Jeg lånte ”Skyline” på BD af en kollega. Jeg have forventet en ordentlig spand lort, men det var nok mest af alt en lille kop lort!! Jeg læste lige den sviner den i sin tid fik af Filmz’ anmelder og så slem synes jeg nu heller ikke, at den var. Bl.a. er jeg ikke enig i, at effekterne er middelmådige, de er da nærmest det mest vellykkede ved hele filmen. Men nej ”Skyline” brillere ikke med hverken fed dialog eller lækkert skuespil – den må nøjes med en smule ros for effekterne og for en noget speciel men bestemt uforudsigelig slutning.
2,5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Den første måske halve time, var jeg heller ikke så glad for "Your Highness", men derefter overgav jeg mig til den platte humor i filmen og var faktisk godt underholdt.
Jeg tror jeg så unrated version og var helt ødelagt af grin, da vores hovedperson...
kapper pikken af dendér minotaur og render rundt med den som trofæ om halsen.
Primitivt, jep og det er ikke sikkert, at jeg vil more mig anden gang, men jeg blev da underholdt. :)
Der var et par meget få grin i "Your Highness" for mit vedkommende. Ellers var den noget slem at komme igen, og jeg ender nok på en 4/10 i karakter. Natalie Portmans fine former i et afslørende kostume hjælper lidt på det, men er ikke nok til at redde den helt :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
En fortælling om fantasi, og ligeledes en historie som tager fat på nogle utrolig tunge emner som mobning, religion og sågar også døden. Selvom der er nogle af effekterne der i enkelte sekvenser generer en smule, kan den slags tekniske småfejl ikke tage filmens enorme slagkraft og fortællelyst fra den, og jeg blev ikke alene draget af denne film, som jeg ellers havde troet var en smule for sukkersød til min smag (boy was I wrong), men jeg blev også utrolig rørt, og særligt de unge medvirkende, som får utrolig meget plads, gør det helt enormt godt. Rørende, modig og frem for alt overraskende fortælling!
8/10
Jesse Aarons:That's what Leslie Burke says. She told me to keep my mind wide open.
Ms. Edmonds:Leslie Burke is right. Mind like yours wide open, you could create a whole new world.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
199 kr på Blå Ü Jeg havde dog 100 kr på BB-kontoen da jeg er med i deres kundepanel og så røg der lidt film og et enkelt spil i bytteren så jeg kom af med 21 kr.
City of Life and Death, 2009 Nogle film brænder sig ind på hjernen! Film som Hotel Rwanda, Pianisten og Schindler's Liste efterlader et uudsletteligt indtryk. City of Life and Death skal efterfølgende tælles blandt dem. De brutale facts: flere hundredetusinde kinesere myrdet og mellem 20.000-80.000 børn og kvinder voldtaget på 6 uger af den japanske hær.
Og der bliver ikke lagt skjul på noget. Det er ofte ubæreligt at se på, og selvom optagelserne er suverænt godt lavet, er det ikke just noget man kan nyde.
Det kræver selvfølgelig, at man kan lide de brutale - og jeg mener brutale - film. Hvis man kan lide de tre ovennævnte film, vil jeg ikke tøve med at anbefale City of Life and Death. Det vil jeg sådan set gøre til alle, men det vil være med en advarsel om, at man kan forvente en ufattelig hård og tragisk omgang. Midt i al elendigheden er der selvfølgelig et par karakterer på hver side, der stikker ud, og i starten irriterede det mig egentlig lidt. Men filmen havde været alt for monoton, hvis det ikke var tilfældet.
Det er en forfærdelig, forfærdelig følelse man får, og det er helt sikkert en af bedste film, jeg nogensinde har set - som jeg ikke har lyst til at se igen. Fyldt med hjerteskærende musik og en eminent cinematografi er vi vidende til en af menneskehedens store forbrydelser. Lyden af knirkende senge og grædende kvinder i baggrunden vil ikke forlade mig lige med det samme.
Grunden til, at denne type film rammer så hårdt, er fordi den formår at gøre indholdet til en yderst realistisk oplevelse. Det er også derfor, den skal bedømmes med:
#12481 Collateral 14 år siden
Spændende om du vil kunne lide den :)
#12482 wiseguy 14 år siden
2,5/6
#12483 misuma 14 år siden
Det håber jeg også - jeg har selv set lidt for mange skuffende film her på det sidste hvor Your Highness var den værste.
#12484 Collateral 14 år siden
Bryder mig ikke særlig meget om Danny McBride, så har nu både ham og din dårlige oplevelse som årsag til at bevæge mig udenom den.
#12485 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Jeg tror jeg så unrated version og var helt ødelagt af grin, da vores hovedperson...
Primitivt, jep og det er ikke sikkert, at jeg vil more mig anden gang, men jeg blev da underholdt. :)
#12486 Kruse 14 år siden
#12487 Collateral 14 år siden
En fortælling om fantasi, og ligeledes en historie som tager fat på nogle utrolig tunge emner som mobning, religion og sågar også døden. Selvom der er nogle af effekterne der i enkelte sekvenser generer en smule, kan den slags tekniske småfejl ikke tage filmens enorme slagkraft og fortællelyst fra den, og jeg blev ikke alene draget af denne film, som jeg ellers havde troet var en smule for sukkersød til min smag (boy was I wrong), men jeg blev også utrolig rørt, og særligt de unge medvirkende, som får utrolig meget plads, gør det helt enormt godt. Rørende, modig og frem for alt overraskende fortælling!
8/10
Jesse Aarons: That's what Leslie Burke says. She told me to keep my mind wide open.
Ms. Edmonds: Leslie Burke is right. Mind like yours wide open, you could create a whole new world.
#12488 MOVIE1000 14 år siden
Wiseguy Enig med din anmeldelse af Skyline.
#12489 misuma 14 år siden
#12490 Skeloboy 14 år siden
Nogle film brænder sig ind på hjernen! Film som Hotel Rwanda, Pianisten og Schindler's Liste efterlader et uudsletteligt indtryk. City of Life and Death skal efterfølgende tælles blandt dem. De brutale facts: flere hundredetusinde kinesere myrdet og mellem 20.000-80.000 børn og kvinder voldtaget på 6 uger af den japanske hær.
Og der bliver ikke lagt skjul på noget. Det er ofte ubæreligt at se på, og selvom optagelserne er suverænt godt lavet, er det ikke just noget man kan nyde.
Det kræver selvfølgelig, at man kan lide de brutale - og jeg mener brutale - film. Hvis man kan lide de tre ovennævnte film, vil jeg ikke tøve med at anbefale City of Life and Death. Det vil jeg sådan set gøre til alle, men det vil være med en advarsel om, at man kan forvente en ufattelig hård og tragisk omgang. Midt i al elendigheden er der selvfølgelig et par karakterer på hver side, der stikker ud, og i starten irriterede det mig egentlig lidt. Men filmen havde været alt for monoton, hvis det ikke var tilfældet.
Det er en forfærdelig, forfærdelig følelse man får, og det er helt sikkert en af bedste film, jeg nogensinde har set - som jeg ikke har lyst til at se igen. Fyldt med hjerteskærende musik og en eminent cinematografi er vi vidende til en af menneskehedens store forbrydelser. Lyden af knirkende senge og grædende kvinder i baggrunden vil ikke forlade mig lige med det samme.
Grunden til, at denne type film rammer så hårdt, er fordi den formår at gøre indholdet til en yderst realistisk oplevelse. Det er også derfor, den skal bedømmes med:
10/10