Gravatar

#12501 Collateral 14 år siden

Skeloboy (12500) skrev:
Du kan jo passende se en af de nye SW eller en Spider-Man film...eller hvis det skal være virkelig ringe, kan du jo se A Viking Saga ;)

Har aldrig hørt om filmen, men vil da bestemt holde øje med den

SW har jeg faktisk skrevet nogle ultrakorte anmeldelser af da BD boksen lige var kommet, og der tillod jeg mig faktisk at udbasunere min relativt positive holdning til både episode II og særligt III, som jeg faktisk synes nærmer sig originalerne i kvalitet.

'A Viking Saga' tvivler jeg imidlertid ikke på er ringe.

Spider-man ved jeg ikke rigtig hvad jeg synes om. Så oprindeligt den første film da den gik i biffen, men har ikke fået genset den i mange år. Toeren har jeg slet ikke set og 3eren sucks IMO. Jeg hadede at Venom kun var med så kort, jeg kunne ikke udstå al ævleriet mellem Mary-Jane og Peter og det faktum at de ikke kunne give slip på Green Goblin karakteren (GET ON WITH IT ALREADY!?)... også naturligvis den tarvelige scene med den "formørkede" Peter Parker, som freaking danser. ØV!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12502 NightHawk 14 år siden

Collateral (12499) skrev:
SherryBaby

Efter at have set "SherryBaby" sad jeg lige og tjekkede lidt anmeldelser af filmen, og det største ankepunkt for flere anmeldere er at filmen ikke "leverer noget nyt". Det oplevede jeg egentlig ikke som noget problem i "SherryBaby". For når man som instruktør Laurie Collyer formår at skrue et så hjerteskærende karakterportræt sammen som der her leveres, synes jeg som udgangspunkt man har leveret en gennemført film.

Fuldstændig enig. Det er som sådan ikke noget nyt i historien, men eksekveringen er fremragende, og så gør det, som du også skriver, ikke spor at man har set film, der minder om det tidligere.

Til det tilføjes at Maggie Gyllenhaal i nærværende film leverer en præstation som er så sindsoprivende vellykket, at det er umuligt ikke at være fyldt med beundring for skuespillerinden.

Igen helt enig. I både "Secretary" og "SherryBaby" leverer Maggie Gyllenhaal sine to bedste præstationer, og det er mig lidt af en gåde, hvorfor hun ikke vandt en Oscar for en af de to film. Men det Oscar halløj er ikke altid lige til at blive helt klog på.

Filmen er ydermere meget nuanceret i sin fortælling, og selvom vi sympatisere med Sherry, gøres der også rede for de øvrige karakterers bevæggrunde. Her tænker jeg særligt på Sherry broder og dennes kone, som har taget sig af Sherrys datter mens hendes moder ikke har været i stand til det, og måske netop derfor har en smule svært ved at give slip på pigen igen. Jeg ved ikke om filmen bringer noget nyt til denne type film, men jeg ved så meget at filmens bidende intensitet ikke fornægter sig, og gør den til en hård men absolut seværdig oplevelse.

8/10 (som jeg åbenbart giver mange ud af i dag, må til at se nogle ringere film)

Ja det er bestemt en både barsk og hjerteskærende film, som alle bør give en chance. Glimrende beskrivelse du har lavet, og karakteren er jeg faktisk også helt med på. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12503 Collateral 14 år siden

NightHawk (12502) skrev:
Igen helt enig. I både "Secretary" og "SherryBaby" leverer Maggie Gyllenhaal sine to bedste præstationer, og det er mig lidt af en gåde, hvorfor hun ikke vandt en Oscar for en af de to film. Men det Oscar halløj er ikke altid lige til at blive helt klog på.

Det første jeg så hende i var TDK, hvor hun mildest talt er i baggrunden, og det er godt nok helt overvældende derefter at gå videre til "Secretary" og "SherryBaby" hvor hun leverer kraftpræstationer. Anser bestemt også de to præstationer som værende oscarværdige, uden at have set hvem der ellers var nomineret i kvindelig hovedrolle de år.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12504 Wangsgaard 14 år siden

Collateral (12503) skrev:
Det første jeg så hende i var TDK, hvor hun mildest talt er i baggrunden, og det er godt nok helt overvældende derefter at gå videre til "Secretary" og "SherryBaby" hvor hun leverer kraftpræstationer. Anser bestemt også de to præstationer som værende oscarværdige, uden at have set hvem der ellers var nomineret i kvindelig hovedrolle de år.

Kan anbefale Stranger Than Fiction, en af mine favoritter og en herlig film,
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#12505 misuma 14 år siden

"Kan anbefale Stranger Than Fiction, en af mine favoritter og en herlig film"

+ 1
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12506 elwood 14 år siden

Afventer self. en anmeldelse af Mammoth ved Lejlighed Wimmie 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12507 Collateral 14 år siden

Wangsgaard (12504) skrev:
Kan anbefale Stranger Than Fiction, en af mine favoritter og en herlig film,

Noteret :)
Gravatar

#12508 wimmie 14 år siden

elwood (12506) skrev:
Afventer self. en anmeldelse af Mammoth ved Lejlighed Wimmie 8-)

Naturligvis :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12509 Batsy 14 år siden

Skeloboy (12500) skrev:
Spider-Man

Det dig der ringe skeloboy!!!! :P, ej udyber bare på en ironsik sur suks mannere at jeg er uening med dig at spiderman er ringe.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12510 misuma 14 år siden

Bridesmaids - Bingo! Jeg grinede faktisk under filmen. Meget. Halleluja! En film som drives frem af pinlige situationer, hvilket jeg normalt ikke gider og af samme grund ser jeg ikke Klovn, sammenligningen er måske ikke fair for Bridesmaids gør bare det hele rigtigt.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: