En anderledes "thriller" som tager udgangs punkt i en meget sur mand's univers. Den holder spændingen, og kommer med nogle nye påfund, men selve måden stemmingen er bygget op på er set før. Ganske godt skuespil.
7/10
Saw 2:
Nye plots, nye fælder. Men med et nyt lille twist. Dog syntes jeg ikke der er noget nyt under solen. Den holder sig til gennemsnittet, og har nok en af de ledeste scener jeg længe har set (den med de mange nåle avs). Men den ender med at komme til at ligne sin forgænger for meget.
5/10
V for Vendetta:
Jeg havde forvente mig noget værre bras, da den herinde har fået en del klø, men jeg kunne nu godt lide den, også selvom jeg har læst tegneserien, som den faktisk kun har figurere og navn tilfælles med.
6/10
M:I:III :
Tredie del af den stor slåede action serie, som jeg havde store forventninger til. Der er godt gang i den. Dog syntes jeg ikke dette er Tom C. bedste film, der er langt op til den fremragende Minority report, men tempoet holdes bestemt. Slutningen er den som trækker alvorligt ned, der tilgives uden at der stilles spørgsmål ved noget som helst. Men Phillip S. levere så godt skuespil at det træker op.
#82 Jeg er ikke enig mht. V For Vendetta. Udover, at jeg synes, filmen er bedre end til blot 6/10 (men det er jo helt og holdent en smagssag :), er det ikke min opfattelse, at den er så udskældt herinde (biograf- og dvdanmeldelsen lå på hhv. 4 og 3/6, begge med et brugergennemsnit på 5/6). Jeg kan heller ikke tilslutte mig, at den kun deler titlen og hovedpersonen med tegneserien, den bygger på. I forhold til sidstnævnte, synes jeg faktisk at filmen medtog overraskende mange elementer, om end der selvfølgelig er blevet ofret, ændre og opdateret noget hist og her. I det store hele synes jeg dog, at tegneseriens tema og vigtigste træk er bevaret, navnlig set i forhold til, hvad filmindustrien har gjort ved andre værker.
Men dette er bare min oplevelse af det, og du er selvfølgelig fuldt ud berettiget til din egen mening! ( - dette er ikke ironi, se bort fra min signatur! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
# 84 + 85 my bad at have den opfattelse af at folk ikke kunne lide den. Men jeg mener dog stadig at selve bogen er bedrer.
Fantastiske Fire:
En film som prøver at være som den første X-Men, hvor vi introduceres for hovedpersonerne, men som ikke kommer rigtgt i dybden. Der leveres dog en gang solid action til visse tider, men jeg syntes ikke det er nok til at løfte filmen. Dog er filmen meget tro mod Mr. Fantastic's forsøg på at gøre tingen til et normalt mennenske igen, som han også altid arbejder på i tegneserien.
Arh, skal vi nu ikke lige skære ned på overdrivelsen mht. "V for Vendetta"? :)
Halvdelen af scenerne i filmen, hvis ikke flere, er direkte kopier af tegneserien, hvor man kunne mistænke instruktøren for at benytte tegneserien som storyboard.
#87 Jeg er ved at graske bogen igen, længe siden jeg har læst den, derefter ser jeg filmen igen. Men jeg tror ikke på at det ændre min mening meget, for der er intet som gør at filmen er mere end gennemsnitlig ;)
Din mening skal du have lov til at have omkring filmen, jeg brokker mig kun over sætningen ".. som den faktisk kun har figurere og navn tilfælles med." :)
#81 elwood 18 år siden
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#82 Kiksmann 18 år siden
En anderledes "thriller" som tager udgangs punkt i en meget sur mand's univers. Den holder spændingen, og kommer med nogle nye påfund, men selve måden stemmingen er bygget op på er set før. Ganske godt skuespil.
7/10
Saw 2:
Nye plots, nye fælder. Men med et nyt lille twist. Dog syntes jeg ikke der er noget nyt under solen. Den holder sig til gennemsnittet, og har nok en af de ledeste scener jeg længe har set (den med de mange nåle avs). Men den ender med at komme til at ligne sin forgænger for meget.
5/10
V for Vendetta:
Jeg havde forvente mig noget værre bras, da den herinde har fået en del klø, men jeg kunne nu godt lide den, også selvom jeg har læst tegneserien, som den faktisk kun har figurere og navn tilfælles med.
6/10
M:I:III :
Tredie del af den stor slåede action serie, som jeg havde store forventninger til. Der er godt gang i den. Dog syntes jeg ikke dette er Tom C. bedste film, der er langt op til den fremragende Minority report, men tempoet holdes bestemt. Slutningen er den som trækker alvorligt ned, der tilgives uden at der stilles spørgsmål ved noget som helst. Men Phillip S. levere så godt skuespil at det træker op.
7/10
#83 filmz-Narniabæver 18 år siden
Roberto Benigni medvirker i endnu en god omgang krigsfilm blandet med humor, hvor han havner i det krigshærgede Bagdad
9/10
Oliver & Company:
Af mindre 'tigere' er der den orange kattekilling Oliver der er efterladt i New York City, og som bliver medlem af en hundebande.
Et nostalgisk tilbageblik på trods af den typiske 80'er animation.
10/10
#84 evermind 18 år siden
Jeg er ikke enig mht. V For Vendetta. Udover, at jeg synes, filmen er bedre end til blot 6/10 (men det er jo helt og holdent en smagssag :), er det ikke min opfattelse, at den er så udskældt herinde (biograf- og dvdanmeldelsen lå på hhv. 4 og 3/6, begge med et brugergennemsnit på 5/6). Jeg kan heller ikke tilslutte mig, at den kun deler titlen og hovedpersonen med tegneserien, den bygger på. I forhold til sidstnævnte, synes jeg faktisk at filmen medtog overraskende mange elementer, om end der selvfølgelig er blevet ofret, ændre og opdateret noget hist og her. I det store hele synes jeg dog, at tegneseriens tema og vigtigste træk er bevaret, navnlig set i forhold til, hvad filmindustrien har gjort ved andre værker.
Men dette er bare min oplevelse af det, og du er selvfølgelig fuldt ud berettiget til din egen mening! ( - dette er ikke ironi, se bort fra min signatur! ;)
#85 chronaden 18 år siden
Enig - også en 5/6 i min bog, herlig film :>
#86 Kiksmann 18 år siden
Fantastiske Fire:
En film som prøver at være som den første X-Men, hvor vi introduceres for hovedpersonerne, men som ikke kommer rigtgt i dybden. Der leveres dog en gang solid action til visse tider, men jeg syntes ikke det er nok til at løfte filmen. Dog er filmen meget tro mod Mr. Fantastic's forsøg på at gøre tingen til et normalt mennenske igen, som han også altid arbejder på i tegneserien.
5/10
#87 filmz-Kadann 18 år siden
Arh, skal vi nu ikke lige skære ned på overdrivelsen mht. "V for Vendetta"? :)
Halvdelen af scenerne i filmen, hvis ikke flere, er direkte kopier af tegneserien, hvor man kunne mistænke instruktøren for at benytte tegneserien som storyboard.
#88 Kiksmann 18 år siden
#89 filmz-Kadann 18 år siden
Din mening skal du have lov til at have omkring filmen, jeg brokker mig kun over sætningen ".. som den faktisk kun har figurere og navn tilfælles med." :)
#90 filmz-Narniabæver 18 år siden
Så kom der endnu en film om pingviner i år, og her har de lært at surfe!
Filmen er mere lys og vittig end Happy Feet, og den er bygget op som en dokumentarfilm.
10/10