Gravatar

#41 filt 18 år siden

#39, vent bare til det går løs i Volume 3. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#42 elwood 18 år siden

#41 som jeg nok tager hul på i aften, blev færdig med Vol. 2 og ja jeg huskede at flippe dics'en den her gang så jeg er sikker 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#43 filt 18 år siden

#42, jamen så lægger du jo ud med et dobbeltafsnit med Darkseid! :D
Gravatar

#44 El vez 18 år siden

#40 Cool! Lov mig at du også får fat i Princess Mononoke. Den er ældre, men mindst ligeså fantastisk.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#45 elwood 18 år siden

Superman TAS: Akopolips Now!

Damm nu begynder der satme og ske ting og sager, er du så færdig der var drøn på, Superman får virkelig kamp til stregen!

Turpin træder virkelig frem i det her afsnit, og viser sig som folkets befrier om man vil.

Det skal lige synke lidt ind, der er faktisk en del og holder styr på i det her afsnit, men okay lidt kan da siges.

Darkseid (iform af en veloplagt Michael Ironside) igangsætter sin plan om at overtage jorden,og Manheim bliver sat igang som hans puppet for en sidste gang, i det store slag, mens Manheim og hans folk lægger byen øde, med hjælp fra Darkseid, prøver superman forgæves og tage kampen op, hjælpen kommer dog fra Orion fra planeten New Genesis.

Der er ingen tvivl tone er meget mere dyster den her gang, og især Darkseid Fase 2 viser hvor skrupelløs han er.

Jeg havde faktiski lidt på fornemmelsen at der ville ske noget med Turpin, da jeg sad og så afsnittet, der var bare så meget fokus på ham endn normal, det måtte bære hen mod noget tragisk, men aligevel overraskede tidspunktet for hans skæbne mig lidt

Slut billedet før end credits er en plakat værdig! så flot og stemningsfuldt/tragisk er det.

Hehe glad for "Not the End" til sidst.

Nå nu vil jeg nappe kommentar sporet, og høre hvad de herre har at sige til det her.
Gravatar

#46 filt 18 år siden

#45, er især vild med Darkseids totale arrogance, ved at han bl.a. konstant bare holder hænderne bag sin ryg, og bare står iskold med ret ryg.
Gravatar

#47 elwood 18 år siden

#46 hehe Yep han frygter sku aldrig at nogen skal komme farene mod ham, han stirre bare ondt på dem 8-)

Scene hvor Superman bryder sammen til sidst er også ret stærk, især da man zoomer ud og man bare ser hele metropolis "ryster" Lois ansigts udtryk er også rigtig godt man ser hvor meget det påvirker hende at se Superman på den her måde. Faktisk ret deppresivt afsnit, men derfor kan det sagtens være godt.

Musikken selv om jeg allerede tidligt fandt ud af ikke så meget er Shirley Walker mere, skal også ha ros med på vejen, uanset hvad han lige hed, så gjorde han et godt arbejde i de her to afsnit.
Gravatar

#48 filmz-Narniabæver 18 år siden

Mimic 2

Billig og klam, men effektiv insekt gyser om folk der bliver jaget af en eller andet slags halv mand / kakklerak

6/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#49 filmz-jonasgr 18 år siden

They're a weird mob (1966)

"Hvordan blev udlændinge/immigranter behandlet i 50'erne og 60'erne i det australske samfund?"

Således kunne problemstillingen sagtens lyde til denne lille film af det legendariske makkerpar Michael Powell og Emeric Pressburger.

Den italienske immigrant Nino Culotta (Walter Chiari) ankommer til Australien med den forventning at han skal arbejde som sportsjournalist på et blad som hans fætter har startet. Da han ankommer til bladets hovedkvarter erfarer han dog at fætteren har forladt skuden og efterladt en stor gæld til den smukke Kay Kelly. Nino lover at han vil finde et arbejde og betale gælden tilbage.

Dette er så at sige omdrejningspunktet for denne film. Vi følger Nino i hans forsøg på at finde et arbejde og ikke mindst tilpasse sig det australske samfund. Forskellene på Italien og Australien er store. Sproget er en ting der er anerledes, for selvom Nino faktisk er ganske god til engelsk, så er der mange slangudtryk han ikke kender til samt en masse normer som han skal tilpasse sig. Gang på gang må Nino give udtryk for at han ikke kender "ordet" og beder personen om at gentage det. En scene på en pub står klart i erindringen. Nino møder en typisk australsk pubgæst som tilbyder Nino en Schooner. Nino aner naturligvis ikke hvad han fabler om, indtil han får serveret en halv liter fadøl. Øl er ikke lige en typisk drik for en italiener. Vores australske ven forventer naturligvis at han gengælder hans gestus og Nino må under protest sluge endnu en halv liter øl.

Der er også en scene på en båd, hvor en fuld australier forulemper en række italienere på en racistisk måde. Så det er ikke lutter idyl det hele.

Nino er ikke sen til at finde et job hos en altmuligmand. Det er et fysisk hård arbejde, men Nino fuldfører det til punkt og prikke. Pengene tjent her, bliver leveret til Kay. Han får samtidig en masse kammerater på sin nye arbejdsplads og begynder efterhånden at føle sig til rette i Australien.
Samtidig nærer han følelser for Kay, men hun vil absolut ikke have noget at gøre med ham. Et scenarie vi kender alt for godt fra hollywood.

