Godt animeret og indimellem ganske morsom og underholdende, men også hurtigt glemt igen. Verbinski har helt sikkert et øje for det stort opsatte, og en instruktør der ikke er bleg for at afprøver forskellige genre. Ser frem til hans næste projekt.
7/10
Fear X
Mystisk og indviklet thriller fra danske Refn, og muligvis hans mest begavede af slagsen. Tempoet er langsomt, men det Refn gør med tempoet er, at holde publikum i jerngreb - hele tiden. Man er aldrig "foran" filmen. Enhver scene "handler om noget" og driver plottet frem, men mysterierne bliver ikke løst. Den leger selvfølgelig også lidt med fantasi/virkelighed, symboler etc, men jeg synes Refn har pakket det godt ind og formår at holde en fanget, og vi fatter hurtigt interesse/sympati for vores hovedrolle, perfekt spillet af Turturro. God stemning.
I manges øjne er Gay & Lesbian Cinema stadig et stort tabu, og mange går tit udenom disse titler når de skal vælge film, og det er faktisk synd for i denne kategori er der masser af gode oplevelser.
Fuldstændig enig! Der er rigtig mange fremragende filmoplevelser i "genren" både inden for mainsteam og indie-film fra USA/Canada, men i særdeleshed også fra Sydamerika og Europa hvor de bedste LGBT film i mine øjne kommer fra lige for tiden.
Er næsten enig i din bedømmelse af "The Kids Are Allright", som jeg dog lige vil gi' en karakter højere, 8/10. :)
Og så synes jeg også det er fedt endelig at se en film i genren, der tager et emne som børn og familie op, hvilket man generelt ser alt for lidt til. Og de film der har forsøgt sig med emnet, er ikke sluppet nær så godt fra det, som det er tilfældet her.
Man kan jo håbe på, at "The Kids Are Allright" vil blive startskudet til at flere LGBT film i fremtiden vil tage emnet op og behandle det på et ligeså vellykket niveau.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Har lige set The Company Men, som jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle forvente af. Måske netop derfor blev jeg voldsomt overrasket da jeg erfarede, at filmen var både intelligent og underholdende. Super fin lille film, der i øvrigt er meget relevant.
5/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Haleluja, Babo har set lyset og givet Fear X 8! Dejligt, troede kun det var mig som havde set filmen efterhånden Ü
Jeg har såmænd også set det, da den kom frem. Mindes den som værende lettre træg, uden at være dårlig og husker jeg dengang fandt den virkede mig lidt som et afkog af bedre 'mystiske' thrillere i den genre. Måske et gensyn ville ændre dette.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#11331 Babo84 14 år siden
Godt animeret og indimellem ganske morsom og underholdende, men også hurtigt glemt igen. Verbinski har helt sikkert et øje for det stort opsatte, og en instruktør der ikke er bleg for at afprøver forskellige genre. Ser frem til hans næste projekt.
7/10
Fear X
Mystisk og indviklet thriller fra danske Refn, og muligvis hans mest begavede af slagsen. Tempoet er langsomt, men det Refn gør med tempoet er, at holde publikum i jerngreb - hele tiden. Man er aldrig "foran" filmen. Enhver scene "handler om noget" og driver plottet frem, men mysterierne bliver ikke løst. Den leger selvfølgelig også lidt med fantasi/virkelighed, symboler etc, men jeg synes Refn har pakket det godt ind og formår at holde en fanget, og vi fatter hurtigt interesse/sympati for vores hovedrolle, perfekt spillet af Turturro. God stemning.
8/10
#11332 IK 14 år siden
Fedt at læse. Den må jeg også få set snarest muligt.
#11333 misuma 14 år siden
#11334 Collateral 14 år siden
Nej nej, vi er såmen flere. En rigtig fin film, som jeg husker som værende ganske interessant. Vil dog gerne gense den.
#11335 NightHawk 14 år siden
Fuldstændig enig! Der er rigtig mange fremragende filmoplevelser i "genren" både inden for mainsteam og indie-film fra USA/Canada, men i særdeleshed også fra Sydamerika og Europa hvor de bedste LGBT film i mine øjne kommer fra lige for tiden.
Er næsten enig i din bedømmelse af "The Kids Are Allright", som jeg dog lige vil gi' en karakter højere, 8/10. :)
Og så synes jeg også det er fedt endelig at se en film i genren, der tager et emne som børn og familie op, hvilket man generelt ser alt for lidt til. Og de film der har forsøgt sig med emnet, er ikke sluppet nær så godt fra det, som det er tilfældet her.
Man kan jo håbe på, at "The Kids Are Allright" vil blive startskudet til at flere LGBT film i fremtiden vil tage emnet op og behandle det på et ligeså vellykket niveau.
#11336 Åkepool 14 år siden
Næ du, vi er flere. Det er længe siden, men jeg husker den som en 6/10
#11337 Collateral 14 år siden
5/6
#11338 misuma 14 år siden
På godt og ondt elsker jeg film som kan frembringe tårer og vrede og Trust fik mig til begge dele.
5/6
#11339 Hr. Nielsen 14 år siden
#11340 jessup 14 år siden
Synes du er lidt hård i karkateren ved Under Sandet - kan bestemt også anbefale Sitcom, 5X2 og Les amants criminels.