Man skal næsten selv se den, da de omtalte scener er meget symbolske for handlingen og ikke bare er indsat for at være klammen, men:
I den første scene forsøger manden at begå selvmord ved at sluge en håndful store fiskekroge og efterfølgende hive dem op igennem halsen, hvilket naturligvis er ret blodigt da modhagerne bider sig fast. I den anden scene putter kvinden fiskekrogene op i sin vagina og hiver dem ud.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Der er desuden en anden lille klam, men samtidig ret humoristisk scene, hvor der er en der går på "toilettet" ved at sætte sig ud over kanten på prammen:
Det er filmet i vandet nedefra og op, hvor man følger pølsen glide ud af numsen og ned i vandet med et lille 'plump'!
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#76 Den er en rigtig grum scene, men den passer godt ind i filmsproget der, som Chandler75 siger, er meget symbolsk. Den er instrueret af Ki-duk Kim og det er en fremragende film som jeg godt vil anbefale, selvom den ikke er helt på højde med hans (noget fredeligere) "Forår, sommer, efterår, vinter... og forår".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Det er meget muligt, men ingen kan overbevise mig om, at sådanne scener er nødvendige for at en film skal få sit budskab igennem, eller være en god film. I mine øjne er det blot et sørgeligt tegn på, at forråelse og overskridelse af perverse grænser, er gået alt for langt. Det er ligeså lidt kunst, som når man blender guldfisk og tisser op af en mur.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#71 filmz-Bruce 19 år siden
...næst efter far! :)
#72 filmz-Orion 19 år siden
#73 chandler75 19 år siden
#74 chandler75 19 år siden
#75 filmz-Orion 19 år siden
#76 filmz-Bruce 19 år siden
#77 chandler75 19 år siden
#78 Benway 19 år siden
#79 Benway 19 år siden
#80 filmz-Bruce 19 år siden