Gravatar

#12101 Batsy 14 år siden

Neranders (12100) skrev:

Jeg har til gengæld ikke set så mange krigsfilm, men Letters from/to Iwo Jima vil jeg dog meget gerne se.

Letters from Iwo Jima, men ja den er fantatisk :D, Ken Watentabe bedste præstation jeg har set
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12102 BN 14 år siden

Batsy (12099) skrev:
i nu

e-n-d-n-u = endnu

*hrrrrmf*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12103 Neranders 14 år siden

Så må jeg få set den en dag. Hvornår det bliver, har jeg desværre ingen anelse om.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#12104 Skeloboy 14 år siden

#12102 - go away old man!

Neranders (12100) skrev:
Jeg har til gengæld ikke set så mange krigsfilm, men Letters from/to Iwo Jima vil jeg dog meget gerne se.

Altså...så er der sgu meget godt at begynde på :)

Nævner i flæng: All Quiet On The Western Front, Apocalypse Now, Platoon, Days of Glory, Innocent Voices, Path of Glory, Stalingrad

Osv. osv. etc. etc.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#12105 Neranders 14 år siden

Jeg takker mange gange for anbefalingerne. De er skrevet bag øret. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#12106 Batsy 14 år siden

BN (12102) skrev:
e-n-d-n-u = endnu

*hrrrrmf*

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12107 Collateral 14 år siden

Batsy (12106) skrev:
BN (12102) skrev:
e-n-d-n-u = endnu

*hrrrrmf*

:D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12108 evermind 14 år siden

utyske (12078) skrev:
et gensyn der nærmest var som at se filmen igen

... som gensyn nu engang er ...? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12109 RasmusFL 14 år siden

Olso 31. August

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Jeg mener ærlig talt ikke at denne film sætter en fod forkert.

Med 'Reprise' i baghovedet vidste jeg næsten på forhånd, at jeg ikke kunne gå galt i byen med denne film. Temaet om ungdommelig forvirring og tidens tand, melankolien, nostalgien, alle rullet overbevisende ud i 'Reprise', men ikke så sanseligt, så rammende og så hjertegribende som her.

'Olso 31. August' er en film, man skylder at se sig selv. Jeg kan ikke rigtig forklare, hvorfor dialogen, billederne, stemningen og karakterbeskrivelsen er i så uendelig høj klasse som den er, og hvorfor filmen føles mere vedkommende end 19/20-dele af de mangehundrede film, jeg har set gennem mit liv. Noget hænger utvivlsomt sammen med, at jeg som ung mand med hang til skrøbelighed og melankoli og nostalgi og alt det der, nogle ville kalde følelsespladder, kan identificere mig med Joachim Triers hovedperson og hele den sindstilstand, hans film forsøge at indfange. På den måde ved jeg, at filmen taler sandt og at den tør handle om noget af det mest komplekse af alt overhoved, nemlig menneskets strid mod sig selv. Der er virkelig bare noget her, man ikke må gå glip af. Hverken hvis man interesserer sig for film, psykologi eller menneskelig indsigt generelt.

Jeg er ikke i tvivl om, at dette er en af de bedste film, jeg nogensinde har set, også selvom det ikke er en stor film. Størrelsen rodes der virkelig bod på i fokus og følelsesmæssig intensitet. Jeg vil altid kunne tage denne film frem, fordybe mig i den, og, ja, bruge den konstruktivt, og for det føler jeg mig i sandhed beriget. Jeg har lyst til at skrive meget mere, men ord virker utilstrækkelige
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#12110 Babo84 14 år siden

Batsy (12096) skrev:
skriver de langeste andmeldser, men det handler ikke hvor lang den er men hvad man siger, kunne lige så godt bare skrevet MESTERVÆRK med stort og fed sort skrift med 100 af udråbs tegn, men synes lige den skulle have lidt mere ros I LIKE IT.

Det lyder squ mere som om du forsøger at imponere nogen her på filmz?

Skriv ny kommentar: