Gravatar

#2411 filmz-Bruce 14 år siden

#2410 Godt at høre fra dig. Superfilm!!! Giv lige et kald!!! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2412 Benway 14 år siden

#2410 Spændende læsning. Jeg har overvejet lidt, om jeg burde upgradere til den nye udgave af Wenders overdådigt smukke "Himlen over Berlin", og det her gør ikke just lysten mindre.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2413 Skeloboy 14 år siden

Har haft den på DVD et stykke tid...måske man skulle få den set snart:)

Veronique står også på ønskelisten
Gravatar

#2414 Kruse 14 år siden

Night on Earth

En meget interessant og glimrende film. Der er ikke det store i plottet, da filmen udelukkende består af historier om forskellige taxa-ture, men tilgengæld er dialogen helt i top. Meget interessante samtaler som man sommetider ikke kan lade være med at smile af og grine med på, selvom at samtalerne også mange gange er seriøse. Og så er Roberto Benigni helt forrygende som taxa-chauffør i Rom, der har en yderst upassende samtale med en præst i sin taxa ;)

Alt i alt føler man sig i rigtigt godt selskab igennem hele filmen, og den kunne for min skyld godt have fortsat med endnu flere historier :)

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2415 MOVIE1000 14 år siden

Batman BD
jeg har lige købt en BD afspiller og der fulgte en del film med blandt andet Batman, jeg aynes at den er mere interresant og spændende at se pågrund af de skarpe billeder, det sætter et helt nyt perspektiv ind i Burtons film, lyden er også blevet bedre, den kan ihvertfald anbefales på BD hvis man er Batman fan eller elsker Brutons film
5/6

Speed race BD
Den var lidt forvirrende synes jeg den skiftede hele tiden scener på en ret speciel, men flot måde, selve handlingen sagde mig ikke noget, jeg vil kalde det for en filmatisering af Micromachines, men filmen er nok mest tilegnet for børn, men hvis man kan lide (virkelig overdrevet) racerløb så er det en film man ikke må gå glip af.
2/6

License to wed BD
Den er rigtig sjov, men det er vel egentlig bare den samme historie om igen, dreng møder pige, de bliver forelsket, de vil giftes, de lærer hinanden inderst at kende, lad os kalde den for en sjov udgave af The heartbreak, den har en go stemning og er herlig at se sammen med familien eller bare sin kæreste;)
4/6

The Island
Det er første gang jeg ser den, vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente da den har fået en blandet modtagelse herinde, men jeg blev overrasket jeg synes det er en ret speciel film der viser lidt om en muglig fremtid for menneskene, jeg var underholdt hele vejen igennem jeg ville gerne ha haft mere, men man kan også få for meget af det gode.
5/6

Troja
det er en del år siden jeg sidst så troja, og der gav den ikke noget godt indtryk, det har ihvertfald ændret sig, den fangede tidsperioden og historien rigtig godt, og den havde en go længe der gjorde at man ikke gik glip af noget, den var ikke langtrukket på noget som helst tidspunkt, der er tilgengæld et minus Orlando Bloom, hans søde lille dukke krop passer ikke ind i filmen, jeg mindes ikke at have set en film hvor jeg synes han gjorde det godt, men man skal tilgengæld ikke se ham så meget, taget i betrakning at den varer 3 timer
4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2416 filmz-Bruce 14 år siden

jonasgr (2409) skrev:
... men desværre en banal historie.

Jeg synes det er et af de mest interessante takes på ... nu må jeg hellere passe på
, klon problematik, i en sci-fi film til dato. Blade Runner har været igennem problematikken omkring robotter med udløbstid og robotternes minde implantering og forsøg på at holde sig i live. Måden Sam Rockwell spiller på giver det mest interessante "svar", når en klon opdager, at den ER en klon og at den "lever på en løgn". Det er jo i essensen, en ligeså ægte person som originalen, når det kommer til følelser og det følte jeg kom godt til udtryk.

Forskellen på den 3 år gamle klon og den nye i deres adfærdsmønstre, pga. forskellen i erfaringsgrundlag var også super godt skildret. Ikke noget med, at den ene ville den anden noget ondt, for de delte skæbne og essentielt vil de aldrig kunne gøre noget drastisk forskelligt. Der var rigtig meget at tænke over undervejs, som Sam Rockwell langsomt kom til bunds i mysteriet og de to kloner sparrede med hinanden. Så personligt blev jeg rigtig "mæt" på den gode historie og det rammende skuespil, selvom jeg godt kan forstå, hvis nogle vil "savne noget". Det gjorde jeg absolut ikke.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2417 Benway 14 år siden

#2414 Meget enig i bedømmelsen, og Roberto Benigni-sekvensen er ganske rigtigt helt uimodståelig sjov. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2418 filmz-Utyske 14 år siden

#2417 -

Virkelig? Det er præcis den scene der dræber det meste af filmen for mig. :)

Jeg finder på ingen måde Benigni sjov, bare overstadig og irriterende.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2419 Benway 14 år siden

#2418 Jeg synes faktisk også ofte han kan være ret træls, men at netop Jarmusch for det bedste frem i ham. Både her og endnu mere i Down by Law.
Gravatar

#2420 filmz-Utyske 14 år siden

#2419 -

Jeg har netop droppet at se "Down by Law" p.g.a. Benigni, selvom jeg er ret glad for Jarmusch. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: