Gravatar

#10291 BN 14 år siden

NightHawk (10290) skrev:
Ja, og så har jeg heller ikke mere på hjerte og vil blot runde af med et tak for en god og interessant diskution. :)

Selv tak og i lige måde. :-)

P.S. Jeg ved godt, at SS er nogle grimme, ubehagelige og ret nazi-agtige karle ... men du burde nu alligevel invitere dem til en diskussion næste gang. hehe

Du er skarp, så du regner selv meningen ud. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10292 HonoDelLoce 14 år siden

Vi så Friday The 13th i går.. 2009-versionen, that is..

Øv..

2/10 (der var trods alt nogle en enkelt joke, der fik mig til at grine højlydt - det sker ellers ikke tit i film...)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10293 BN 14 år siden

HonoDelLoce (10292) skrev:
Vi så Friday The 13th i går.. 2009-versionen, that is..

Øv..

2/10 (der var trods alt nogle en enkelt joke, der fik mig til at grine højlydt - det sker ellers ikke tit i film...)

Har du set originalversionen? Det er en af de film, der virkelig får mig til at længes efter at være tilbage i 1980'erne, så jeg i hemmelighed kan smadre leje-videoen med en hammer, før min fætter og vores fælles kammerat sætter den i afspilleren.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10294 HonoDelLoce 14 år siden

BN (10293) skrev:

Har du set originalversionen? Det er en af de film, der virkelig får mig til at længes efter at være tilbage i 1980'erne, så jeg i hemmelighed kan smadre leje-videoen med en hammer, før min fætter og vores fælles kammerat sætter den i afspilleren.

Det er rigtig rigtig mange år siden.. Men jeg skal helt sikkert have den set igen.. Sammen med Freddy-filmene, Dyre-kirkegården, Children of the Corn og alle de andre gysere, der fik mig til at konvertere til bed-wetting, da jeg var et lille kid..! ;)

Det kan også være, jeg skal lade være, og lade dem stå som maveindholdsvendende slagkraftige gysere i nostalgiens tegn og komme videre.. :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10295 McPeter 14 år siden

Var syg i går så fik set:

Backdraft
Mit første syn med Ron Howards film om brandmænd. Plottet har lidt twist over sig, men skuespillet er ikke 100% overbevisende i alle scener. Synes dog Donald Sutherland var genial som fængselspyroman. :-) Musikken var fin og billederne af ilden var meget overbevisende. Med dette sammen med lydsiden synes jeg at Ron Howard har formået at gøre ilden til et levende væsen og det er bestemt noget der trækker op for filmen. Kan huske tilbage til Universal Studios hvor vi var inde til Backdraft 'showet' - det har de altså styr på det ild.

Udemærket film uden at den dog er helt oppe og ringe.

4 / 6

Gladiator - remastered BD
Nøøøj. Den film blæser mig stadig omkuld. Har ikke set den defekte BD, men på denne var billedet i hvert fald overvejende af høj kvalitet. Ikke helt perfekt, men deroppe ad på skalaen i hvert fald. Lydsporet var også rigtigt godt, ud over lydeffekterne var jeg især pjattet med at det flotte soundtrack omgav mig. Super flot komponerede scener, dog har jeg aldrig været pjattet med den kamerateknik de benytter under det første slag og igen senere - der hvor det virker som om de har skåret nogle frames ud af billedet så det hakker med vilje. Det piner mig hver gang når resten af filmen er så flot. Men skuespil og fortælling holder hele vejen. Valgte iøvrigt at se den som theatrical edition, da min dvd kun kunne extended som jeg ikke synes bidrager med noget særligt.

6 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10296 NightHawk 14 år siden

BN (10291) skrev:
Selv tak og i lige måde. :-)

P.S. Jeg ved godt, at SS er nogle grimme, ubehagelige og ret nazi-agtige karle ... men du burde nu alligevel invitere dem til en diskussion næste gang. hehe

Du er skarp, så du regner selv meningen ud. ;-)

Hehe, det er sgu også irriterende, at der er rationer på s'erne, der hvor jeg bor. ;)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10297 Collateral 14 år siden

"8½"
Så fik jeg set Federico Fellinis film om den kunstneriske skabelsesproces, en utroligt fascinerende film, allerede fra første scene. Faktisk er netop den første sekvens en af de mest imponerende sekvenser, og får allerede fra start etableret hvor dygtig Fellini er til at billedliggøre følelser, som mange vil kunne nikke genkendende til. Da jeg faktisk har set musicalen "Nine", kendte jeg godt hovedhistorien med kvinderne. Selvom jeg stadig vil holde fast i at den film er ganske udemærket, er den ikke tilnærmelsesvist så kantet og kompleks som Fellinis oprindelige film. En flot sammensat film, der er fyldt med fantastiske sekvenser, domineret af hovedpersonens eskapistiske behov, som gang på gang bliver portrætteret på originale, spændende og kantede måder.

8/10

"The Good, the Bad and the Ugly"
Den blot tredje af Leones film jeg har set, og bestemt en film der er sin knapt 3 timer lange spilletid værd. Eastwood kombinerer på fornem vis hårdkogt gunslinging med en skæv humor i sin karakter. Også de øvrige spillere gør sig godt, Lee Van Cleef har et glimt i øjet, der gør hans karakter interessant og underfundigt humoristisk, men samtidig ganske truende. Det kan for så vidt også siges om Eli Wallach og hans karakter Tuco, der til tider er kujonagtig, men ligeledes er ganske farlig, når det bliver alvor. Filmens mest interessante sekvenser er da også dem hvor vores tre hovedkarakterer på kryds og på tværs mødes. Lykkeligvis deler Tuco og Blondie - Eastwood og Wallach - en del scener, og er et ret så underholdende par. Ved slutningen af filmen, er man som seer så investeret i karaktererne, og deres engagerende samspil, at filmen ved sit afsluttende højdepunkt, er yderst tilfredsstillende. Ennio Morricone er formentlig en af de bedste skabere af filmmusik nogensinde. Hans soundtrack rangerer bredt i stemning, og er en stor del af hvad der gør filmen så engagerende.

Selvom der er mange mørkere sekvenser, er denne film alligevel domineret af en lidt lettere tone end den senere "Once Upon a Time in the West". Det er nok grunden til at jeg, hvis tvunget til at vælge, stadig foretrækker den mere melankolske "Once Upon a Time in the West", som i mine øjne er et absolut mesterværk, som denne film ikke helt kan måle sig med.

8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10298 Babo Rises 14 år siden

Kongens Store Tale (BD)

Konventionel, forudsigelig og monoton. Appellerer helt klart til gamle konservative ræve, men filmen er ikke uden kvaliteter og gode takter, til trods. Historien er virkelig banal, men der spilles ganske godt og håndværket er solidt. Godt filmet. Filmen rammer dog også en god feel good mood med en vittig dialog, men når alt kommer til alt, så gemmer der sig forbavsende lidt bagved og filmen efterlader derfor ikke et varigt indtryk, eller blot et indtryk. Den svageste oscarvinder i meget lang tid, men stadig en ganske fin film om venskab, vilje etc. Men skuffer fælt, når den kan vinde for bedste film, for det er den virkelig ikke.

7/10
Gravatar

#10299 chronaden 14 år siden

Disagree.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#10300 Bruce 14 år siden

Agree to disagree.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: