#12320 - jeg ser det som to selvstændige værker. Hvis de er ting som et og så samme projekt er det selvfølgelig noget andet, men ellers skal man dyrke apartheid på bog og film!
Halloween III - Season of the Witch: En film som skuffede mange grundet den manglende Michael Myers, men personligt synes jeg idéen om at ændre seriens præmis ovenpå den skuffende 2er var fremragende, og selve filmen der er kommet ud af det er da også ganske fin. Filmen er både mørk og indeholder nogle fine præstationer særligt fra skurken. De to hovedroller gør sig da også meget godt, og filmen er underholdende, kantet og langt mere uhyggelig end "Halloween II".
7/10
Hollywood Ending: Jeg har stadig ikke set andet end denne og en enkelt anden Woody Allen film, men må indrømme at jeg ikke kan lade være at blive charmeret af mandens skuespil. Filmen her er relativt middelmådig, men fint underholdende, og driver en smule gæk med både den prætentiøse, reele og forretningsmæssige side af filmbranchen. Jeg syntes bedre om "The Curse of the Jade Scorpion", men var ikke direkte skuffet over denne film, og så forstår jeg ikke at den kvindelige hovedrolle åbenbart er anset som værende fejlcastet af mange kritikere? I mine øjne gør hun det fint.
6/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Denne gang var det dog i 3D. 3D'en bidrog med intet nyt til filmen, udover da montren splintres er det et utroligt flot billede af alle glas stykkerne.
5/6 både med og uden 3D
The Big Bang Theory - Sæson 1
Ikke noget, at sige til, at Jim Parsons har vundet 2 Emmy'er og 1 Golden Globe for sin rolle som Sheldon. Han bringer virkelig niveauet af humoren til en højere enhed. Dog er de andre karakterer jævne og der er et stykke imellem deres højdepunkter.
Nu var jeg så heldig at vinde (i MetroXpress) Max Pinlig 2 på BD. Og man skal ikke samligne den med serien, for man får jo noget andet ud af 1½ times afsnit Max. Nu til filmen.
Filmen handler om teenageren Max, der skal i niende klasse efter sommerferien og skal søge praktik. Sommerferien vil han bruge på at få sendt ansøgninger ud og så til Grøn Koncert med sin kæreste Esther, som ikke rigtig lukke ham ind. Men det bliver ikke så nemt med en skraldskør mor, som ikke er helt normal ifølge Max. De skal nemlig bruge sommerferien på Mogens og Mariannes højskole i jylland. Men skolen har da lækker udsigt, over til naboen hvor en labber kvinde solbader og svømmer i poolen. Men Max liv bliver ikke nemt når Mor tvinger ham til alt han ikke gider og tager hans mobil fra ham. Det skal man ikke gøre imod en teenager!
Filmen er rigtig god og bliver luftet op af Mette Horn som moderen, og hendes forhold til sin kendte nabo der bliver spillet af Lars Bom. En god ungdomfilm.
Så er det jo min første blu-ray. Nu er jeg ikke BD-jomfru mere. Jeg blev rigtig imponeret af billedsiden og lydsiden. Jeg kan høre og se en forskel, men jeg har ærlig talt ikke så meget forstand på det, så kan slet nævne de tekniske begreber.
Film BD: 5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Linda P - Rommen er en tøjte Generelt et godt show, men når Ditte kommer på scenen, bliver det helt og aldeles afsindig skægt...noget af det sjoveste i dansk stand-up i laaaang tid.
Ha, synes det modsatte. Grinen stopper bare når Ditte og Christel kommer på scenen. Men det Ditte laver har jeg set i Zulu Comedy Galla og der skraldgrinte jeg.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#12321 Castanea 14 år siden
#12322 Skeloboy 14 år siden
#12320 - jeg ser det som to selvstændige værker. Hvis de er ting som et og så samme projekt er det selvfølgelig noget andet, men ellers skal man dyrke apartheid på bog og film!
#12323 Collateral 14 år siden
Halloween III - Season of the Witch:
En film som skuffede mange grundet den manglende Michael Myers, men personligt synes jeg idéen om at ændre seriens præmis ovenpå den skuffende 2er var fremragende, og selve filmen der er kommet ud af det er da også ganske fin. Filmen er både mørk og indeholder nogle fine præstationer særligt fra skurken. De to hovedroller gør sig da også meget godt, og filmen er underholdende, kantet og langt mere uhyggelig end "Halloween II".
7/10
Hollywood Ending:
Jeg har stadig ikke set andet end denne og en enkelt anden Woody Allen film, men må indrømme at jeg ikke kan lade være at blive charmeret af mandens skuespil. Filmen her er relativt middelmådig, men fint underholdende, og driver en smule gæk med både den prætentiøse, reele og forretningsmæssige side af filmbranchen. Jeg syntes bedre om "The Curse of the Jade Scorpion", men var ikke direkte skuffet over denne film, og så forstår jeg ikke at den kvindelige hovedrolle åbenbart er anset som værende fejlcastet af mange kritikere? I mine øjne gør hun det fint.
6/10
#12324 knipsknips 14 år siden
Tintin (igen)
Denne gang var det dog i 3D. 3D'en bidrog med intet nyt til filmen, udover da montren splintres er det et utroligt flot billede af alle glas stykkerne.
5/6 både med og uden 3D
The Big Bang Theory - Sæson 1
Ikke noget, at sige til, at Jim Parsons har vundet 2 Emmy'er og 1 Golden Globe for sin rolle som Sheldon. Han bringer virkelig niveauet af humoren til en højere enhed.
Dog er de andre karakterer jævne og der er et stykke imellem deres højdepunkter.
4/6
#12325 Sweetiebellefan 14 år siden
I en række af Air Bud film er der denne, og nu er hunden baseball spiller.
Imens må han også frelse landsbyens hunde fra nogen videnskabsmænd, og det er ren familie underholdning.
Men ingen Field of Dreams, men hvad er?
7/10
#12326 Nicki52 14 år siden
Nu var jeg så heldig at vinde (i MetroXpress) Max Pinlig 2 på BD. Og man skal ikke samligne den med serien, for man får jo noget andet ud af 1½ times afsnit Max. Nu til filmen.
Filmen handler om teenageren Max, der skal i niende klasse efter sommerferien og skal søge praktik. Sommerferien vil han bruge på at få sendt ansøgninger ud og så til Grøn Koncert med sin kæreste Esther, som ikke rigtig lukke ham ind. Men det bliver ikke så nemt med en skraldskør mor, som ikke er helt normal ifølge Max. De skal nemlig bruge sommerferien på Mogens og Mariannes højskole i jylland. Men skolen har da lækker udsigt, over til naboen hvor en labber kvinde solbader og svømmer i poolen. Men Max liv bliver ikke nemt når Mor tvinger ham til alt han ikke gider og tager hans mobil fra ham. Det skal man ikke gøre imod en teenager!
Filmen er rigtig god og bliver luftet op af Mette Horn som moderen, og hendes forhold til sin kendte nabo der bliver spillet af Lars Bom. En god ungdomfilm.
Så er det jo min første blu-ray. Nu er jeg ikke BD-jomfru mere. Jeg blev rigtig imponeret af billedsiden og lydsiden. Jeg kan høre og se en forskel, men jeg har ærlig talt ikke så meget forstand på det, så kan slet nævne de tekniske begreber.
Film BD: 5/6
#12327 Riqon 14 år siden
#12328 knipsknips 14 år siden
haha, ikke lige den film man helst vil se på BD :D
#12329 Nicki52 14 år siden
Ha, synes det modsatte. Grinen stopper bare når Ditte og Christel kommer på scenen. Men det Ditte laver har jeg set i Zulu Comedy Galla og der skraldgrinte jeg.
#12330 Nicki52 14 år siden
Ja, det er pinligt! :p
Nej, men det har du nok også tænkt når du vågner nøgen op med tømmermænd på dit værelse med trunten fra kiosken og hendes ged.