#10779: Jeg synes rigtig godt om Voldemort i filmene. Ikke bare er han intimiderende, men Ralph Fiennes formår i mine øjne virkelig også at tilføje karakteren sårbarhed. Under huden på ham synes jeg nu i øvrigt nok vi kommer igennem diverse flashbacks mv.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg er enig med kritikken af Voldemort... han fungerede fantastisk i de første mange film, hvor han bare bliver nævnt og forbliver mystisk. Her er han intimiderende, netop fordi man intet ved om ham andet end, at han er den ultimative bad guy. Den første film man ser ham i synes jeg også, at han fungerer glimrende. Han bevarer mystikken og virker ret så ondskabsfuld. Efter det bliver han bare til endnu en karakter i Harry Potter... han udvikler sig mere eller mindre præcis som man regner med, og tager ikke til i sin ondskab.
Værst er det, når han ligefrem undskylder fordi han føler sig nødsaget til at slå Snape ihjel... her kunne han have virket über grum, men alligevel virker han mere sympatisk end han burde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#10780 - Nu begynder du da vist bare at digte på historien for at rationalisere den svage præstation ;) Som sådan behøver han ikke komme med smarte one-liners, men nu da han bliver givet så ufattelig mange replikker (og snakker på livet løs til eleverne på Hogwarts), så er det da ret tankevækkende, at så meget af det endte med bare at være en sludder for en sladder... Jeg kan dog udmærket se, at manuskriptforfatteren forsøgte på det af og til, uden at det lykkedes: "The Boy Who Lived ... comes ... to die!" Ja, flot ...
#10782 - Holder mig fra HP-tråde. De vokser alt for hurtigt. ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Er han ikke ret meget med i filmen? Ser man ikke så meget til ham som man ville forvente i forbindelse med en ordentlig skurk?
Jo, man ser ham skam en del i den sidste film, det er ikke der problemet ligger. De gange man ser ham, giver han bare ikke det indtryk af at han skulle være det ondeste onde.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#10781 Collateral 14 år siden
#10782 Bony 14 år siden
;)
#10783 Bruce 14 år siden
Lillepigen nød den. Bedre end Twilight!
9/10
#10784 BN 14 år siden
Et spørgsmål fra sidelinjen (fra en som ikke har set filmene):
Er han ikke ret meget med i filmen? Ser man ikke så meget til ham som man ville forvente i forbindelse med en ordentlig skurk?
#10785 BN 14 år siden
"Your attitude has been noted, Mr. Rivers ... eh, Mr. Riqon."
#10786 Lord Beef Jerky 14 år siden
#10787 Riqon 14 år siden
#10782 - Holder mig fra HP-tråde. De vokser alt for hurtigt. ;)
#10788 Kruse 14 år siden
Jo, man ser ham skam en del i den sidste film, det er ikke der problemet ligger. De gange man ser ham, giver han bare ikke det indtryk af at han skulle være det ondeste onde.
#10789 Riqon 14 år siden
Eller farligste farlige.
#10790 Kruse 14 år siden
Eller grummeste grumme.