Selv om det kun er brudstykker du har sat anmeldelsen sammen af, ja så foretrækker jeg til hver en tid din nye udgave af Matrix Revolutions, end den gamle i # 44. Forøvrigt er jeg helt enig i de ting du skriver i # 64. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Det er dæleme lang tid siden jeg har været så rørt. Det er historien om en storebror og en lillesøster, der prøver at overleve i de sidste dage af WW2 i en japansk landsby.
Hele historien er sublim i sin fortælling, og er en af de mest triste krigsfilm jeg nogensinde har set.
Og som altid med Studio Ghibli produktioner, så er animationen og også i top. Personen der ligger stemme til lillesøsteren er selv 5 år, hvilke gør det hele meget autentisk, og fortællingen i sig selv er også meget autentisk. Man når igennem hele følelsesregisteret, og det er ikke set sørgeligere siden jeg så Charlotte's Web i 80'erne...
Die Hard 1-3...droppede marathon i bio, da der ikke kommer et nærliggende...så derfor blev de set i hjemmet. Kan så ikke beslutte mig for, om jeg skal se 4eren i aften, eller vente til imorgen, og se den i Odense Biocity's største sal. Indtil videre, synes jeg at 3'eren er lidt mere underholdende end 2'eren.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
#71 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#72 NightHawk 18 år siden
Selv om det kun er brudstykker du har sat anmeldelsen sammen af, ja så foretrækker jeg til hver en tid din nye udgave af Matrix Revolutions, end den gamle i # 44. Forøvrigt er jeg helt enig i de ting du skriver i # 64. :)
#73 Skeloboy 18 år siden
Det er dæleme lang tid siden jeg har været så rørt.
Det er historien om en storebror og en lillesøster, der prøver at overleve i de sidste dage af WW2 i en japansk landsby.
Hele historien er sublim i sin fortælling, og er en af de mest triste krigsfilm jeg nogensinde har set.
Og som altid med Studio Ghibli produktioner, så er animationen og også i top.
Personen der ligger stemme til lillesøsteren er selv 5 år, hvilke gør det hele meget autentisk, og fortællingen i sig selv er også meget autentisk. Man når igennem hele følelsesregisteret, og det er ikke set sørgeligere siden jeg så Charlotte's Web i 80'erne...
#74 filmz-Bruce 18 år siden
#75 filt 18 år siden
#76 NightHawk 18 år siden
Det er i orden, vi vædder en øl på det. ;)
Jeg tror dog først Perfect Strangers blir set, når den udkommer på DVD, så væddemålet må vente lidt endnu. :)
#77 filmz-sparrowed 18 år siden
#78 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Fik ellers set Die Hard 4 i dag, hva' ka' jeg sige andet end at sige at John M stadig sparker R.... :) - 8/10 herfra !
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#79 filmz-Bruce 18 år siden
#80 filmz-Narniabæver 18 år siden
En mand mister sin kone under et drab, og han bliver selv slået ned, og han får svær ved at huske hvad der sker omkring ham bagefter.
Spændene men lidt langtrukken, og dog anderledes thriller.
8/10
Løvernes Konge:
Løveungen Simba ser på mens at hans onkel Scar myrder kong Mufasa, der er Simba's far, og så må Simba flygte ud i vildmarken.
Mere behøver jeg vist ikke at fortælle!
Den bedste film fra 1994.
10/10