Rollen som Nino Culotta bliver spiller af den ukendte skuespiller Walter Chiari. Han gør det godt og man fristes til at sige, at det er pga. ham at den film er mere end bare middelmådig.
Filmen viser et billede af Australien i 50'erne og 60'erne som ikke er lutter idyl, men samtidig vises der også paralleler til i dag. Hvor svært det kan være at komme til et nyt land og lære ikke alene sproget men også en helt ny kultur.

Det er dog ikke et mesterværk, langtfra. Dertil er historien for simpel og kedelig. Romancen mellem Kay og Nino har vi set alt for mange gange til at vide hvorledes det ender. Samtidig er skuespillet fra de lokale australiere ikke overbevisende.

6/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#50 elwood 18 år siden

Der åbenbart en højlydt 80'er fest i kælderen, men ha det gør ikke noget jeg er i godt selskab med Dc's Helte

Superman TAS Vol 3. dics 2 side a er færdig set, tror jeg venter med sidste aktet til imorgen eller næste uge, jeg har jo ferie nu her så der er tid nok.

Har spoiler markeret det meste, bare for en sikkerheds skyld.

Knight Time: meget sjov ide med at lade Superman forklæde sig som Batman, da Batman er forsvundet, og Robin passer Gotham alene
Og den måde som (mener det var Bruce Timm der påpegede det) "Batman" Kigger op i luften når Gorden taler til ham, hehe sjov detalje, havde dog lige håbet på at Bullock var med også, så "batman" lige ku sige noget næsvis til ham.

Men det bedste af det hele var nu da "batman" gennemtæskede Bane, som ikke ku tro sine egne øjne "His been working out"

Brainiac var ikke så central heri, selv om han viste sig at være den sande skurk i afsnittet, nej Brainiac træder mere i karakter i det næste afsnit[/Spoiler]

New Kids in Town Meget underholdende afsnit, og viser bare hvor lidt jeg ved om superhelte, fordi hvem dælen var de 3 helte der hehe. Kan se at Melisa Joan Hart alerede blev tilknyttet til holdet her, hvor hun sener i Batman beyound lægge stemme til Dee Dee (husker jeg vidst de hed) men så igen ku også være de var begyndt på batman beyound her, mens de her afsnit blev lavet, og derfor fik hende til at lave lidt mere.

Hele afsnittet var som Bruce Timm selv er inde på et homage til 80'er era'en med BTTF hentydninger, tidsrejse og Skolebal, dog Bryder Clark ikke ud i sang hehe.

Obsession: The Toymaker er altså en omgang forskruet skurk, for satan han er klam, på den fede måde.

Little Big Head: Bizarro hygger sig på sin planet, hvor han vogter over sin stenbefolkning hehe (kan ikke lade være med at ha lidt ondt af ham nogen gange, han vil jo kun det bedste)

Det er dog lige indtil at Mr. Mxyzptlk, "overbeviser" ham om at Superman og co. holder ham for nar [spoiler]Var det kun mig, der kom til at tænke Hanna Barbara, da Mr. Mxyzptlk viste på tv'et, hvordan Lois og de andre grinte af Bizarro "tegnestilen var ret alternativ"

Og Bizarro ender med at besøge Metropolis igen, afsnittet var ikke så godt som det første med Mr. Mxyzptlk, det bedste var faktisk starten, hvor Bizarro forårsager og forebygger ulykker.

Absolute Power: Superman Støder igen ind i to gamle bekendte Jax-Ur og Mala som har haft travl efter de slap ud af the Phantom Zone. Det bedste ved det afsnit var klart den nye Planet "new Krypton som Jax-Ur og Mala kalder den. Det altid spændende når man bliver introduceret for en ny verden.

In Brigthest Day: Eller oprindelsen på Green Lantern, ku den også hedde.

Her er en Helt som jeg personlig ikke aner ret meget om, så jeg ved ikke hyvor præcis oplysningerne er, men jeg forstiller mig ikke Bruce Timm og Co. bare finder på noget fuldstændig ulogisk.

Det her er en Superhelt, der kan sparker noget seriøs Røv, udfra det jeg så.

En Green Lantern styrter ned på jorden, og når lige at gemme den Grønne lampe for fjenden (Sinestro) og "overdrage" titlen til en uheldig Artist ven af Jimmy Olson, som ikke rigtig har held med at blive anerkendt som tegner (hvorfor er det jeg sagtens ku forstille mig den her fremstilling af Kyle Sagtens ku ha rødder i f.eks. Bruce Timm's karrier som Tegner)

Men som sagt Kyle bliver ret ufrivilligt udvalgt til den nye Green lantern, en valg han har det ret svært med i starten, men som han langsomt begynder at acceptere. og efter han i fællesskab med Superman har ordnet Sinestro, er en ny Superhelt så at sige født.

Næste gang tager jeg så fat på sidste akt, hvor topmålet self. er darkseid, men jeg glæder mig nu også til at se det forfærdelige afsnit Superman's Pal "Bruce Timm var hvertfald ikke tilfreds med det til stor ævreglse for David kaufman" Uden at ha set det tror jeg godt allerede jeg har en ide om hvad det går ud på, jeg tænker noget i retning af Jimmy Olson som en slags Superhelt.

Men ak, når jeg er færdig med side B, så det jo slut, ja det jo lige indtil jeg får fat i næste serie fra WB, hmm mon ikke snart det er Batman Beyound Ahh I miss The Jokester.

Skriv ny kommentar: