Gore Verbinski, manden bag Pirates-franchisen, fortæller her historien om den lille eventyrlystne kamæleon, der pludselig får vendt op og ned på sin hverdag og tvinges ud i jagten på sin egen historie og en filosofisk jagt på subjektivitet i spørgsmålet; "Hvem er jeg?".
Det har resulteret i en ganske fin animationsfilm med noget på hjerte. Historien er spændende og man glemmer ofte, at det er en animationsfilm man ser, da "person"-galleriet er velvalgt og stemmeskuespillet er noget af det bedste jeg nogensinde har hørt. Rango er ikke bare en god film, det er også en rigtig god western. Animationen er ufattelig smuk, hvilket også resulterede i, at jeg flere gange måtte erklære min dybe fascination af billedsiden, hvorved Rango i høj grad bliver en referenceskive herhjemme for eftertiden.
Filmen er fantastisk og jeg slugte hvert sekund med både øjne, ører og sjæl.
6/6
Helt vildt enig, jeg elskede den men den bliver daarlig med det danske lydsprog, slet ikke saa godt som det orginale sprog,
Foeller (10855) skrev:
Så kan jeg anbefale Shutter Island, og han gør det også godt i The Kids Are All Right, selvom filmen ikke er noget at skrive hjem om.
Men ja, Zodiac er en rigtig god film, og
kælderscenen var muligvis også min yndlingsscene.
Lol, har set Shutter island, tror bare ikke jeg havde hoort om ham for jeg horte om ham at han skulle være med i the avengers, men nu ved jeg det :D
ps, jeg skriver paa en islandsk computer saa derfor ingen, danske bogstaver.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
For Whom The Bell Tolls, 1943 En skuffelse...en helt utrolig tung omgang, hvor man ikke rigtig bliver fanget af historien...ok skuespil, men det er kun hvad man kan forvente fra Gary Cooper og Ingrid Bergman...Jeg vil ikke anbefale denne film, men i stedet skal man se Pride of the Yankees eller Goodbye Mr. Chips, der også er instrueret af Sam Wood.
Den er ikke helt spild af tid, men når man ikke helt kan føle kemien mellem Cooper og Bergman, bliver det til en lidt flad oplevelse
#10891 misuma 14 år siden
#10892 Bobby Singer 14 år siden
#10893 Sweetiebellefan 14 år siden
Lang tid før Charlie Sheen blev et hit på Youtube, så var der en rolle i baseball komedie Major League som Wild Thing på hans klodsede hold.
Forvent ikke en seriøs og dramatisk sportsfilm, men en let underholdning for en mandeaften.
8/10
#10894 Bruce 14 år siden
Meget fin analogi :) Er der noget Pixar står for, så er det jo uhørt topkvalitet og et øje for detaljer. Er helt enig :)
#10895 MMB 14 år siden
#10896 Bruce 14 år siden
#10897 Babo84 14 år siden
#10898 Hr. Nielsen 14 år siden
#10899 Batsy 14 år siden
Helt vildt enig, jeg elskede den men den bliver daarlig med det danske lydsprog, slet ikke saa godt som det orginale sprog,
Lol, har set Shutter island, tror bare ikke jeg havde hoort om ham for jeg horte om ham at han skulle være med i the avengers, men nu ved jeg det :D
ps, jeg skriver paa en islandsk computer saa derfor ingen, danske bogstaver.
#10900 Skeloboy 14 år siden
En skuffelse...en helt utrolig tung omgang, hvor man ikke rigtig bliver fanget af historien...ok skuespil, men det er kun hvad man kan forvente fra Gary Cooper og Ingrid Bergman...Jeg vil ikke anbefale denne film, men i stedet skal man se Pride of the Yankees eller Goodbye Mr. Chips, der også er instrueret af Sam Wood.
Den er ikke helt spild af tid, men når man ikke helt kan føle kemien mellem Cooper og Bergman, bliver det til en lidt flad oplevelse
5/10