I Zodiac følger vi Robert Graysmith (spillet af Jake Gyllenhaal) jagt på Zodiac morderen. Filem foregår fra de første mord og op til start 90'erne. Der er ikke specielt fokus på Robert Graysmiths privatliv, men det ligger man ikke mærke til. Der er mere fokus på hans jagt på Zodiac. Dog kan man sagtens fornemme hvor besat han bliver af opgaven og hvordan det påvirker hans liv. Jeg så David Fincher's directors cut udgave, hvilket er 162 min. Der er rigtig mange detaljer som kommer frem i løbet af filmen, så det gælder om, at have tungen lige i munden. Kan klart anbefale Zodiac hvis du som mig er stor Fincher fan, eller vild med gamle mordgåder og seriemordere.
Jeg er generelt meget omhyggelig med film under 6.0 imdb
Det er selvfølgelig en måde at vælge film på. Jeg tjekker også ofte der, men ikke altid. Der kan være forskellige årsager til at man (eller jeg!) vælger at se en film. God kritik, personlig smag, anbefaling fra folk jeg kender, omtale på en filmside som denne, instruktører og/eller skuespillere jeg gerne ser film af/med. Men jeg vælger også efter, at jeg indimellem faktisk godt kan lide at se en rigtigt tåbelig film. Derfor har jeg f.eks. altid holdt meget af Bad Boys II, fordi den er så gennemført langt ude latterlig at det bliver sjovt synes jeg. Ved ikke om det giver mening, men sådan kan jeg godt have det:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Ved ikke om det giver mening, men sådan kan jeg godt have det:)
Ja, sålænge det er vulgært nok, så bliver det godt :) Det skal blive helt skidt, før det bliver godt. Aha... nu forstår jeg :) Jeg prøver at propppe Mac D mad ind i mig indtil jeg brækker mig :)
#11651 knipsknips 14 år siden
Hvor er jeg dog bare vild med David Fincher :)
I Zodiac følger vi Robert Graysmith (spillet af Jake Gyllenhaal) jagt på Zodiac morderen. Filem foregår fra de første mord og op til start 90'erne. Der er ikke specielt fokus på Robert Graysmiths privatliv, men det ligger man ikke mærke til. Der er mere fokus på hans jagt på Zodiac. Dog kan man sagtens fornemme hvor besat han bliver af opgaven og hvordan det påvirker hans liv.
Jeg så David Fincher's directors cut udgave, hvilket er 162 min. Der er rigtig mange detaljer som kommer frem i løbet af filmen, så det gælder om, at have tungen lige i munden.
Kan klart anbefale Zodiac hvis du som mig er stor Fincher fan, eller vild med gamle mordgåder og seriemordere.
4/6
#11652 Hr. Nielsen 14 år siden
#11653 Hr. Nielsen 14 år siden
Og så kun 4 stjerner?
#11654 knipsknips 14 år siden
Når vi taler Zodiac, så ja!
Min karakter er dog uden alt det ekstra materiale der findes på BD, har simpelthen ikke fået set endnu.
Hvis vi snakker Se7en, Social network og Fight Club er vi i en helt anden karakter.
bare fordi jeg er vild med Fincher, behøves jeg jo ikke være fanboy ;)
Man skal altid være kritisk.
#11655 loki 14 år siden
There, I fixed it ;)
#11656 MMB 14 år siden
Det lykkedes dig desværre ikke at gøre det rigtigt. ;)
#11657 knipsknips 14 år siden
Shame on you :D
Den film er så tæt på perfekt som muligt..!
#11658 Hr. Nielsen 14 år siden
#11659 Babo84 14 år siden
Ja, sålænge det er vulgært nok, så bliver det godt :) Det skal blive helt skidt, før det bliver godt. Aha... nu forstår jeg :) Jeg prøver at propppe Mac D mad ind i mig indtil jeg brækker mig :)
#11660 Babo84 14 år siden
Jo, men der er bare ikke så meget at være kritisk over med Zodiac. Noget nær perfekt thriller. 9/10