Men det er vel én af de lidt "dybere" komedier? Eller hvordan? Ikke at det gør noget overhovedet, men ideen var jo lidt at finde de "lette" komedier (dem som underholder men som man godt kan slå hjernen lidt fra til) - der er desværre bare langt imellem de gode...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kan slå hjernen fra. ;)
Åh, det er jeg ved at være ekspert i efterhånden... Havde ikke lige regnet med at det skulle være så kedeligt at gå hjemme, så jeg er gået helt i slå-hjernen-fra mode :-O
Tror bare jeg er inde i en periode hvor jeg har for meget om ørene og ikke rigtig kan koncentrere mig om en god film som jeg skal følge med i... Derfor sætter jeg mange af disse lette komedier på, men åbenbart kun de dårlige af slagsen.
Hvor er de gode (nye) komedier?
Så kan jeg varmt anbefale "Crazy Stupid Love". Den er virkelig velskrevet, fremragende spillet og byder på masser af gode grin og herlige overraskelser. :)
Og den er udkommet på BD, hvis du skulle have fået lyst til at se den. :)
Åh, det er jeg ved at være ekspert i efterhånden... Havde ikke lige regnet med at det skulle være så kedeligt at gå hjemme, så jeg er gået helt i slå-hjernen-fra mode :-O
Du kan sagtens slå hjernen fra til Midnight in Paris. Det er sådan en film, hvis historie i sig selv er rimelig simpel, men der er helt sikkert også nogle andre ting heriblandt mange intertekstuelle referencer, som det ikke er alle, der forstår. Jeg har lige skrevet en lang anmeldelse i min Oscar-tråd, hvis det har nogen interesse.
Joh, men den er vel næsten for ny... Er den udkommet?
Rigtig god film! Kristen Wiig var min favorit ting ved "Paul", som jeg ellers ikke synes meget om, og her er hun i hovedrollen, hvilket resulterer i en meget morsom og vellykket akavet humor.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Tak for anbefalingerne; "Crazy Stupid Love" og "Bridesmaids" er det par af de komedier jeg faktisk har set frem til...var bare ikke sikker på at de var udkommet :)
Midnight in Paris skal helt sikkert også have et syn, men jeg tror alligevel jeg venter til jeg er helt ude af "slå hjernen fra"-mode - tror dog jeg er på rette vej, for jeg havde ingen problemer med at koncentrere mig til:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Er på vej ud af døren, så har ikke lige tid til en længere anmeldelse, men jeg var dybt betaget af de smukke billeder, den dejlige musik og det helt igennem fantastiske skuespil- især fra Casey Affleck der virkelig brillierer på én gang sympatisk, charmerende og ynkelig. Jeg tænkte først at det var en skandale at den ikke vandt en oscar for bedste Cinematography, men da jeg lige slog op hvilke film den var oppe imod; bl.a. "There Will be Blood", "Atonement" og "No Country for old Men"; ja så var det bestemt en hård kamp :)
I hvert fald fortjente den fuldt ud sin nominering og det samme gjorde Casey Affleck.
5/6
#12471 wimmie 14 år siden
Men det er vel én af de lidt "dybere" komedier? Eller hvordan?
Ikke at det gør noget overhovedet, men ideen var jo lidt at finde de "lette" komedier (dem som underholder men som man godt kan slå hjernen lidt fra til) - der er desværre bare langt imellem de gode...
#12472 Highland Park 14 år siden
#12473 wimmie 14 år siden
#12474 Highland Park 14 år siden
#12475 NightHawk 14 år siden
Så kan jeg varmt anbefale "Crazy Stupid Love". Den er virkelig velskrevet, fremragende spillet og byder på masser af gode grin og herlige overraskelser. :)
Og den er udkommet på BD, hvis du skulle have fået lyst til at se den. :)
http://www.planetaxel.com/productDetails/883929192...
#12476 Steffan Rasmussen 14 år siden
Jep
#12477 MMB 14 år siden
Du kan sagtens slå hjernen fra til Midnight in Paris. Det er sådan en film, hvis historie i sig selv er rimelig simpel, men der er helt sikkert også nogle andre ting heriblandt mange intertekstuelle referencer, som det ikke er alle, der forstår. Jeg har lige skrevet en lang anmeldelse i min Oscar-tråd, hvis det har nogen interesse.
#12478 Collateral 14 år siden
Rigtig god film! Kristen Wiig var min favorit ting ved "Paul", som jeg ellers ikke synes meget om, og her er hun i hovedrollen, hvilket resulterer i en meget morsom og vellykket akavet humor.
#12479 wimmie 14 år siden
Midnight in Paris skal helt sikkert også have et syn, men jeg tror alligevel jeg venter til jeg er helt ude af "slå hjernen fra"-mode - tror dog jeg er på rette vej, for jeg havde ingen problemer med at koncentrere mig til:
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Er på vej ud af døren, så har ikke lige tid til en længere anmeldelse, men jeg var dybt betaget af de smukke billeder, den dejlige musik og det helt igennem fantastiske skuespil- især fra Casey Affleck der virkelig brillierer på én gang sympatisk, charmerende og ynkelig.
Jeg tænkte først at det var en skandale at den ikke vandt en oscar for bedste Cinematography, men da jeg lige slog op hvilke film den var oppe imod; bl.a. "There Will be Blood", "Atonement" og "No Country for old Men"; ja så var det bestemt en hård kamp :)
I hvert fald fortjente den fuldt ud sin nominering og det samme gjorde Casey Affleck.
5/6
#12480 misuma 14 år siden