Blues Brothers Biljagten, jeg har aldrig set en større bilbiljagt, bare mængden af politibiler efter dem er jo sindsygt, og måden de smadres efterhånden, det er jo en ren symforni.
jeg synes lige der er en anden scene der mangler Slutningen i The Usual Suspect, med kaffekop og det hele, og voice overen til sidst genialt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
uhhh!! der godt nok mange, og mange er allerede nævnt. Et par stykker har nævnt Saving privat Ryan, omaha beach scenen, og den er stærk!! men personligt er den stærkeste scene i den film for mig, den scene hvor de sider inde i en sønderskudt by og venter på tyskerne, de høre grammofonmusik, og baggrunden kan man høre den metaliske skærende lyd fra tyskernes kampvogne, der langsomt kommer nærmere. I må ikke spørge hvorfor, men den scene får det altid til at løbe ned af ryggen på mig....tror det er måden stemningen langsomt bliver bygget op.... det er kunst!
Quints (Robert Shaw) USS Indianapolis monolog i "Jaws", rigtig fed scene.
Slutscenen i "...Cuckoo's nest", der kan jeg aldrig undgå at få lidt "glasøjne" :) Musikken passer også glimrende til scenen - hvem siger, man ikke kan bruge sav til filmmusik? ;)
Kom til at tænkte på en cool scene. Nicolas Cage i starten af Face/off, da han lige har instillet bomben, og han danser rundt til "Halleluja"...HAHA Fantastisk.
"Valkyrie"-scenen i "Apocalypse Now" er allerede blevet nævnt, men der er et enkelt klip hen mod slutningen af den scene, der måske er mit all-time favorite klip nogensinde i nogen film.
Kameraet er placeret i en af helikopterne, der flyver rundt over den brændende skole. På et tidspunkt flyver de gennem en af røgsøjlerne, og kameraet filmer bagud, hvor man ser røgen blive formet til en perfekt hvirvel i helikopterens slipstrøm - og det ser SUPERfedt ud!
Ridley Scott har et lignende klip i "Black Hawk Down", men det er jo lavet med CGI! Hvis klippet i "Apocalypse Now" er tilfældigt koreograferet, så er det utroligt, og hvis det er nøje planlagt, så tør jeg slet ikke tænke på, hvor svært det må have været at få i kassen!
Åbningsscenen af Once Upon A Time In The West. Den scene e er simpelthen så gennemført fra første til sidste sekund, fantastisk!
Synes også slutscenen i Se7en er værd at nævne.
Og mange af de klimatiske scener i 'Requiem for A Dream', specielt da den gamle dame (har glemt hendes navn) bliver kørt igennem hospitalet mens vanviddet bare lyser ud af hende.
#11 filmz-Wacker 19 år siden
Saving Private ryan: Omaha Beach.
Dommedag nu: Helipkoptere og Walkyriens ridt.
Enemy at the Gates: slutningen
http://www.samarit.dk
#12 elwood 19 år siden
jeg synes lige der er en anden scene der mangler Slutningen i The Usual Suspect, med kaffekop og det hele, og voice overen til sidst genialt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 El vez 19 år siden
#14 filmz-bullettooth 19 år siden
#15 filmz-Narniabæver 19 år siden
"Løvernes Konge" Gnuerne.
"Over Hækken" Pindsvin der kører bil!
#16 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#17 filmz-Orion 19 år siden
Slutscenen i "...Cuckoo's nest", der kan jeg aldrig undgå at få lidt "glasøjne" :) Musikken passer også glimrende til scenen - hvem siger, man ikke kan bruge sav til filmmusik? ;)
#18 SpielbergFreak 19 år siden
#19 Outbound Sith 19 år siden
"Valkyrie"-scenen i "Apocalypse Now" er allerede blevet nævnt, men der er et enkelt klip hen mod slutningen af den scene, der måske er mit all-time favorite klip nogensinde i nogen film.
Kameraet er placeret i en af helikopterne, der flyver rundt over den brændende skole. På et tidspunkt flyver de gennem en af røgsøjlerne, og kameraet filmer bagud, hvor man ser røgen blive formet til en perfekt hvirvel i helikopterens slipstrøm - og det ser SUPERfedt ud!
Ridley Scott har et lignende klip i "Black Hawk Down", men det er jo lavet med CGI! Hvis klippet i "Apocalypse Now" er tilfældigt koreograferet, så er det utroligt, og hvis det er nøje planlagt, så tør jeg slet ikke tænke på, hvor svært det må have været at få i kassen!
Fox Mulder
#20 ks 19 år siden
Synes også slutscenen i Se7en er værd at nævne.
Og mange af de klimatiske scener i 'Requiem for A Dream', specielt da den gamle dame (har glemt hendes navn) bliver kørt igennem hospitalet mens vanviddet bare lyser ud af hende.