Gravatar

#51 elwood 18 år siden

#50 hmm gik lidt knas i spoiler markeringerne, men det går nok 8-)

der blev kun markeret ting som ike sku ha været markeret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#52 filt 18 år siden

"Superman's Pal" er nu et ret ordniært afsnit, og ikke helt så dårligt som Timm gør det til. Derimod kan du glæde dig til et afsnit senere med Ra's Al Ghul... og så selvfølgelig finalen med Darkseid. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#53 filmz-Narniabæver 18 år siden

Ice Age:

Mammmuten Manny og hans tre venner tager ud på en rejse med en forladt baby.

Fem år senere og stadig en animeret klassiker.

10/10

The Dead Zone:

En mand kommer ud for en ulykke, og da han vågner efter sin koma sker der mærkkelige ting.

Lidt sløv Stephen King gyser.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#54 chronaden 18 år siden

hvor mange gange har du planer om at "anmelde" ice age her på filmz? :D
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#55 filmz-Narniabæver 18 år siden

Tal Til Hende:

Langsom og underlig men flot spansk komedie/drama af Pedro Almodovar om bl.a. tyrefægtning, en erotisk stumfilm og damer i koma.

9/10

De Frygtløse:

Kvægtyven Alameda Slim og hans fire tossede tvillinger er løs, så det er op til fire køer og en deres venner at standse skurkene i denne animerede vild vest komedie.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#56 elwood 18 år siden

Superman TAS, men jeg vender lige tilbage lidt senere idag med "anmeldelsen" hint, jeg var ikke skuffet 8-)

Men som sagt skal lige ha lidt søvn nu, og så vender jeg tilbage.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 filmz-jonasgr 18 år siden

Jeg har i de seneste par dage fået set en masse Powell & Pressburger film. Og vil her lave en lille minianmeldelse af to af dem.

I'll Met By Moonlight (1957)

Dette er den angiveligt sande historie om en række britiske officerer som sammen med nogle oprørere på øen Kreta, beslutter at kidnappe en tysk officer.

Den måde hvorpå de kidnapper officeren virker nærmest grotesk. At de så uhindret kan passere kontrolposterne, uden at det bliver opdaget at officeren ikke sidder i bilen, virker mærkeligt. At de så ovenikøbet skulle være en sandfærdig historie, gør det endnu mere absurd.

Som sædvanlig har makkerparret Powell & Pressburger leget med lys og skygger, noget som de i den grad mestrede. Der bliver i filmen både snakket på græsk, tysk og engelsk. Rart at se at de tyske soldater faktisk taler tysk og ikke engelsk. Det samme angår den græske befolkning. Jeg kan i øvrigt ikke huske, at jeg før har set en film hvor handlingen foregår på Kreta.

Desuden bliver der spillet usandsynligt meget musik i filmen, hvilket er med at skabe en god stemning. Og en herlig titelmelodi i øvrigt.

7/10

The Battle of the River Plate (1956)

Endnu en krigsfilm var mesterparret. Det er fortællingen om jagten på et at Tysklands mest berygtede/stærke skibe Graf Spee, som sammen med Bismarck havde til opgave at destruere forsyningsskibene til England. Taget tiden i betragtning er den faktisk meget flot lavet. Først og fremmest for man en fornemmelse af hvordan det var at være besætning på sådan et skib og det at være i krig. Filmen er dog til tider meget ensformig og langtrukken. Ankomsten til det neutrale Uruguay er et lavpunkt for filmen, hvor det hele bliver trukket i langdrag. Dog kan man stadigvæk fascineres af deres sans for detaljer og deres leg med skygger og lys. Alene det gør at filmen sagtens kan ses. Det er dog langt fra det bedste jeg har set fra dette makkerpar, men de har også et højt bundniveau.

6.5/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#58 filmz-jonasgr 18 år siden

The Red Shoes (1948)

I aftes blev det så tid til endnu en film fra Powell & Pressburger. Handlingen tager udgangspunkt i H. C. Andersen stykket "De røde sko" om en ung pige som får øje på et par røde sko og ikke kan stoppe med at danse når hun får dem på. Balletkongen Boris Lermontov har en unik evne til at spotte talenter og forme dem til at blive de bedste på deres felt. Han betages straks af den lovende danserinde Victoria Page, som han vil gøre til den største danserinde i verden. Han hyrer hende derfor til at medvirke i "De røde sko". Samtidig opdager han også den lovende komponist Julian Craster, som han vil have til at komponere musikken til "De røde sko". Skæbnen vil dog at Julian og Victoria forelsker sig i hinanden, hvilket Boris Lermontov ikke kan acceptere. Victoria må derfor vælge imellem dansen eller kærligheden.

Min forventninger til denne film inden jeg trykkede "play" var, at jeg skulle se en film optaget i s/h og med en dialog som vi kender det fra bla. Bogarts film. Jeg blev noget forbløffet da jeg fandt ud af, at det var en farvefilm ud over det sædvanlige. Dybde i farverne er efter min mening mesterlige og dette komponeret med deres sædvanlige sans for lys og skygger gør, at dette er en sand visuel nydelse. Og detaljer som røgen fra et tog og skygger på væggen er virkelig fascinerende.

Handlingen er dog ikke for alle og slet ikke for mig, dertil er min interesse for ballet simpelthen for lille. Alligevel skal den nydes pga. sin visuelle stil, som er helt uhørt taget tidsperioden i betragtningen. Det er vist ikke helt ved siden af, at kalde dette makkerpar for epokegørende.

7/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#59 filmz-Bruce 18 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 jessup 18 år siden

Jeg vil give den 9/10 - melodrama køre gængs derudaf dog med det lidt anderledes tema - kunst vs. kærlighed - men det æstetiske køre filmen op i mesterklassen. Min favorit blandt deres film er dog stadig Black Narcissus.
This is just until June

Skriv ny kommentar: