Det er heller ikke ret længe siden jeg selv så den for første gang, og jeg må sige, at den virkelig holder sig godt og nemt kan konkurrere med selv de bedste krimier, der bliver spyttet ud i dag. Scorpio var rigtignok også en fed skurk. Af en eller anden grund tør jeg dog ikke rigtig kaste mig over efterfølgerne..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Min kammerat og jeg så lidt film i går, og bortset fra "Day of the Dead" var de andre films hans foreslag. Jeg var dybt imponeret over at se tre så gode film på en aften. Her kommer lige et par hurtige anmeldelser/tanker og mine umiddelbare karakterer. Da de alle ligger i den høje ende bruger jeg 10-skalaen.
"Silence of the Lambs" Den anden film i serien om Hannibal Lecter jeg har oplevet, og denne var endnu bedre end "Red Dragon", som jeg ellers også var ganske glad ved. Hvad der gør denne film så fremragende, er først og fremmest Anthony Hopkins' præstation. Lecter har mere spillerum i denne film, og særligt er samtalerne mellem Jodie Fosters karakter og Lecter velskrevne, og særdeles godt spillet. En effektiv thriller, med et psykologisk lag.
7/10
"Day of the Dead" (1985) Den tredje film i Romeros oprindelige trilogi, og en film der efter mine informationer er betragtet lidt som det sorte får. Jeg var dog absolut pjattet med filmen. I denne omgang gøres historien en smule mere kompleks og temaet omkring kontrol er i førersædet. Hovedskurken Rhodes (Joseph Pilato), der måske er det største røvhul der nogensinde har optrådt i en film, er et ganske godt billede på filmens pointe. Hans frygt for den ukendte force (zombierne) og det at han ikke kan kontrollere disse, gør at han istedet begynder at kontrollere de ting han rent faktisk kan. Det får ham til at udvikle sig til en enormt usympatisk karakter, der nok er en smule karikeret, meeen hvis skælmske, og til tider frygtsomme, blik alligevel tilfører karakteren nogle ekstra lag. Filmen er fuldt ud på højde med både Night og Dawn.
...og btw - Bub rocks!
9/10
"Road to Perdition" Noget af et genrespring fra "Day of the Dead" til denne. Anyway. "Road to Perdition" er endnu en film jeg så for første gang i går, og samtidig syntes virkelig godt om. Historien fokuserer på forholdet mellem fædre og sønner, og gør dette meget smukt. Tom Hanks er, som det ofte gør sig gældende, fantastisk. Der er en træthed og en ærgrelse i hans blik, som simpelthen er så subtilt leveret at man næsten ikke kan lade være at glæde sig over mandens dygtighed. En anden dygtig mand er Sam Mendes der har stået bag filmen, og som i den grad har lavet en emotionel rejse der aldrig bliver kedelig. Hvad der i øvrigt medvirker til at filmen hele vejen igennem er interessant er Conrad L. Halls ekstraordinære arbejde bag kameraet. Filmen er simpelthen fyldt med smukke kompositioner, og er i øvrigt en fryd på blu-ray. Det eneste der virkelig slår skår i glæden er at slutningen måske overforklarer den ellers relativt simple, omend fine, symbolik en smule.
8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Sudden Impact (altså Dirty Harry Vender Tilbage...Den 4. film i serien) er faktisk ganske ferm!
Nej nej du er da helt galt på den! ;)
Det er da den værste. "The Dead Pool", 5'eren, vinder i det mindste på at være så ringe at den nærmest er genial og må indrømme at den er lidt af en guilty pleasure. "Sudden Impact" er kun ringe.
DH 1 - 6/6 DH 2 - 5/6 DH 3 - 3/6 DH 4 - 2/6 (Får en enkelt stjerne på grund af "Go ahead make my day" scenen) DH 5 - 7/6 (Undervurderet og misforstået komedie/parodi af politi-thrilleren + den har op til flere scener med Guns N Roses som statister, hvilket selvfølgelig giver ekstra point)
Det er da den anden bedste. "The Dead Pool", 5'eren, taber af dem alle på at være så ringe at den nærmest er genial. Må indrømme at den er lidt af en guilty pleasure. "Sudden Impact" er god.
DH 1 - 6/6 DH 2 - 5/6 DH 3 - 3/6 DH 4 - 4/6 (Får en enkelt stjerne mere på grund af "Go ahead make my day" scenen) DH 5 - 1/6 (Undervurderet komedie/parodi af politi-thrilleren + den har op til flere scener med Guns N Roses som statister, hvilket selvfølgelig trækker ned)
Jamen enig tror jeg;) Eller tror måske jeg ville nøjes med at give DH2 fire stjerner...
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#10141 Broomie 14 år siden
#10142 Riqon 14 år siden
Det er heller ikke ret længe siden jeg selv så den for første gang, og jeg må sige, at den virkelig holder sig godt og nemt kan konkurrere med selv de bedste krimier, der bliver spyttet ud i dag. Scorpio var rigtignok også en fed skurk. Af en eller anden grund tør jeg dog ikke rigtig kaste mig over efterfølgerne..
#10143 Kruse 14 år siden
#10144 Bobby Singer 14 år siden
#10145 wimmie 14 år siden
Og Jim Carrey
#10146 Riqon 14 år siden
Med ost
#10147 Collateral 14 år siden
"Silence of the Lambs"
Den anden film i serien om Hannibal Lecter jeg har oplevet, og denne var endnu bedre end "Red Dragon", som jeg ellers også var ganske glad ved. Hvad der gør denne film så fremragende, er først og fremmest Anthony Hopkins' præstation. Lecter har mere spillerum i denne film, og særligt er samtalerne mellem Jodie Fosters karakter og Lecter velskrevne, og særdeles godt spillet. En effektiv thriller, med et psykologisk lag.
7/10
"Day of the Dead" (1985)
Den tredje film i Romeros oprindelige trilogi, og en film der efter mine informationer er betragtet lidt som det sorte får. Jeg var dog absolut pjattet med filmen. I denne omgang gøres historien en smule mere kompleks og temaet omkring kontrol er i førersædet. Hovedskurken Rhodes (Joseph Pilato), der måske er det største røvhul der nogensinde har optrådt i en film, er et ganske godt billede på filmens pointe. Hans frygt for den ukendte force (zombierne) og det at han ikke kan kontrollere disse, gør at han istedet begynder at kontrollere de ting han rent faktisk kan. Det får ham til at udvikle sig til en enormt usympatisk karakter, der nok er en smule karikeret, meeen hvis skælmske, og til tider frygtsomme, blik alligevel tilfører karakteren nogle ekstra lag. Filmen er fuldt ud på højde med både Night og Dawn.
...og btw - Bub rocks!
9/10
"Road to Perdition"
Noget af et genrespring fra "Day of the Dead" til denne. Anyway. "Road to Perdition" er endnu en film jeg så for første gang i går, og samtidig syntes virkelig godt om. Historien fokuserer på forholdet mellem fædre og sønner, og gør dette meget smukt. Tom Hanks er, som det ofte gør sig gældende, fantastisk. Der er en træthed og en ærgrelse i hans blik, som simpelthen er så subtilt leveret at man næsten ikke kan lade være at glæde sig over mandens dygtighed. En anden dygtig mand er Sam Mendes der har stået bag filmen, og som i den grad har lavet en emotionel rejse der aldrig bliver kedelig. Hvad der i øvrigt medvirker til at filmen hele vejen igennem er interessant er Conrad L. Halls ekstraordinære arbejde bag kameraet. Filmen er simpelthen fyldt med smukke kompositioner, og er i øvrigt en fryd på blu-ray. Det eneste der virkelig slår skår i glæden er at slutningen måske overforklarer den ellers relativt simple, omend fine, symbolik en smule.
8/10
#10148 Hr. Nielsen 14 år siden
#10149 Bobby Singer 14 år siden
Nej nej du er da helt galt på den! ;)
Det er da den værste. "The Dead Pool", 5'eren, vinder i det mindste på at være så ringe at den nærmest er genial og må indrømme at den er lidt af en guilty pleasure. "Sudden Impact" er kun ringe.
DH 1 - 6/6
DH 2 - 5/6
DH 3 - 3/6
DH 4 - 2/6 (Får en enkelt stjerne på grund af "Go ahead make my day" scenen)
DH 5 - 7/6 (Undervurderet og misforstået komedie/parodi af politi-thrilleren + den har op til flere scener med Guns N Roses som statister, hvilket selvfølgelig giver ekstra point)
#10150 Hr. Nielsen 14 år siden
Jamen enig tror jeg;) Eller tror måske jeg ville nøjes med at give DH2 fire stjerner...