Gravatar

#11 Castanea 12 år siden

Acht Stunden sind kein Tag und Berlin Alexanderplatz.
Gravatar

#12 NightHawk 12 år siden

Så vidt jeg lige kunne sjusse mig frem til via linket, er "Buffy TVS" med i blandt de 16 udvalgte serier.

Så min stemme går derfor naturligvis til Joss Whedons absolutte genistreg af et mesterværk, "Buffy TVS"!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 Zombi 12 år siden

Hvis i trykker på den knap der hedder "View the bracket" kan se hvilke serier der er tilbage. Buffy og Six Feet Under er desværre ikke med i løbet mere.
Gravatar

#14 Kruse 12 år siden

Jamen, så hepper jeg på "Mad Men" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15 NightHawk 12 år siden

Jeg har ikke set hverken "Breaking Bad" eller "The Wire" endnu, så det bliver et valg mellem "Mad Men" og "The Sopranos" for mit vedkommende. Selv om "Mad Men" er en fremragende serie, især i sæson 3 & 4, så sidder "The Sopranos" lige i skabet fra første scene, så derfor vælger jeg at heppe på, at Tony og co. vinder. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#16 sluppermand 12 år siden

Ingen tvivl om at The Wire er den bedste tv-serie nogensinde. Velskrevet, velspillet og veleksekveret. En uhyre vigtig dokumentation om en amerikansk storbys forfald. Istedet for at give os endnu en lam strømerserie har David Simon skabt et værk, der er højdepunket for moderne historiefortælling. Serien burde have vundet en motherfucking pulizterpris. Breaking Bad og Mad Men deler andenpladsen.
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#17 Twister 12 år siden

Så vidt jeg kan se er det Mad Men vs. The Sopranos i finalen (eller har jeg set forkert?)

Den helt rigtige finale efter min mening. Men håber nu at The Sopranos løber med sejren.

EDIT: Kan se at jeg så forkert, de er kun nået til semifinalen. Håber dog på ovennævnte scenarie :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#18 MMB 12 år siden

Jeg gætter på scenariet The Sopranos vs The Wire, hvor The Wire vinder. :)
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 12 år siden

Umiddelbart synes jeg Six Feet Under er den bedste... men Breaking Bad er lige i hælene. Hverken Mad Men eller The Sopranos siger mig det store, selvom de begge da er ganske fine serier.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 PredatorX 12 år siden

The Wire.

Alt andet blegner ved sammenligning. The Wire er et mesterværk, og vi vil aldrig få et lignende at se igen...

The Sopranos er god, Breaking Bad er god underholdning (selvom det til tider er ret åndssvagt), Mad Men sagde mig ikke særlig meget, men jeg har også kun set et par afsnit, så måske har jeg ikke givet mig tid til den... Six Feet Under var god. Faktisk helt sindssygt god. Men INTET kommer i nærheden af The Wire...
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: