Gravatar

#10731 misuma 14 år siden

Super 8 - For en filmnostalgiker som mig, er det filmmagi på højt plan. Jeg blev den lille dreng som lod mig opsluge af film som E.T, Goonies og The Exploreres. Dynamikken mellem børnene er spot on, her er plads til grin og gråd og en tur på BMX'en igennem den lille støvede by.

Den lille sci-fi-djævle på højre skulder tørstede dog efter det saftige kød hvilket gjorde at filmen til tider fremstod lidt kedelig. En lille djævle som rystede på hovedet af for meget drama og for lidt aktion. En djævle som iøvrigt snart skal i skraldespanden.

PS: Husk at se underholdningen mens rulleteksten kører ik'?
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10732 Riqon 14 år siden

misuma (10731) skrev:
Den lille sci-fi-djævle på højre skulder tørstede dog efter det saftige kød hvilket gjorde at filmen til tider fremstod lidt kedelig. En lille djævle som rystede på hovedet af for meget drama og for lidt aktion. En djævle som iøvrigt snart skal i skraldespanden.

Er du gift?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10733 Collateral 14 år siden

Silent Night, Deadly Night

Juleslasherfilm fra 1984, og faktisk en meget fin film for genren. Der er en vis mængde cheese over dele af filmens elementer, men langt henad vejen fungerer filmen som en simpel, men effektiv lille film. Med en spilletid på lige under halvanden time nåede jeg ligeledes ikke at blive træt af filmen, til trods for at midterdelens relativt random aflivninger nemt kunne være blevet for meget, var de blevet trukket længere ud (tidsmæssigt).

Hvad der får filmen til at fungere er nogle ok præstationer fra filmens skuespillere. I endnu højere grad er det dog filmens ret stærke indledning der giver filmen sit særpræg og gør den seværdig, også i 2011. Som en sidenote er jeg nødt til lige at nævne at der var nogle meget sære udsving i billedkvaliteten på DVD'en, hvor billedet gik fra ret flot klart og til mudret uringult. Sært. Under alle omstændigheder er "Silent Night, Deadly Night" bestemt anbefalelsesværdig, måske særligt fordi den har en creepiness, nogle ret velafviklede aflivninger og tilmed en karakter der bliver bygget op på et psykologisk relativt troværdigt fundament.

6/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10734 misuma 14 år siden

Collateral - filmen er en af mine favoritter i genren, jojo...

Riqon - ikke gift, jeg har kun været forlovet i en evighed.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10735 chronaden 14 år siden

Sauna
Finsk horror historie fra 2008.
Året er 1595, efter 20 års krig mod rusland er fem mand, bestående af finske og russiske soldater samt en kort tegner, ude for at opdele grænserne imellem de to lande.

Denne film vil for mange være langtrukken på trods af sine korte 83 minutter, dette er ikke den typiske gyser, mere end atmosfære der langsomt bygger sig op. Visuelt er den enormt flot fotograferet, med den finske natur som baggrund, enormt minimalistisk set's og design, men det virker! - Hvis ikke andet, er det en af de film der næsten kan ses for det visuelle alene, imo.

En film med en meget melankolisk stemning, som bliver dybere og dybere jo længere vores hovedpersoner bevæger sig ind i den finske vildmark. - Vil ikke afsløre mere, historiemæssigt da dette vil lidt ødelægge det for folk der nu vil give den en chance.

Dette er ikke en film for enhver, de mennesker der er til blod og hurtige/billige gys burde holde sig væk. Men folk der elsker stemning der bygger sig langsomt op, og dem der kan lide de, måske, lidt mere intellektuelle gysere vil nok kunne lide denne! - For mig, ramte den ihvertfald plet!
8/10

Akmareul boatda (I saw the Devil)
Første asiatiske film med Min-sik Choi i hovedrollen jeg har set, siden "Oldboy". Dog er han denne gang på den anden side af right 'n wrong, dog er mindst ligeså voldelig og blodig som "Oldboy".

En ung mand i den koreanske version af Secret Service mister sin forlovede til en seriemorder, på en meget brutal måde, istedet for at løse problemet med politiet, beslutter han sig for at tage sagen i egen hånd, ikke for at putte ham i fængsel, men for at give ham 10x igen for hvad han gjorde mod hans forlovede.

Filmens tagline kan både være utrolig ondskab og "takes a monster to catch a monster".
Et solidt hævndrama hvor der ikke er sparet på terror og gore, solidt cast allaround, både hovedpersoner men også supporting.
8/10
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#10736 Hr. Nielsen 14 år siden

Ilsø (10735) skrev:
de mennesker der er til blod og hurtige/billige gys burde holde sig væk.
Sjovt, de mennesker kender jeg vist ikke ret mange af....Eller også indrømmer de det bare ikke:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#10737 chronaden 14 år siden

Typ "Scream" og de andre nyere slasher fans :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#10738 Sweetiebellefan 14 år siden

Nomad
Dette er historien om hvordan folk i det gamle Kazakhstan var uovervindelige, mens en helt skal igennen ngen barske prøver for at komme fri.

Overdramatisk men flot lavet, så glem Prince Of Persia.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#10739 elwood 14 år siden

Funny Games (1997)

Meget stærk og grum film.

De stille "billeder" mod slutningen er noget af det mest ubehaglige jeg har set i lang tid.

Man sidder bare og forventer de to herre skal vende tilbage, men de trækker den til det absolut sidste, og hele ide'en med remoten, var xtrem meta, men også en god shocker, nu er filmen ikke til amerikansk publikum, men kan lige forstille mig nogen har tænkt yes så fik han, hvad han fortjente, lige indtil ham den anden gut spoler tilbage i handlingen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10740 Bruce 14 år siden

Amadeus - BD

Stolt af lillepigen. Fik set denne fine film og hun holdt ud, uden at kny til nu og syntes den var super. Far er enig.

Meget middelmådigt transfer.

Film: 9-10/10
Video: 6/10
Audio: 8-9/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: