Twin Peaks... men... jamen...

Twin Peaks er en udemærket serie, med nogle helt vidunderlige karakterer. Serien mister dog sin glans i anden sæson. Der er simpelthen for mange kedelige sidehistorier, hvilket ikke skader første sæson, men tvinger dog serien ned på et sopaopera niveau, hvor den ikke hører hjemme. Breaking Bad derimod har været fuldstændig uovertruffen gennem fire sæsoner indtil videre.
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#25 Zombi 12 år siden

The Sopranos "vandt" over Breaking Bad:
http://www.vulture.com/2012/03/drama-derby-breakin...

Så nu er The Sopranos sikret en finale plads.

Den anden finale plads står nu mellem The Wire og Mad Men.
Gravatar

#26 Åkepool 12 år siden

Hold kæft jeg er bagud. Har ikke set en eneste af de nævnte serier :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#27 inflector 12 år siden

#26 så er det med at komme igang. Sopranos og The Wire slår langt de fleste film, med hensyn til plot, skuespil, dialog og karakterudvikling. Visuelt er især Sopranos også imponerende.
Begge boxe koster omkring 5-600kr stykket, men så får du også 60+timers underholding, som sagtens kan ses mere end en gang.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#28 Richard Burton 12 år siden

sluppermand (24) skrev:

Jeg tror min manddom visnede af bar skam! Men ok, Sverige snakker også om det neutrale kønssamfund, så hvorfor ikke.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#29 NightHawk 12 år siden

Høegh (22) skrev:

sluppermand (24) skrev:

Hvorfor er det en skændsel at tabe til en utrolig velskrevet, fantastisk spillet, og visuelt evigt opfindsom serie, som har en af de bedste og mest nuancerede karakterudviklinger og som er fyldt til randen med multilagrede historier hvis samhørighed set over dens syv sælsoner er fænomenal udført, hvilket for længst har gjort, at serien har skrevet sig ind i historiebøgerne, som en af de bedste der nogensinde er lavet.

Har i læst begrundelsen bag hvorfor, at "Buffy" var med blandt de udvalgte 16 serier ?

SIR Ridley Scott (28) skrev:
Jeg tror min manddom visnede af bar skam! Men ok, Sverige snakker også om det neutrale kønssamfund, så hvorfor ikke.

Bare rolig, du bliver skam ikke mindre mand af at kunne sætte pris på en af de bedste serier i verden.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#30 Richard Burton 12 år siden

NightHawk (29) skrev:
Bare rolig, du bliver skam ikke mindre mand af at kunne sætte pris på en af de bedste serier i verden.

Jeg har fra dag 1 værdsat Deadwood som den sig hør og bør og det forhold ser jeg ingen grund til at ændre på fremover :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: