Jeg kedede mig gevaldigt over "The Ghost Writer". Den er pæn, har nogle gode ideer, men er frygtelig langsom i hele sin udføring. Slutscenen var dog cool, dog slet ikke ventetiden værd, efter min mening. "10 Things I Hate About You" er også én af mine "guilty pleasures" takket være præstationerne, som du siger.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Det er så anden gang jeg ser dette mesterværk. Jeg er simpelthen bare vild med både skuespillet (Murray), historien og de små bi karakterer.
Efter filmen spekulerede jeg på hvor længe Bill Murray er strandet i tidslommen. Instruktøren har udtalt ifølge Wikipedia, at det nok er 30-40 år, da det tager mindst 10 år, at blive god til noget. Bill Murray mestrer både, fransk, klaver, at bygge is skulptere osv. Jeg er i i hvert fald ikke helt afklaret med hvor mange år han er strandet.
Læste på et forum: Hvorfor forlod Phil (Murray) ikke bare byen allerede om morgenen, inden snestormen kom?
Her er jeg også svar skyldig. Men nød nu filmen alligevel.
Jo af en komedie at være. Syntes der er mange generelt der smider om sig med 10 og 6 taller (mener ikke nødvendigvis herinde). Jeg er lidt mere "kræsen" med hensyn til karakter uddeling :)
Så en film kan sagtens være et "mesterværk/klassiker" i mine øjne uden det er en 6/6-10/10 i mine øjne.
Gør jeg ikke. Et mesterværk må for gods sake også få den bedste karakter. Hvis det ikke er tilfældet, er det (hvis du spørger mig) ikke et mesterværk...
En ligetil filmatisering af Ian McEwans omstridte roman, der visualiserer narrativerne på formen vis. Wrights påtrængenhed er ganske interessant; hvor bogen er sonderende, griber filmen følelserne aldeles akut, medførende et moment af indlevelse, McEwan ej formår. Desværre er dette også filmens svaghed. Javist, kamerapanoreringerne, musikken og sansebombardementer er betagende, men også indskrækende. Bestræbelsen efter det psykologiske fordærv, hvor løgn og naivitet forenes, forbliver i overfladen, uundersøgt.
#12301 Bony 14 år siden
Måske noget .info om kroppens anatomi..? :-)
#12302 Riqon 14 år siden
#12303 knipsknips 14 år siden
Det er så anden gang jeg ser dette mesterværk. Jeg er simpelthen bare vild med både skuespillet (Murray), historien og de små bi karakterer.
Efter filmen spekulerede jeg på hvor længe Bill Murray er strandet i tidslommen. Instruktøren har udtalt ifølge Wikipedia, at det nok er 30-40 år, da det tager mindst 10 år, at blive god til noget. Bill Murray mestrer både, fransk, klaver, at bygge is skulptere osv.
Jeg er i i hvert fald ikke helt afklaret med hvor mange år han er strandet.
Læste på et forum: Hvorfor forlod Phil (Murray) ikke bare byen allerede om morgenen, inden snestormen kom?
Her er jeg også svar skyldig. Men nød nu filmen alligevel.
5/6
#12304 BN 14 år siden
Et mesterværk, men kun 5/6 i karakter?
#12305 knipsknips 14 år siden
Præcis, godt observeret.
#12306 MMB 14 år siden
Så det er altså ikke et mesterværk alligevel?
#12307 knipsknips 14 år siden
Så en film kan sagtens være et "mesterværk/klassiker" i mine øjne uden det er en 6/6-10/10 i mine øjne.
Hvis du forstår hvad jeg mener :)
#12308 MMB 14 år siden
Gør jeg ikke. Et mesterværk må for gods sake også få den bedste karakter. Hvis det ikke er tilfældet, er det (hvis du spørger mig) ikke et mesterværk...
#12309 knipsknips 14 år siden
#12310 Castanea 14 år siden
En ligetil filmatisering af Ian McEwans omstridte roman, der visualiserer narrativerne på formen vis. Wrights påtrængenhed er ganske interessant; hvor bogen er sonderende, griber filmen følelserne aldeles akut, medførende et moment af indlevelse, McEwan ej formår. Desværre er dette også filmens svaghed. Javist, kamerapanoreringerne, musikken og sansebombardementer er betagende, men også indskrækende. Bestræbelsen efter det psykologiske fordærv, hvor løgn og naivitet forenes, forbliver i overfladen, uundersøgt.
6/10!