Gravatar

#2151 HonoDelLoce 15 år siden

bruce (2150) skrev:
Den er her. En af de største, hvis ikke DEN største episke film på et lærred nogensinde!!!

Gone With The Wind

WOW!

Priceless! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2152 filmz-Bruce 15 år siden

Muligvis det smukkeste BD billede jeg nogensinde har set. Min datter bliver ellevild at der er danske tekster på!

The quintessential woman in a movie
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2153 mr gaijin 15 år siden

Frankly my dear, I do give a damn.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2154 Skeloboy 15 år siden

Things We Lost In The Fire, 2007

Audrey er gift med Brian(hhv. Halle Berry og David Duchovny), og sammen har de to børn på 6 og 10. Brain har en heroinafhængig ven, Jerry(Benicio Del Toro), som Audrey bestmet ikke bryder sig om. Filmen starter ved Brians begravelse, der blev dræbt for at forsvare en kvinde. Herefter beder hun Jerry om at flytte ind, og herfra siger jeg ikke mere.

Den eneste anden Bier-film jeg har set, er Den Eneste Ene. Men Efter Brylluppet, Elsker Dig For Evigt og Brødre virker langt mere interessante end størstedelen af danske film. Men en ting er sikkert: her har hun gjort det godt, og en amerikansk instruktør ville have være svært ved at holde den så jordnær. Det er et medrivende drama om sorg, kampen med stoffer og ikke mindst om venskab.

Og hvor er det befriende at se Halle Berry spille en helt seriøs rolle. Hun gjorde det rigtig godt i Monster's Ball, omend lidt overdrevet melodramatisk. Noget tyder på, at hendes næste film også er dramaer, og hvis hun fortsætter den seriøse stil, ja så er der ikke lang tid til endnu en Oscar. Del Toro er, selvfølgelig vil jeg næsten sige, også glimragende.

Dens pace og tempo er blevet kritiseret. Jeg synes netop det er vigtigt i denne type film, at følelserne kan få lov at synke ordentlig ind. Og der er så rigeligt med følelser her, der skal arbejdes med uden det bliver klamt og overdrevet. Overordnet set et suverænt godt følelsladet drama, som jeg kun kan anbefale

5/6
Gravatar

#2155 filmz-Bruce 15 år siden

#2154 Nu må jeg hellere få den set. Den var billig på Amazon.uk, så den er røget i kurven. Tak for info.
Gravatar

#2156 wimmie 15 år siden

Enig :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2157 filmz-Bruce 15 år siden

Heat - BD

Kun lidt om teknikken. Jeg forestillede mig, at dette var lyden det hele skulle handle om, men faktisk er det billedet, som overrasker mest. Det er virkelig virkelig godt. Af de korte klip jeg har set, ville jeg ligge omkring det perfekte 10 tal, hvis vi havde fået en tand mere skarphed. Skøn detaljerigdom og Manns kontraster og fravær af saturerede farver, ser pissegodt ud, både i aften- og dag scener. Scenen hvor Al Pacinos ligger med Diane Venora viser virkelig detaljer i hud og det er en god ting, når Diane Venora er så skøn som hun er.

Lyden er en klar forbedring af det gamle Dolby Digital spor. Der er god brug af atmosfæriske surround effekter ved stille sekvenser, bonus. Selv de bagerste højttalere har ofte noget at lave, men desværre ikke discrete kanaler, så forvent sidekanalerne kopieret ved brug af matrix eller Dolby PL-IIX. De fleste venter nok på at høre, om der er gang i den, når skydevåbnene kommer i brug. Ja, det er der. Der er knald på, men ærligt talt havde jeg håber på mere bund i våbnene, som der f.eks. er i Manns Collateral. Jeg satte min receivers Dynamic EQ på, for at pumpe mere dybde i skudene, men det er slet ikke i nærheden af f.eks. 3:10 To Yuma, ej heller surround effekter. Selv om sporet er TrueHD og derved lossless, så er bitraten "kun" 1440 kbps og det er ikke engang 25% af bitraten på de afsindige 6144 for 3:10 Yuma.

Men man kan heller ikke bede om alverden på et 15 år gammelt soundtrack. Det her burde dog kunne tilfredsstille de største Heat fans.

Video: 9/10
Audio: 8/10
Gravatar

#2158 Skeloboy 15 år siden

The Fall, 2006

Havde forventet mig rigtig meget af denne film, men de bliver stortset kun opfyldt på et punkt: den helt fantastiske billedside.

Historien er tilgengæld middel med nogle irriterende tendenser af og til(tåbelig accent, træls voice-over osv). Den er også halvkedelig...og den lille pige er møgtræls til tider

Jeg hælder meget til en 2/6, men den er helt fantastisk at se på, så:

3/6
Gravatar

#2159 wimmie 15 år siden

Så...der røg din plads i bilen på lørdag!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2160 filmz-Bruce 15 år siden

North By Northwest - BD

Tid til en erkendelse, undskyldning, beklagelse og gå de tunge skridt op til skafottet. JEG TOG FEJL! :(

Jeg fik mit syn nummer to i går af NBNW med den lille og denne gang var jeg ekstra fokuseret på billedkvalitet. For at tage de svage momenter op, som jeg så.

Introen er en smule blød i sværet, men derudover så var der da uskarpe scener. Men nej, det var aldrig hele billedet, som var uskarpt. Jeg tilskriver det brugen af Hitchcocks fotografering, hvor han eminemt fanger fokus på det i billedet, der er vigtigt og resten glider ud af fokus. Især HELE slutscenen i Vandaams hus, er helt og aldeles eminent filmet, hvor HD kvaliteten VIRKELIG fik mig til at savle. Jeg har aldrig set den scene i det lys før. Der er en sekvens, hvor Martin Landau glider fra fokus til uskarp og Mason omvendt. Det ser bragende godt ud.

Bilsekvensen, hvor Grant er fuld (sammen med scenerne, hvor der vises sekvenser på et lærred), har altid virket på mig, som de svageste effektmæssigt. Jeg formodede, at disse ville virke endnu svagere i HD. Men det er lige omvendt. "Biljagten" fungerer og koordineringen af filmsekvenserne er imponerende, så imponerende at min datter bed negle og holdt om min arm. Det har hun ikke gjort med "rigtige" biljagter. Hitchcock kan skabe nogle stemninger må man sige. Læg mærke til forfølgerne, når de vender bilen og kører væk i mørket af landevejen. Bare sådan en lille sekvens imponerede mig visuelt.

Det er sjovt med Cary Grant, for foruden få scener, hvor mørke dominerer, er hans ansigt konstant under filter behandling, mens alle andre (undtaget frk. Saint) står skarpt. I dialog med Mason, ser man skiftevis Grant uskarp (aura) og Masons ansigt skarp. Men der er ingen DNR inde over og skarpheden i alle slags teksturer er topnotch. Igen ... se den sidste scene i Vandaams hus. Det var en fantastisk nydelse visuelt og teknisk og måden Hitchcock filmer oppefra, mens man ser Cary Grant i film noir skygge, er klasse!

I cropduster scenen så jeg to stks. cirkulære mere mørke områder i den blå himmel i et par sekvenser, som jeg ikke tror er blevet restaureret. Og så er der scenen i skoven mod slutningen, hvor Grant møder Saint og snakker. Læg godt mærke til scenen, for flere steder bevæger billedet sig, som om der kommer varme op foran kameraet og billedet bølger.

Men bottomline må jeg altså sige. JEG TOG FEJL! Jeg vil ikke lade ovenstående komme transferet til last. Det er IMPECCABLE FLAWLESS! Jeg troede ikke, jeg ved dette syn kunne få "mere med mig", men det var muligvis det mest udbytterige syn jeg har haft. Det gjorde det ikke værre endnu, at "min lille" var helt væk i filmen, Grant og kærlighedsscenerne og synes det var noget af det mest spændende hun har set.

Hitchcock står efter dette syn, som en ... om muligt, endnu større mester end jeg hidtil havde erkendt.

Here it comes:

Billed: 10/10

Skriv ny kommentar: