Gravatar

#21 davenport 18 år siden

Hvis man ser Bowling For Columbine, beskriver Moore jo også problemet med, at amerikanerne bliver holdt i frygt af medierne, og som gør dem mere triggerhappy.
Jeg tror ikke det er nok at fjerne deres våben, men skal have gennemført en holdningsændring, og det er amerikanerne slet ikke klar til.
Jeg har prøvet at blive stoppet på en gennemkørsel på en militærbase i en RV, og så en soldat gå grasat på min grandonkel fordi han havde en 9mm liggende med amunition ved siden af i sin RV.
Jeg var rystet over at der befandt sig en pistol i den bil vi havde kørt i i flere dage.
For dem var det ingenting, for mig var det langt ude at der lå en gun.
Jeg tror slet ikke den almindelige amerikaner sætter forbindelse mellem denne nedskydning og våbenkontrol. Det er for normalt at være bevæbnet.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 Bony 18 år siden

Er der nogen der har fundet ud af hvorfor han gjorde det?

Der går garanteret ikke længe før medierne begynder at trævle op i historier med at voldelige film og spil skaber små psykopater ude i samfundet. Personer der ikke kan kende forskel på rigtigt og forkert.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#23 Patriarch 18 år siden

Kærlighedssorger er det sidste jeg har læst.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#24 davenport 18 år siden

Det er nok Marylin Manson der fik ham til det...
Gravatar

#25 dolphinfriendly 18 år siden

Ja - eller Britney Spears 'Ooops I did it again" spillet bagfra.

Gravatar

#26 chandler75 18 år siden

Jeg er også sikker på, at automatvåbene er skyld i de høje dødstal.

Grunden til, at de fleste amerikanere ikke går ind for gun-control er jo, at det er en ret, der er indskrevet i grundloven.

Loven blev nedskrevet, så alle borgere kunne beskytte sig selv. Da den blev nedskrevet, var det ikke så meget for, at folk kunne beskytte sig mod forbrydere o.lign., men mere for at de kunne gribe til våben, hvis nogle af kolonimagterne begyndte at ville have fingre i USA igen, eller hvis regeringen pludselig droppede republikken og valgte et statsoverhoved.

Dengang gav loven god mening, men loven blev også lavet i en tid, hvor ens våben skulle lades efter hvert skud - de amerikanske forfædre havde næppe automatvåben i tankerne, da de lavede loven.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#27 Bony 18 år siden

Jeg troede kun at det fik folk til at smide manken?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#28 davenport 18 år siden

Nu siger de at det er en kinés der har gjort det..
Gravatar

#29 Patriarch 18 år siden

Det sjove er at den lov skal læses som fanden læser biblen hvis man skulle udlede at alle har ret til skydevåben. Der står såvidt jeg ved meget specifikt at det drejer sig om militzer.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#30 filmz-Bruce 18 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: