De sidste par dage har jeg tygget slutningen på Fellowship igennem og i aften Two Towers.
Det er ganske pudsigt med video kvaliteten. Theatrical versionerne havde tydeligt Fellowship, som den ringeste. Nu er Fellowship så blevet remastered, men Two Towers og Return of the King ikke og jeg synes så absolut, at Fellowship ser bedre ud end Two Towers. Two Towers er som regel glimrende up close og på mellemdistancen, men ofte er "langdistance" ret uskarp. Og nærbilleder af personer, er også ofte udetaljerede. Der kunne jeg så skyde skylden på post processing, som giver flere af personerne et glat fjæs, men jeg synes slet ikke det var så udpræget i Fellowship.
Lige nu føles det som om Fellowship er kommet et lille skridt foran igen og jeg er ikke i tvivl om, at en remaster af Two Towers og Return of the King ville give et endnu bedre resultat end Fellowship. Man kan læse om forskellene på American Cinematographer. Det betyder ikke, at Two Towers ser skidt ud, overhovedet ikke. Det ser rigtig fint ud, men det kunne have været bedre.
Lydmæssigt, er lossless sporet intet mindre end kanon!
Filmmæssigt set, er det Two Towers stadig et fint eventyr, men den mangler 1'erens diversitet og for mig personligt, er der en del langtrukne sekvenser undervejs.
Film: 8/10 Video: 8/10 Lyd: 10/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Jeg genså i går "The American" som stadig er en fremragende film, der ligger omkring de 8/10 for mit vedkommende. Endvidere så min kammerat og jeg også Michael Caine i "Harry Browne" som ligeledes er en meget vellavet film, med stor eftertænksomhed, og en velspillende Caine i filmens centrum. En meget brutal fortælling, der dog også indholdt sin del af tematisk skrøbelighed. Virkelig vellykket film, som helt sikkert skal ejes på BD på et tidspunkt. 7/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Så Stone for nogle dage siden og har egentlig ikke så meget at sige til den, udover at det selvfølgelig er en hamrende kedelig film. De Niro og Norton har sikkert haft de bedste intentioner om at kickstarte deres karriere på ny, det er bare en skam at det ikke er en bedre film i sidste ende.
Det ligger sikkert en interessant film et eller andet sted under facaden, men filmens bagmænd formår bare ikke at finde den og det er mildest talt yderst skuffende. Jeg har set værre film end denne, men jeg har så sandelig også set bedre, og hvis man tager filmens to hovedroller in mente burde den egentlig have efterladt mig med et bedre indtryk end den endte med at gøre.
Oprindeligt ville jeg have givet den 2/6, men når jeg tænker på alt det spildte potentiale filmen indebærer må jeg sgu ende med at smide 1 stjerne efter den. Det er en sær film, der måske kunne have været bedre, den burde egentlig have været bedre, men i stedet efterladte den mig bare en med en tom følelse af: var det det?
Til gengæld er jeg lige vendt tilbage fra biffen, hvor jeg så en rigtig god film. Jeg snakker selvfølgelig om Harry Potter and the Deadly Hallows: Part 2 og sikke en afslutning. Den samler på ganske fin maner alle trådene fra den foregående film og afslutter historien om Potter på tilfredsstillende vis.
Radcliffe, Grint og Watson er kun blevet bedre med årene og denne film er en strålende afsked med henholdsvis Potter, Weasley og Hermione. Det bliver spændende at se, hvad der i fremtiden venter forude for dem. Igen jeg undskylder for mængden af superlativer, men her kommer lige lidt flere: Ralph Fiennes som Voldemort er mildest talt fascinerende. Fiennes bringer en intensitet til lærredet, som nærmest gør det umuligt at kigge væk, når han viser sit ansigt og de kunne ikke have castet et bedre valg til rollen.
I og med at dette er anden og sidste del af det endelige kapitel, bliver der ikke spildt meget tid på forklaringer og det er faktisk herligt forfriskende, i en serie hvor pacet specielt i de tidligere film har haltet gevaldigt. Det hurtige tempo giver filmen noget friskhed og spænding tidligere installationer i serien har manglet.
Ganske glimrende afrunding og nok den bedste i serien.
Ralph Fiennes som Voldemort er mildest talt fascinerende. Fiennes bringer en intensitet til lærredet, som nærmest gør det umuligt at kigge væk, når han viser sit ansigt og de kunne ikke have castet et bedre valg til rollen.
Hmm, he didn't really do it for me. :) Jeg var faktisk rimelig skuffet, da han var en ganske stærk karakter i bøgerne. Lord Voldemort skulle have været en skurk på højde med Darth Vader eller Jokeren, en modbydelig psykopat, der aldrig ville gå i glemmebogen. Han er resultatet af indavl og af splittede sjæle, en narcissistisk fascist (eller fascistisk narcissist), hvis navn alene får en til at ryste i bukserne... men i stedet bliver vi i filmene givet en blå-øjet frø, hvis hæse tenor-stemme stemme knækker, når han teatralsk leverer sine alt for mange overflødige og fantasiløse replikker. Når han figurerer på skærmen virker han decideret lille i forhold til de andre. En absolut forglemmelig villain.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#10767 uenig, han spiller præcis som det han bliver beskrevet som en slange, den måde han bevæger sig på, hans blik, hans lidt hæse/lesbende stemme og den måde han er på at han har magt og alle frygter ham, hvis bare han kigger på dem.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#10761 elwood 14 år siden
I biografen, klassiker, og fedt, at opleve den på et stort lærred.
6/6
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10762 Bruce 14 år siden
De sidste par dage har jeg tygget slutningen på Fellowship igennem og i aften Two Towers.
Det er ganske pudsigt med video kvaliteten. Theatrical versionerne havde tydeligt Fellowship, som den ringeste. Nu er Fellowship så blevet remastered, men Two Towers og Return of the King ikke og jeg synes så absolut, at Fellowship ser bedre ud end Two Towers. Two Towers er som regel glimrende up close og på mellemdistancen, men ofte er "langdistance" ret uskarp. Og nærbilleder af personer, er også ofte udetaljerede. Der kunne jeg så skyde skylden på post processing, som giver flere af personerne et glat fjæs, men jeg synes slet ikke det var så udpræget i Fellowship.
Lige nu føles det som om Fellowship er kommet et lille skridt foran igen og jeg er ikke i tvivl om, at en remaster af Two Towers og Return of the King ville give et endnu bedre resultat end Fellowship. Man kan læse om forskellene på American Cinematographer. Det betyder ikke, at Two Towers ser skidt ud, overhovedet ikke. Det ser rigtig fint ud, men det kunne have været bedre.
Lydmæssigt, er lossless sporet intet mindre end kanon!
Filmmæssigt set, er det Two Towers stadig et fint eventyr, men den mangler 1'erens diversitet og for mig personligt, er der en del langtrukne sekvenser undervejs.
Film: 8/10
Video: 8/10
Lyd: 10/10
#10763 Collateral 14 år siden
#10764 Bobby Singer 14 år siden
Det ligger sikkert en interessant film et eller andet sted under facaden, men filmens bagmænd formår bare ikke at finde den og det er mildest talt yderst skuffende. Jeg har set værre film end denne, men jeg har så sandelig også set bedre, og hvis man tager filmens to hovedroller in mente burde den egentlig have efterladt mig med et bedre indtryk end den endte med at gøre.
Oprindeligt ville jeg have givet den 2/6, men når jeg tænker på alt det spildte potentiale filmen indebærer må jeg sgu ende med at smide 1 stjerne efter den. Det er en sær film, der måske kunne have været bedre, den burde egentlig have været bedre, men i stedet efterladte den mig bare en med en tom følelse af: var det det?
1/6
#10765 Åkepool 14 år siden
Så den også for et par dage siden og er meget enig.
Jeg tror jeg gav den 3 eller 4/10 hos Imdb.
#10766 Bobby Singer 14 år siden
Radcliffe, Grint og Watson er kun blevet bedre med årene og denne film er en strålende afsked med henholdsvis Potter, Weasley og Hermione. Det bliver spændende at se, hvad der i fremtiden venter forude for dem. Igen jeg undskylder for mængden af superlativer, men her kommer lige lidt flere: Ralph Fiennes som Voldemort er mildest talt fascinerende. Fiennes bringer en intensitet til lærredet, som nærmest gør det umuligt at kigge væk, når han viser sit ansigt og de kunne ikke have castet et bedre valg til rollen.
I og med at dette er anden og sidste del af det endelige kapitel, bliver der ikke spildt meget tid på forklaringer og det er faktisk herligt forfriskende, i en serie hvor pacet specielt i de tidligere film har haltet gevaldigt. Det hurtige tempo giver filmen noget friskhed og spænding tidligere installationer i serien har manglet.
Ganske glimrende afrunding og nok den bedste i serien.
5/6
#10767 Riqon 14 år siden
Hmm, he didn't really do it for me. :)
Jeg var faktisk rimelig skuffet, da han var en ganske stærk karakter i bøgerne. Lord Voldemort skulle have været en skurk på højde med Darth Vader eller Jokeren, en modbydelig psykopat, der aldrig ville gå i glemmebogen. Han er resultatet af indavl og af splittede sjæle, en narcissistisk fascist (eller fascistisk narcissist), hvis navn alene får en til at ryste i bukserne... men i stedet bliver vi i filmene givet en blå-øjet frø, hvis hæse tenor-stemme stemme knækker, når han teatralsk leverer sine alt for mange overflødige og fantasiløse replikker. Når han figurerer på skærmen virker han decideret lille i forhold til de andre. En absolut forglemmelig villain.
#10768 Bobby Singer 14 år siden
#10769 Riqon 14 år siden
Jaja, fair nok ;) men de kan i hvert fald anbefales, hvis du vil have et endnu mere skrækindjagende portræt af Voldemort.
#10770 MOVIE1000 14 år siden