Gravatar

#31 filmz-Bruce 18 år siden

#30 Er også helt enig. Det sjove er, at man som tilskuer sagtens kan sætte sig til doms over Marcellos valg, men sat i de samme situationer, muligvis træffe de samme. I øvrigt interessant, som ens opfattelse af personer kan ændres, alt afhængig af hvilke informationer Fellini lige vil oplyse om. Jeg tænker især på scenerne med faderen. Bottomline, hvor er det herligt, at man stadig har sådanne oplevelser til gode :)

Startede iøvrigt med at se den med det nye 5.1 lydspor, men under helikopterscenen, skiftede jeg til 2.0 stereo og derefter til det originale 2.0 mono spor, som jeg fandt bedst.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 31 Lidt sjovt at man ofte vender tilbage til de oprindelige lydspor, også fordi instruktørerne dengang var utrolig opfindsomme i deres lydarbejde, tænk blot på folk som Tati.

Film jeg godt gad høre igen med det originale 6 spors lyd til fx Close Encounters, Mackenna's Gold og Grease's 70 mm udgaver. Jeg husker dem som noget af de rigtig flotte.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#33 filmz-Bruce 18 år siden

#32 Ja, det lød bare "mere rigtigt" :) Det modsatte har jeg dog oplevet med Vertigo, hvis nye 5.1 lydspor er helt utroligt uden at "være for meget".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 33 "Vertigo" er et eksempel på en af de bedste opgraderinger i nyere tid på højde med fx "Lawrence of Arabia" da den blev gjort pæn i slutningen af 80'erne først til den nye 70mm kopi og siden VHS. Jeg er meget spændt på den kommende BD udgave.

Senest hjemme i din kælder blæste "Vertigo" mig omkuld og en film jeg aldrig bliver træt af at se om og om igen.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#35 davenport 18 år siden

Var der ikke noget med at Steve Martin tager pis på det med statuen i LA Story, hvor det er en pølsevogn formet som en hotdog, der svæver ind over LA?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#36 Benway 18 år siden

#35 Det tror jeg nok. Der er referencer til "La dolce vita" i et hav af film, senest i "Goodbye Lenin" hvor det er en statue af Lenin, der bliver transporteret i stedet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#37 elwood 18 år siden

Superman TAS: Late Mr. Kent

hvor sejt at lave et hel afsnit med Superman/Clark Kent som voice over.

Plottet omhandler en dødsdømt, som Clark mere og mere bliver overbevist om er Uskyldig, og han vil rense hans navn, således fangen kan undgå dødsdom, det er historien i korte træk, problemet med den her sag er at man vil spoile for meget hvis man begynder at fortælle mere.

Afsnittet starter ud med at Clark Kent er tilsydenladen død, men vi ser kort efter superman på afstand betragte sin begravelse, han har nemlig det problem at et øjenvidne så Clark Kent ryger i vandet i sin bil. Efter at en bombe sprang inde i bilen, nogen er tilsydenladen efter ham, da han er ved at komme for tæt på

Slutscenen er ret snedigt fundet på, og faktisk lidt grum på en "hemmeligheden bliver bevaret med alle midler" måde.

Det sjoveste i afsnittet er klart da Martha Kent bliver ringet op af politiet, som fortæller hende at hendes Søn muligvis er død, Det tager hun jo af logiske grunde rimelig roligt 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 filt 18 år siden

#37, ja, det er virkelig et af de bedre afsnit, og som du selv nævner er slutningen faktisk virkelig grum.

Hvad synes du BTW om afslutningen på Father's Day? Det er teaser teaser teaser... :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#39 elwood 18 år siden

#38 oh yeah, det må du nok sige 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Kiksmann 18 år siden

Chihiro og heksene:

Mit første møde med Hayao Miuazki kunne ikke blive bedre. Den måde som filmen er bygget op på, tegnet på, musikken osv. Den er fantasktisk, og jeg ærger mig over jeg ikke har fået set den før. Desværre har jeg ikke fået set extra matrialet endnu, men det kommer nok, da min søn kun vil se filmen ^^. Jeg glæder mig til at vi skal se det levende slot.

10/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: