#2160 suk! jeg håber at du er på lønningslisten hos et eller flere filmselskaber, for damn! hvor har du efterhånden lokket mig ud i impulskøb mange gange!!! Anyways tak for endnu en anmeldelse, jeg trasker ud efter Visa kortet, så jeg ka' få den bestilt suk! ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
North by Northwest er min yndlingsfilm af Hitchcock (og generelt på min toplist over film) simpelthen fordi den er så pokkers underholdende. Om det er så er flyscenen (som er fantastisk koreograferet) eller scenerne i toget. At slutningen måske er lidt "over the top" kan man sagtens acceptere, især da den er så smuk.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Der ligger en hæderlig, omend klichéfyldt historie gemt i denne film om en mand, der gennem en bog og en seriøs omgang talmagi kommer på sporet af et gammelt mord. Desværre er Joel Schumacher absolut ikke manden, der kan forløse den. Det her er seriøst en af de værste film, jeg nogensinde har set. Spildte muligheder, spild af penge og en røvdårlig klipning. Schumacher er mainstream-filmenes Ed Wood uden dennes charme og ærlighed.
1/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Der er stadig tale om en underholdende western så tæt på de klassiske golden age dyder man kan komme, inden Unforgiven i 1992 trækkede genren i en mere kompromisløs retning, med en hensynsløs og realistisk tilgang til tiden. Men lad os kigge lidt på kvaliteten.
Lad mig tage et udsnit fra blu-ray.com anmeldelsen
Film lovers, get ready. Silverado dusts off for Blu-ray and reveals a stunning 1080p, 2.40:1-framed transfer. There's no single aspect of this transfer that disappoints, and it currently represents one of the best-looking Blu-ray catalogue titles on the market. The transfer is simply exquisite, taking on a first-rate cinematic look and feel that's a prime example of just how fantastic a format Blu-ray can be.
Og lad mig komplimentere med lillepigens første ord:
"Far! Er det DVD?"
Det var vise ord. Blu-ray.coms anmelder Martin Liebman må have været fuld som en allike ellers have set filmen på sin IPod. Ja der VAR momenter, med skarphed og høj detaljegrad. Nærbilleder var gode. Og filmgrynstrukturen var intakt, så ingen brug af DNR. Men på et lærred viser denne udgivelse ikke flere detaljer end f.eks. Revenge of the Sith på DVD. Når Robert A. Harris, filmstock guru'en siger
"Silverado is a superb film, brought to Blu-ray with perfection."
Kan jeg ikke tage det seriøst. Det er muligt den ikke kan blive bedre, men hvis man skal blive overstadig, hver gang man ser video kvalitet som denne, så lad os dog samtidig hædre Die Hard franchisen på Blu-ray. Øhh ... nej tak.
Det her er en film, der er værd at eje på blu-ray, men projekteret på et lærred, så er kvaliteten på højde med de bedste dvd'ere og det er der ingen grund til at få en stivert på af.
Lyden er helt fin, men skud afslører at der er tale om en præ effekt tid.
Film: 7/10 Video: 6-7/10 Audio: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Dirty Harry Det er lige på og hårdt i den fænomenale action-thriller fra 1971, om den hårdkogte politibetjent Harry Callahan, også kendt som Dirty Harry, der følger sine egne regler og ikke lægger fingre imellem for at fange den skyldige. Filmen er først og fremmest så god på grund af dens kompromisløse tilgang til historien, derudover er Andrew Robinson hamrende intens som den psykopatiske morder, der går under navnet Scorpio, der fuldt ud er på højde med Eastwoods cool præstation. Lalo Schifrins score fortjener desuden sit eget helt eget kapitel, når man snakker om mindeværdige film scores, det lyder ikke som noget andet jeg har hørt og elsker den nærmest jazzede stil der er over musikken, det er mildt sagt møghamrende fedt. Alt dette sammen med Don Siegels sikre instruktion gør at ”Dirty Harry” ryger direkte op på min liste over de bedste actionfilm nogensinde lavet, lige ved siden af ”Die Hard”, ”T2”, "Aliens" og ”Raiders of the Lost Ark”.
6/6
Magnum Force ”Dirty Harry” blev en stor succes og derfor skulle der selvfølgelig laves en efterfølger. Det blev så til ”Magnum Force” der udkom to år efter originalen. Slutresultatet er dog ikke helt så slemt som man kunne have frygtet. Uden at være helt så spændende eller helt så kompromisløs som forgængeren, formår Ted Post og Co., Don Siegel er ikke instruktør på denne eller seriens andre efterfølgere, at skrue en ganske habil actionfilm sammen, der dog ikke tilføjer noget nyt til karakteren eller filmen ”Dirty Harry”. Det er mere af det samme, men det syntes jeg egentlig heller ikke er så slemt, når originalen nu er så fremragende. Den kan sagtens ses, hvis man kunne lide forgængeren og gerne vil se mere til Harry Callahan, man skal bare ikke forvente at den tilføjer noget nyt til serien. Callahan er stadig cool, action sekvenserne er stadig underholdende og volden er stadig til stede og Lalo Schifrin står igen for musikken, der desværre virker en smule anonym i denne omgang. Men når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl, om at jeg var rigtig godt underholdt.
#2171 elwood 15 år siden
Jeg benytter enhver lejlighed jeg kan til og linke til det klip fra den fantastiske video 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2172 BN 15 år siden
Den er også sjov. :-D
#2173 wiseguy 15 år siden
Anyways tak for endnu en anmeldelse, jeg trasker ud efter Visa kortet, så jeg ka' få den bestilt suk! ;o)
#2174 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2175 elwood 15 år siden
Men argg med alle de toptitler, nu må vi for fanden da snart høre noget om Singin In The Rain.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2176 filmz-Bruce 15 år siden
Og jeg er åben overfor en "åben screening", blot der dog ikke er mere end 4-5 ialt :)
#2177 Thomsen 15 år siden
Der ligger en hæderlig, omend klichéfyldt historie gemt i denne film om en mand, der gennem en bog og en seriøs omgang talmagi kommer på sporet af et gammelt mord. Desværre er Joel Schumacher absolut ikke manden, der kan forløse den. Det her er seriøst en af de værste film, jeg nogensinde har set. Spildte muligheder, spild af penge og en røvdårlig klipning. Schumacher er mainstream-filmenes Ed Wood uden dennes charme og ærlighed.
1/5
#2178 evermind 15 år siden
#2179 filmz-Bruce 15 år siden
Der er stadig tale om en underholdende western så tæt på de klassiske golden age dyder man kan komme, inden Unforgiven i 1992 trækkede genren i en mere kompromisløs retning, med en hensynsløs og realistisk tilgang til tiden. Men lad os kigge lidt på kvaliteten.
Lad mig tage et udsnit fra blu-ray.com anmeldelsen
Film lovers, get ready. Silverado dusts off for Blu-ray and reveals a stunning 1080p, 2.40:1-framed transfer. There's no single aspect of this transfer that disappoints, and it currently represents one of the best-looking Blu-ray catalogue titles on the market.
The transfer is simply exquisite, taking on a first-rate cinematic look and feel that's a prime example of just how fantastic a format Blu-ray can be.
Og lad mig komplimentere med lillepigens første ord:
"Far! Er det DVD?"
Det var vise ord. Blu-ray.coms anmelder Martin Liebman må have været fuld som en allike ellers have set filmen på sin IPod. Ja der VAR momenter, med skarphed og høj detaljegrad. Nærbilleder var gode. Og filmgrynstrukturen var intakt, så ingen brug af DNR. Men på et lærred viser denne udgivelse ikke flere detaljer end f.eks. Revenge of the Sith på DVD. Når Robert A. Harris, filmstock guru'en siger
"Silverado is a superb film, brought to Blu-ray with perfection."
Kan jeg ikke tage det seriøst. Det er muligt den ikke kan blive bedre, men hvis man skal blive overstadig, hver gang man ser video kvalitet som denne, så lad os dog samtidig hædre Die Hard franchisen på Blu-ray. Øhh ... nej tak.
Det her er en film, der er værd at eje på blu-ray, men projekteret på et lærred, så er kvaliteten på højde med de bedste dvd'ere og det er der ingen grund til at få en stivert på af.
Lyden er helt fin, men skud afslører at der er tale om en præ effekt tid.
Film: 7/10
Video: 6-7/10
Audio: 7/10
#2180 Bobby Singer 15 år siden
Det er lige på og hårdt i den fænomenale action-thriller fra 1971, om den hårdkogte politibetjent Harry Callahan, også kendt som Dirty Harry, der følger sine egne regler og ikke lægger fingre imellem for at fange den skyldige. Filmen er først og fremmest så god på grund af dens kompromisløse tilgang til historien, derudover er Andrew Robinson hamrende intens som den psykopatiske morder, der går under navnet Scorpio, der fuldt ud er på højde med Eastwoods cool præstation. Lalo Schifrins score fortjener desuden sit eget helt eget kapitel, når man snakker om mindeværdige film scores, det lyder ikke som noget andet jeg har hørt og elsker den nærmest jazzede stil der er over musikken, det er mildt sagt møghamrende fedt. Alt dette sammen med Don Siegels sikre instruktion gør at ”Dirty Harry” ryger direkte op på min liste over de bedste actionfilm nogensinde lavet, lige ved siden af ”Die Hard”, ”T2”, "Aliens" og ”Raiders of the Lost Ark”.
6/6
Magnum Force
”Dirty Harry” blev en stor succes og derfor skulle der selvfølgelig laves en efterfølger. Det blev så til ”Magnum Force” der udkom to år efter originalen. Slutresultatet er dog ikke helt så slemt som man kunne have frygtet. Uden at være helt så spændende eller helt så kompromisløs som forgængeren, formår Ted Post og Co., Don Siegel er ikke instruktør på denne eller seriens andre efterfølgere, at skrue en ganske habil actionfilm sammen, der dog ikke tilføjer noget nyt til karakteren eller filmen ”Dirty Harry”. Det er mere af det samme, men det syntes jeg egentlig heller ikke er så slemt, når originalen nu er så fremragende. Den kan sagtens ses, hvis man kunne lide forgængeren og gerne vil se mere til Harry Callahan, man skal bare ikke forvente at den tilføjer noget nyt til serien. Callahan er stadig cool, action sekvenserne er stadig underholdende og volden er stadig til stede og Lalo Schifrin står igen for musikken, der desværre virker en smule anonym i denne omgang. Men når det er sagt, så skal der ikke herske nogen tvivl, om at jeg var rigtig godt underholdt.
5/6