#10739 Han manipulerer helt vildt i filmen. Han leger med at det publikum ønsker at se til deres aftenkaffe er en masse vold og flere gange henviser de sig også direkte til kameraet for at sige at det jo er det her vi vi gerne vil se, så det er bare om at nyde det.
Det sidste virker noget bedst første gang man ser den, men den spiller i hver fald meget på det man forventer der vil ske
at de onde jo altid bliver dræbt til sidst. Jeg kan lige forestille mig at publikum jubler helt vildt, for så bare at blive ekstra skuffet. Da den blev vist til Cannes var der en masse der udvandrede i vrede.
Enig, men det er også bare hele katalysatoren som sætter begivenhederne i gang, det er jo helt forrykt!
Tykke holder styr på, hvor mange æg hun har købt ind, og ber bare om flere, som om det er det mest naturlige i verden selv efter han har smadret de første, han fik.
Men den er jo blot med til og gøre slutningen mere effektiv da ham den anden går op til huset og spørger efter nogle æg, hvor på han så lige ser ind i kameraret.
Og ja det sidste er hel klart bedst første gang man ser det, og det var det så for mig i går 8-)
Især ham der spiller, ham der kalder sig Peter spiller skræmmende godt, det er så ubehageligt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10642 - NightHawk: Kaboom lyder helt sikkert som et sjovt bekendtskab. Jeg har ikke set så mange af Arakis film, men dem jeg har set synes jeg om, så Kaboom skal helt sikkert også ses. Han virker som en spændende instruktør, som dog må kæmpe ret meget for sine projekter, da han ikke er så mainstream.
Har ikke været på nettet i et par dage, så måtte lige scrolle lidt rundt først, for at se om du havde skrevet et indlæg. Nu lykkedes det mig at finde det. :)
Det er rigtig godt at høre, at du har fået lyst til at se filmen, som jeg er ret sikker på, at du også vil finde meget underholdende. :)
Jeg fik lige genset "Totally Fucked Up" for nylig og den holder sgu faktisk ikke ligeså godt, som den har gjort på trods af, at den stadig har et par ganske fine pointer med ang. selvmord, hvilke stadig gør indtryk. Hvis jeg skulle rangere Greg Arakis film nu, ville listen med de 10 film se således ud :
1. Mysterious Skin - 10/10 2. Kaboom - 9/10 3. The Living End - 8/10 4. Nowhere - 8/10 5. Splendor - 8/10 6. Smiley Face - 7/10 7. The Doom Generation - 6/10 8. Totally Fucked Up - 6/10 9. Three Bewildered People In The Night - 5/10 10. Long Weekend - 5/10
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#10739-#10741-#10742 Er helt enig med jer alle sammen. Man håber så meget på familien vinder spillet.
Fik et chok da vi hørte et skud og så man så det var drengen der var død. Der er ikke så mange film hvor de dræber barnet, og det tror jeg de har ændret i det amerikanske remake. Har dog ikke set den.
Men meget sjovt den amerikanske remake er samme instruktør.
Den er helt vild grov og klam. Brødrene bliver spillet rigtig godt som sadistiske psykopater.
Jeg vil give den 5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Det amerikanske remake er lavet af Haneke selv, da originalen var ment til et amerikansk publikum. De vil dog ikke se film med undertekster, så han lavede stort set et shot-by-shot remake af originalen, så de kunne få den set... der er ingen ændringer i historien. Stemningen virker dog en anelse grummere i den europæiske... ved ikke om det er skuespillet, sproget eller noget tredje, for der er vitterligt ikke den store forskel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg var et smut i biffen sammen med evermind og så denne - jeg kan ikke sige ret meget andet, end hvad der er blevet sagt allerede.
Det er et ret godt eventyr, perfekt lavet til ældre børn og uden at tale ned til dem, med uhygge, med sjov, med spirende kærlighed og i præcis samme tone som E.T. og andre film i den genre.
Et par småting trækker karakteren lidt ned, men det var bestemt god underholdning og jeg kan sagtens forestille mig, at det er en film for mine nevøer, når de bliver lidt ældre, der vil give samme slags gode oplevelse, som E.T., Goonies, Stand by Me og lignende film, har givet børn før dem.
#10740 Den gad jeg godt at se på BD, mest pga. lyden. Tror at det er sød musik i ørerne :), men filmen er også rigtig god, måske en smule lang, men karakteren er jeg enig med dig i :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#10741 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden
Det sidste virker noget bedst første gang man ser den, men den spiller i hver fald meget på det man forventer der vil ske
#10742 elwood 14 år siden
Og ja det sidste er hel klart bedst første gang man ser det, og det var det så for mig i går 8-)
Især ham der spiller, ham der kalder sig Peter spiller skræmmende godt, det er så ubehageligt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10743 NightHawk 14 år siden
Har ikke været på nettet i et par dage, så måtte lige scrolle lidt rundt først, for at se om du havde skrevet et indlæg. Nu lykkedes det mig at finde det. :)
Det er rigtig godt at høre, at du har fået lyst til at se filmen, som jeg er ret sikker på, at du også vil finde meget underholdende. :)
Jeg fik lige genset "Totally Fucked Up" for nylig og den holder sgu faktisk ikke ligeså godt, som den har gjort på trods af, at den stadig har et par ganske fine pointer med ang. selvmord, hvilke stadig gør indtryk. Hvis jeg skulle rangere Greg Arakis film nu, ville listen med de 10 film se således ud :
1. Mysterious Skin - 10/10
2. Kaboom - 9/10
3. The Living End - 8/10
4. Nowhere - 8/10
5. Splendor - 8/10
6. Smiley Face - 7/10
7. The Doom Generation - 6/10
8. Totally Fucked Up - 6/10
9. Three Bewildered People In The Night - 5/10
10. Long Weekend - 5/10
#10744 Nicki52 14 år siden
Er helt enig med jer alle sammen. Man håber så meget på familien vinder spillet.
Men meget sjovt den amerikanske remake er samme instruktør.
Den er helt vild grov og klam. Brødrene bliver spillet rigtig godt som sadistiske psykopater.
Jeg vil give den 5/6
#10745 Lord Beef Jerky 14 år siden
#10746 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden
#10747 Nicki52 14 år siden
Så den er faktisk bare ret ligegyldig. Hvorfor har du skrevet det i en spoiler? Du afslører jo intet :/
#10748 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Jeg var et smut i biffen sammen med evermind og så denne - jeg kan ikke sige ret meget andet, end hvad der er blevet sagt allerede.
Det er et ret godt eventyr, perfekt lavet til ældre børn og uden at tale ned til dem, med uhygge, med sjov, med spirende kærlighed og i præcis samme tone som E.T. og andre film i den genre.
Et par småting trækker karakteren lidt ned, men det var bestemt god underholdning og jeg kan sagtens forestille mig, at det er en film for mine nevøer, når de bliver lidt ældre, der vil give samme slags gode oplevelse, som E.T., Goonies, Stand by Me og lignende film, har givet børn før dem.
7/10
#10749 MOVIE1000 14 år siden
#10750 Bruce 14 år siden