Gravatar

#11661 Bony 14 år siden

Hvis det er DC versionen jeg ejer, så tror jeg også, at jeg smider den på her om lidt. Har fået lyst til et gensyn.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11662 Collateral 14 år siden

Irréversible

En på alle måder hjerteløs film, der med sin baglæns fortælleform blot er endnu mere hjerteløs, idet både begyndelsen (som altså svarer til historiens slutning) er brutal og det samme gør sig gældende for slutningen (som er historiens begyndelse) og netop i kraft af at vi kender slutningen, er hjerteskærende. En veludført og kompromisløs film der ikke holder på nogle fronter, og overvælder på mange planer. Måske særligt med sin slutning, og de simple, men ovenpå filmen vægtige, ord som er det sidste der står på skærmen.

Karaktermæssigt er jeg meget på vippen. Formentlig noget i stil med et stort 5/6 - 8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11663 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11659) skrev:
Jeg prøver at propppe Mac D mad ind i mig indtil jeg brækker mig :)
Din sammenligning beviser (endnu engang) at du i hvert fald ikke har fattet det!

Babo84 (11659) skrev:
Ja, sålænge det er vulgært nok
Du har en særdeles udpræget evne til at forenkle og samtidig komplicere tingene, så man dårligt gider svare.

I øvrigt burde du vide at mennesker kan have forskellig motivation. Muligt du mener din er den eneste rette, men for mig er der også andet;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11664 IK 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11652) skrev:
Det er selvfølgelig en måde at vælge film på. Jeg tjekker også ofte der, men ikke altid. Der kan være forskellige årsager til at man (eller jeg!) vælger at se en film. God kritik, personlig smag, anbefaling fra folk jeg kender, omtale på en filmside som denne, instruktører og/eller skuespillere jeg gerne ser film af/med.

Ja meget forståeligt. :) Jeg kan skam også nyde tåbelige film engang imellem. Det kommer for det meste meget an på hvilket humør jeg er i.
Gravatar

#11665 Hr. Nielsen 14 år siden

IK (11664) skrev:
Jeg kan skam også nyde tåbelige film engang imellem. Det kommer for det meste meget an på hvilket humør jeg er i.
Præcis og glad for at DU forstår det, når nu den kære Babo ikke gør:-D
Gravatar

#11666 IK 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11665) skrev:
når nu den kære Babo ikke gør

Altså Babo elsker jo Bad Boys 2, så tror godt, han forstår dig. ;)
Gravatar

#11667 Hr. Nielsen 14 år siden

IK (11666) skrev:
Altså Babo elsker jo Bad Boys 2, så tror godt, han forstår dig.
Måske, det er jo mange år siden jeg rigtigt talte med ham om den og dengang forstod han i hvert fald tydeligvis ikke at jeg fandt den tåbelig (hvis han læste min anmeldelse mellem linierne fra dengang, så ville han have gjort;)

I øvrigt skal han have noget røg når han lukker sådan en gang shit ud som her, for den slags 'forsimplinger' burde han være vokset fra;-D
Gravatar

#11668 loki 14 år siden

Drive 2011

Handlingen på ingen både hvad jeg (af en eller anden årsag) havde antaget, men filmen er da ok uden på nogen måde at imponere. Det er en interessant miks af genrer (action / gangster / romantik / lakonisk eftertænksomhed) men jeg har svært ved at se, hvor meget kød der i virkeligheden er på historien - om den stikker dybere end hvad vi umiddelbart får smidt i hovedet?

Billedsiden er ganske sublim, men lydsiden (musikken) er mig ganske rædderlig (og så kan det være nok så meget en reference til 80'er elektrisk pop.)

3½/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#11669 Babo84 14 år siden

IK

Ja, bad boys 2 er spas underholdning. Fed action og den var morsom. Alt sammen af de rigtige grunde ifølge mig. Når man skal ty til de forkerte grunde, så bliver film for mig spild af tid. Utroligt at TN ikk er vokset fra det ;)
Gravatar

#11670 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11669) skrev:
Når man skal ty til de forkerte grunde
Jeg ty'r jo netop IKKE til de forkerte grunde, sådan som du tror det. Du forstår det bare ganske enkelt ikke Babo. Længere er den ikke og du kan ikke forklares det, det ved jeg jo godt.

Babo84 (11669) skrev:
Utroligt at TN ikk er vokset fra det
Og ligne dig...Ellers tak. Jeg ville have det sjovere ved at lade mig piske med et stykke pigtråd....Nu var det også dine evigt simplificeringer jeg omtalte og intet andet:) Alt er jo ikke bare sort og hvidt Babo!

Skriv ny kommentar: