Gravatar

#81 chandler75 19 år siden

Det er jeg helt uenig i. Når man sætter ekstremer ind i en ellers ekstrem neddæmpet og smuk film, skærer de igennem - i dette tilfælde symbolsk - i så høj grad at man ikke kan undgå dem.

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#82 chandler75 19 år siden

Læs forøvrigt Eberts rosende anmeldelse, hvor han bl.a. diskuterer de omtalte scener: http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#83 filmz-Bruce 19 år siden

Unskyld svartiden, skulle lige ned og købe vildt ind med slik og cola til i aften, efter ugers selvpineri :)

Jeg har intet behov for at se den slags scener, uanset de vises i den rette kontekst og symbolikken er perfekt. I mine øjne er det ikke kunst, men perversiteter og jeg vil til enhver tid foretrække en filmmager, som kan beherske filmsproget uden at gå til sådanne yderligheder. Hvis man mener, man ikke kan fremprovokere de ønskede følelser uden at vise den slags, så har man ikke prøvet hårdt nok.

Jeg er dog langtfra enig med kvinden som siger:

"Why, would they show a movie with things I do not want to see?"

Fordi jeg ikke vil se en sådan film, skal andre da være velkomne. Ytringsfriheden og det frie valg, længe leve :)

Men jeg foretrækker klart en film som "Failan" istedet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 Guts 19 år siden

Hvad er din mening så om nogle af de andre film nævnt her??
Der mener jeg A Bittetsweet Life, OldBoy og Irreversible, der alle indeholder perverterede scener!

"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#85 filmz-Bruce 19 år siden

Irreversible har jeg ikke set af samme grund som The Isle. Vold af den karakter, som vises i "A Bittersweet Life" og "Oldboy" rører mig ikke, ej heller blæksprutte scenen. Tunge- og tand scenen får mig da til at knibe øjnene lidt i. Men der har jeg intet problem med at abstrahere og sige "film". Jeg er dog helt enig i, at det er en grænse der er rykket gennem årtier og bare for 10 år siden, ville det næsten være utænkeligt at vise på film.

Det er helt og holdent et spørgsmål om egne grænser og mine de går ved, scener af den karakter som Isle og Irreversible, portrætterer. Synlig tortur af kønsorganer og folk som forretter deres nødtørft, det er i mine øjne klart længere ude end ovenstående. Hvis om 20 år, det er en grænse der er rykket og bliver ligeså udbredt, så man kan se Lindsay Lohan sk... i Herbie, ja så bliver jeg endnu gladere for mine klassiske film :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#86 Zelle 19 år siden

"I am your father!" - enough said.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#87 filmz-jackjazz 19 år siden

#42:
Det lyder som om, at vi kunne få en længere (og god) diskussion ud af det. Indtil videre vil jeg nøjes med følgende:

Jeg ser nærmere slutningen som et billede på, at menneskers tålmodighed (ifm. kærlighed) kan være uendelig stor, og at det kun er livets længde (dødeligheden) som sætter en stopper for den. For mig at se, er der ingen tvivl om, at meningen med filmen i helhed er, at man tilsidst skal se robotten som et (menneskeligt) væsen med følelser, og slutningen giver så bare et bud på, hvor stærke de menneskelige følelser er - i en usædvanlig kontekst.

JackJazz

P.s.: Godt at se, at du har styr på spoiler-brugen! :-)
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#88 Herrguth 19 år siden

Nogle scener der har gjort indtryk på mig (som (måske) ikke allerede er blevet nævnt:

Bambi -
Da moderen dør!

Løvernes Konge - introen med alle dyrene og "The Circle Of Life" og så scenen med gnuerne og onde, onde Scar.

Super Size Me - faktisk ikke en del af selve filmen, men på ekstra materialet på DVD'en er der en lille ekstra dokumentar, hvor han har købt "almindeligt" fast-food og McDonalds mad og har det opbevaret i lufttætte glas. FØJ! Så kan man godt holde nallerne fra McD-mad...

Io Non Ho Paura / Jeg er ikke bange - scenen hvor drengen opdager hullet og hvad der er dernede...

Thelma & Louise - slutningen

Brødre - scenen med Ulrich Thomsen og Paw Henriksen

Mirakel - "Dennis du er et nul!" og "Tag den København, jeg har fået hår på!"

Riget - Der er mange gode scener, men scenen med ambulancen, hvor en hånd glider ned af ruden, får hårene til at rejse sig...

Ghostbusters - "I tried to think of the most harmless thing. Something I loved from my childhood. Something that could never ever possibly destroy us. Mr. Stay Puft!"

Hair - Starten (Aquarius)

Poltergeist - "They're Here!" og scenen med klovnen (skræmmende!).

French Kiss - Den film har så mange hysterisk morsomme scener. For at nævne et par stykker: Scenen om bord på flyet ("Like a bull!"), og scenen i toget hvor hun får spist lidt for meget ost. (Ja, jeg kan faktisk rigtig godt lide denne film, af en eller anden årsag. synes den er charmerende og morsom).

Labyrinth - Scenen med alle trapperne, og hele kidnapningsscenen i starten.

Phantom of the Opera - hvor teatret skifter fra gammelt til nyt.

X-Men 2 - Scenen med Nightcrawler i Det Hvide Hus

The Fifth Element - Scenen med "opera-sangeren".

Lost in translation - HVAD hviskede han?

Sin City - Alle scener med Elijah Wood, der bare er så creepy i den film!

Red Eye - Scenen på flyet, hvor hun finder ud af hvem han i virkeligheden er!

Gone with the wind - Frankly my dear, i don't give a damn!

Men ellers så er jeg enig i hvad der ellers er blevet sagt om Million Dollar Baby, Schindler's List, Matrix, Star Wars, E.T. og Aliens-serien.

Gravatar

#89 chandler75 19 år siden

# 85 Det er ærgerligt at du begrænser dine filmoplevelser fordi visse film indeholder scener der er ubehagelige at se på. Man kan altid gemme sig under dynen, hvis det bliver for slemt, ligesom da man var lille :)

Jeg er dog ikke enig i at det er en grænse som er blevet rykket indenfor nyere tid. Der har altid været ubehagelige scener i film. Tænk på scenen med øjet der bliver skåret åbent i "Un chien andalou" (1929), eller scenerne med dyrene der bliver mishandlede i "Cannibal Holocaust" (1980) (som jeg dog ikke vil betegne som en god filmoplevelse på nogen måde). For ikke at tale om det forherligende portræt af KKK i "The Birth of a Nation" (1915).
Gravatar

#90 stefsims 19 år siden

Predator - Da Arnie kravler baglæns ud af mudderet op imellem nogle grene. Hvor udyret ikke kan se ham.

Rambo - Da han syer sig selv i armen
Rambo (1 eller 2) - Da han tænder ild til det krudt han har hældt i sit skudsår.

Crocodile Dundee - "That's not a knife." ..... "That's a knife..."

True Romance - Scenen hvor hun får nogle gevaldige tæv.

Full Metal Jacket - Gomer Pyle på toilettet.

Coneheads - Den lille raket han fyrer af.

Stargate - Turen gennem portalerne.

The Abyss (Dybet)-
Hvor Bud har nået bunden og er ved at løbe tør for ilt.

That movie has warped my fragile little mind.

Skriv ny kommentar: