Bad Lieutenant: Jeg har kun lige færdiggjort filmen, og jeg må sige det var noget af en oplevelse. En helt igennem beskidt film, der beskriver en ret deprimerende række begivenheder, men gør det på en helt unik måde, og mod sin slutning virkelig får stillet nogle store spørgsmål, og giver som sådan en årsag til filmens utroligt grå tone. Harvey Keitel er ret fremragende, og særligt scenen mellem ham og
"Jesus"
er ekstremt valid i sit grundlæggende spørgsmål "Hvor var du?"
8/10
Fedt at læse, at du havde så god en oplevelse med filmen, som jeg også selv holder rigtig meget af. Er især vild med den måde hvorpå Abel Ferrara sammenfletter protagonistens deroute med krimiplottet og de religiøse over og undertoner, der er i handlingen undervejs. Det fungere upåklageligt hele vejen. Kan derfor kun være helt enig i din beskrivelse, og er ligeså helt enig ang. Harvey Keitel som levere en tour de force præstation i verdensklasse.
Hvis du har mod på noget mere fra Abel Ferrara, så kan både krimien "King of New York" og vampyrfilmen "The Addiction" varmt anbefales.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Hvis du har mod på noget mere fra Abel Ferrara, så kan både krimien "King of New York" og vampyrfilmen "The Addiction" varmt anbefales.
Jeg skal helt sikkert nok få set begge film. Og godt at du kunne læse min glæde ved filmen udfra den ret korte anmeldelse. Synes utvivlsomt scenen jeg også nævner i "anmeldelsen" er blandt de stærkeste jeg har set på film overhovedet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Er det ikke lidt unfair at give film karakterer ud fra sine egne forventninger frem for blot at vurdere den ud fra hvad den faktisk er? Kan ikke forstå at man straffer Monsters, fordi den er en anden genre end ventet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
The Game Det var da en utrolig fed film med Michael Douglas. Det er fanme et livsfarligt spil han går med til. Man bliver overrasket hele tiden. David Fincher han er uovervindelig og laver de bedste film. 6/6 stjerner for den er så genialt lavet, underholdende og forvirrende.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#12038 True... men på den anden side, havde man forventet en ølfilm med masser af action og gore, og havde samlet vennerne til en episk aften, kan jeg godt forstå skuffelsen. Men så bør man stadig give filmen en chance på et andet tidspunkt, nu når man ved, at den er noget helt helt andet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#12031 misuma 14 år siden
#12032 Riqon 14 år siden
#12033 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12034 NightHawk 14 år siden
Fedt at læse, at du havde så god en oplevelse med filmen, som jeg også selv holder rigtig meget af. Er især vild med den måde hvorpå Abel Ferrara sammenfletter protagonistens deroute med krimiplottet og de religiøse over og undertoner, der er i handlingen undervejs. Det fungere upåklageligt hele vejen. Kan derfor kun være helt enig i din beskrivelse, og er ligeså helt enig ang. Harvey Keitel som levere en tour de force præstation i verdensklasse.
#12035 MOVIE1000 14 år siden
#12036 Collateral 14 år siden
Jeg skal helt sikkert nok få set begge film. Og godt at du kunne læse min glæde ved filmen udfra den ret korte anmeldelse. Synes utvivlsomt scenen jeg også nævner i "anmeldelsen" er blandt de stærkeste jeg har set på film overhovedet.
#12037 Sweetiebellefan 14 år siden
I 2006 udkom den fjerde Scary Movie, og ingen seriøs film var hellig på det tidspunkt.
Blandt andet krydses War of the Worlds og The Grudge sammen, og det bliver mere vanvittig.
Hvis man vil more sig ekstra meget denne weekend, så se denne.
7/10
#12038 Riqon 14 år siden
#12039 Nicki52 14 år siden
Det var da en utrolig fed film med Michael Douglas. Det er fanme et livsfarligt spil han går med til. Man bliver overrasket hele tiden. David Fincher han er uovervindelig og laver de bedste film. 6/6 stjerner for den er så genialt lavet, underholdende og forvirrende.
#12040 Lord Beef Jerky 14 år siden