Gravatar

#61 filmz-Bruce 18 år siden

#60 Den har jeg til gode! Indtil videre er min favorit hos dem A Matter of Life and Death. Fantastisk leg med psykologien, langt før dens tid.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 jessup 18 år siden

enig - en utrolig dejlig film - se også den nostaligiske The Life and Death of Colonel Blimp.
This is just until June
Gravatar

#63 jessup 18 år siden

#61 hvis du kan lide psykologer/psykologi i tidlige film så se Now Voyager med Claude rains som psykolog.
This is just until June
Gravatar

#64 filmz-Bruce 18 år siden

#63 Aaah Claude Rains, the king of supporting roles. Casablanca, Notorious, Lawrence of Arabia. Godt tip :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#65 filmz-jonasgr 18 år siden

#59 Deres manifest burde hænge ved hovedindgangen til Hollywoods kontorer, så kunne det være vi fik lidt originalitet igen :)

#61 Den så jeg i går og er stadigvæk chokeret over hvor godt den er lavet. Indtil videre også min favorit af alle dem jeg har set. Jeg mangler nu, af de vigtigste film, Black Narcissus, A Canterbury Tale og The Life and Death of Colonel Blimp.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#66 filmz-Narniabæver 18 år siden

Simpsons:

En katastrofe er på vej til Springfield, og Homer og hans skøre familie må redde byen i denne animerede komedie.

Kort, men underholdene TV filmatisering.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#67 elwood 18 år siden

Så fik jeg skrevet min anmeldelse færdig, det tog lidt tid.

Ligesom med Batman TAS, har det været en fantastisk tur, og jeg har nydt det hele, de herre Bruce Timm, Paul Dini, Dan Riba, og hvad de lige hedder alle sammen, kort sagt de fyre her kan deres stuff, og man kan se de brænder for det, især når man høre de gode kommentar spor til udvalgte afsnit (jeg ku sidde og høre på dem snakke hele dagen, hvis det sku være)

Castet er også godt valgt, Malcom Mcdowell har den hel rigtig overlegen stemme til Metallo, Tim Daley passer godt til den optimistiske Superman/Clark Kent, og så har vi jo Michal Ironside, men ham vender vi tilbage til.

Supergirl var en anden person jeg altid har fundet lidt spøjs, men hun fungere rigtig godt i serien. Og så skal De herre lige ha ros for at Introducere Steel i en udgave der langt overgår Shaq's udgave (der sku så heller ikke så meget til)

Alle de forskellige oprindelses historier får de også fremstillet godt, de tweaker lidt her og der med figurene f.eks. Brainiac, men når man så høre dem forklare hvad deres ide med det var, forekommer det ret logisk.

Nå men alt i alt har det været en god oplevelse, og lad os så lige se på de sidste par afsnit.

Jeg markere hele næste del i spoiler tag, så jeg på den sikre side.

Superman's Pal: nej mit gæt med superkræfter til Jimmy Olsen var ikke hel rigtig, historien var sådan set bare et kig på hvad en lille hvid løgn kan udvikle sig til. synes det var underholdende nok afsnit, men Det var som om Skurken Metallo ikke lige fungerede ret godt i det her afsnit.

Fish Story: ikke så intressant afsnit, Lois og Jimmy er ude og sejle med Bibbo, da hans båd bliver angrebet af Spækhugger, årsagen er at Lex har fanget Aqua-man, som forsøger at stoppe de prøvesprængninger Lex har gang i. Aqua-man og atlantis vil gå i krig hvis Lex ikke stopper med sine forsøg.

Et af de afsnit jeg mindst brød mig om, historien var ikke så intressant, som man ku håbe på.

Unity: klamt, anderledes, direkte forstyrende ps. jeg synes faktisk godt om det 8-)

Smallville får besøg af en præst som minder ekstrem meget om farmeren fra Batman afsnittet med de Forvoksede dyr, vil faktisk gå så vidt som at sige at tegningen af ham er den hel samme.

Afsnittet handler kort sagt om en ja Alien Invasion lidt ala. Body snatchers, Martha og Jonathan og resten af Smallville bliver overtaget af UNITY, en klam alien organisme der ved hjælp af fangearme den kobler på menneskerne overtager dem, Supergirl er i Metropolis da dette sker, så da hun kommer hjem til en forladt by, undrer hun sig meget. Hun ender henne ved et stort telt, hvor den "flinke" præst byder hende indefor, herinde ser hun Martha og Jonathan koblet til alien organismen sammen med resten af indbyggerne i Smallville.

Det her afsnit er mere en slags mini horror historie, men den er så grotesk og klam at jeg følte mig meget underholdt, især Martha har nogle gode øjeblikke mens hun er overtaget af Alien parasitten 8-)

Godt underholdende og ekstrem anderledes Superman afsnit, som faktisk mest tilhøre Supergirl denne her gang.

The Demon Reborn: Ahh ja Gode ældgamle Ra's Al Gual er tilbage, i dette team up afsnit med Batman og Superman, Ra's Al Gual får ikke mere kraft nok fra The lazarous pit's(stavefejl for sure) så han har en ny plan ved hjælp af et septer vil han stjæle Supermans kræfter, og på den måde blive frisk igen.

godt afsnit med en lille henvisning til "world finest" hvor Batman og Lois mødes første gang, Lois forsøger at føre en samtale med Batman, men han laver det som jeg vælger og kalde en "Gordon" på hende hehe, så hun ender med at snakke med sig selv, poor girl.

En ting jeg lagde mærke til var Tailia's stemme jeg tror de har brugt en anden person denne her gang, fordi hun lød anderledes, og når man nu var vandt til at de altid brugte de samme folk, puzzlede det mig lidt. Men det ødelagde nu ikke afsnittet for mig, bare noget som jeg bemærkede. Har altid godt ku li den der "falske" ydmyghed som Ra's viser overfor sine modstander, han undskylder ligefrem for at ha kidnappet Superman 8-)

Og så var det vidst ret tydlig en hentydning til Justice Leauge til sidst, der hvor Superman siger noget i retning af "you know perhaps there is something to this team work after all" Batman "yeah Right"

"Hi and welcome to Darkseid The Animated Series" det ikke hel gal den måde som Bruce Timm indleder kommentar sporet på til del 2 i Legacy.

Legacy: Superman er blevet hjernevasket af Granny efter Darkseid's ordre. hele introen er meget overraskene, vi ser en hær af Darkseid folk tilsydenladen angribe en planet, hæren bliver fremført af Superman dada Daaa!

Vi ser senere hvorledes superman blev fanget af og ført til Akopolips hvor han som sagt bliver hjernevasket. Denne sekvens var nok der hvor jeg grinte mest (lige på nær et andet sted, men det kommer vi til) Vi får lov til at se Den erindring som Granny lægger i ham, og i en genial fremstilling ser vi Superman som bliver fundet af Granny, og Darkseid som tager ham til sig som deres egen Søn, Darkseid's Smil i den her sekvens er hele afsnittet værd, jeg var færdig af grin over det.

Vi har her og gøre med en af de ondeste af Supermans Fjender og så ser man ham smile et rigtig "åh jeg er så glad og stolt smil" det er bare forkert, men på den sjove måde.

Tilbage til nutiden så at sige, Darkseid sender Superman afsted til Jorden for at overtage den (Darkseid havde jo "lovet" ikke og røre Jorden igen, der blev ikke sagt noget om en falsk søn.

Superman og resten af Darkseid's Hær indtager Metropolis stykke for stykke, de er chanceløse mod Manden af Stål, og igen ser vi serien tager en drejning over mod det mere dyster, det ser virkelig sort ud, og mens Supergirl efter bedste evne har forsøgt at dække over Supermans forsvinde, må hun også indse at Ham som redde hende i sin tid, ikke er den samme igen.

Lex Luthor og General Hardcastle (som vi blev introduceret for i begyndelsen Superman TAS) team'er op for at udrydde Superman og Supergirl med en Krypton raket, og Lois ender med at må tage sagen i egen hånd for at redde superman og Supergirl.

Det lykkes for Lois at redde Super man and Girl, og Superman tager nu tilbage til Akopolips for at gøre regnskabet op.

Sådan! det er måden at slutte en serie på med et brag, og det heller ikke så tit man ser en serie afsluttes på en ikke hel happy måde, jeg mener Superman har jo mistet respekten fra hele jorden til slut stortset, og dette er han self. meget fortvilet over, men som Lois siger han vinder respekten igen et menneske af gangen. Michal Ironside er i sit Es, ikke siden han lagde stemme til Sam Fischer har han været så skabt til rollen, Hans rolige stemme og konstant hån og ligegyldighed overfor Superman skinner ud af ham, Og da han får at vide at Superman er vred overfor det han gjorde mod Turpin, svare han bare koldt tilbage noget i stil med, "havde jeg vidst det påvirkede dig så meget, havde jeg drabt nogle flere, og tro mig det gør jeg" Indbegrebet af Ondhed.

Jeg forbløffes gang på gang over de herre Bruce Timm og Co. de tager en helt jeg kender til, og formår at fremstille alle sider af personen, og dem han/hende omgås, på en måde så man sidder lidt og føler med dem, i deres op og nedture (med Batman var det Jokerens onde gerning med Robin, og også konflikten mellem Robin og hans Læremester)

Pyha sikke en omgang, men jeg havde bare lyst til lige at gøre lidt mere ud af det denne her gang, eftersom det er afslutningen.

Ja med Superman TAS færdig, skal jeg jo bare igangmed det næste, men spørgsmålet er om det så er Batman Beyound, eller Justice League, Batman Beyound foregår så vidt jeg ved efter Justice League. Help me out here filt 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#68 Bates 18 år siden

LOL! Det var da ellers noget af en spoiler markering :D
Gravatar

#69 elwood 18 år siden

#68 sidst jeg roder rundt med det kom jeg til at spoiler marker ting der ikke sku markeres, så jeg ville bare være sikker på det ik gik galt denne her gang 8-)

ah damm b tag'et kan ikke bruges inde i spoiler feltet oh well.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#70 Bates 18 år siden

Ja, det er da bedre at være på den sikre side. :)

Skriv ny kommentar: