Gravatar

#11841 misuma 14 år siden

Desværre forstået på den måde, at min kritiske sanse måske sløves lidt Ü

På den anden side, så var jeg ikke helt solgt da jeg så Book Of Eli, hehe.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11842 Neranders 14 år siden

misuma (11839) skrev:
Jeg er desværre en sucker for dystopiske film og lader mig derfor nemt opsluge af genren hvilket også var tilfældet med 9. Ydermere ku' jeg lide det mørke tema sat ind i en animationsfilm som ellers typisk er rettet mod børn imo.

Her jeg faktisk meget enig i dig. Men jeg synes ikke det umådeligt fede univers levede op til, hvad traileren lovede. Derudover virkede filmens temaer en tand for banale og karakterne havde lige så meget kød på, som de dukker, der lagde krop til dem. Så synes jeg også filmen var noget kort og virkede forhastet. Men den har potentialet, ingen tvivl om det.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#11843 Skeloboy 14 år siden

misuma (11839) skrev:
Jeg er desværre en sucker for dystopiske film

Så kan jeg anbefale denne: Code 46

Her er hvad, jeg har skrevet om den:

Code 46

I en ikke nærmere bestemt fremtid er verden delt op i de priviligerede og dem, der må leve udenfor. Tim Robbins er en af dem, der lever indenfor i byerne. De kan ikke forlades eller entreres, med mindre man har et bestemt pas. Han skal udforske svindel med passen, og her møder han Maria(spillet af Samantha Morton). Deres valg har store konsekvenser.
Fremtidsverden er forholdsvis uforklaret, hvilket er fedt. Man får at vide, at man kan tage nogle vira, der kan ændrer på ens person, at folk er klonet(titlet Code 46 henviser til en lov, der siger, at man ikke kan være sammen med nogen med samme DNA). Det er en tragisk kærlighedshistorie, der er underligt distanceret, men det virker rigtig godt.
Er slet ikke bekendt med Michael Winterbottom, men efter at have set The Killer Inside Me i sommers og denne, skal der klart ses noget mere. Code 46 er sgu en god og i en rigtig interessant verden. Stemningen er lige mig.

8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#11844 misuma 14 år siden

Den er skam i samlingen Ü
Gravatar

#11845 Steffan Rasmussen 14 år siden

Hvad med Last Night.
Dystopisk er måske ikke det rigtige udtryk at bruge om den. Måske nærmere nær-dystopisk.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#11846 Skeloboy 14 år siden

Og man kan altid anbefale en af de gamle film!

On The Beach
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#11847 HonoDelLoce 14 år siden

misuma (11839) skrev:
Jeg er desværre en sucker for dystopiske film og lader mig derfor nemt opsluge af genren hvilket også var tilfældet med 9. Ydermere ku' jeg lide det mørke tema sat ind i en animationsfilm som ellers typisk er rettet mod børn imo.

Jeg synes 9 er en ganske overset lille fremragende perle. Personligt er jeg helt opslugt af den, når jeg ser den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#11848 misuma 14 år siden

Steffan Rasmussen (11845) skrev:
Hvad med Last Night.
Dystopisk er måske ikke det rigtige udtryk at bruge om den. Måske nærmere nær-dystopisk.

Den er også i samlingen, desværre kun på VHS-bånd.
Gravatar

#11849 Sweetiebellefan 14 år siden

The Powerpuff Girls Movie:

I løbet af en time serveres der all star power med bl.a. Tara Strong, og at lege tagfat bliver ikke det samme.

Et kig værd for fans af det gamle Cartoon Network.

9/10

Shadow of the Vampire:

Filmen om en film, og det er en ægte vampyr under optagelsen.

Publikum er med i en gætteleg, og imens er filmholdet fanget af vampyren.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#11850 Collateral 14 år siden

Jeg fik set Happiness i går. Har ikke lige tid til at skrive en masse om den lige nu, men den er nok en 9/10er for mig. Meget modig, kantet og på mange måder også ret deprimerende i sin autencitet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: