Tulpan, 2008 På de golde stepper i Kazakhstan lever Asa. Med kun tre yurter(steppe-nomadernes boliger) på steppen er hans eneste for at blive gift pigen Tulpan. Men ved det første visit(hvor medgiften er en lampe og ti får), får han at vide, at han har for store øre. Desværre kan han ikke blive få sin egen fåreflok, før han bliver gift. Selvom det kunne synes at være handlingen, så er det slet ikke det vigtigste. Endnu vigtigere er området og personerne. Man får et helt unikt og suverænt indblik ind i en ukendt kultur.
Dvortsevoy dramatiserer ikke, han viser! Lidt mere handling kunne være ønsket og til tider lidt bedre skuespil. Men alt i alt er de øde stepper et suverænt landskab til en film.
Nude Nuns With Guns Her går jeg lidt imod et princip fordi jeg faktisk mangler en smule af filmens slutning (fordi titlen er fucket på voddler for some reason), men mener godt at kunne sige min mening anyway. Filmen er tydeligt low budget, men underholder faktisk ret godt på sine egne præmisser. Den overbruger freeze frames i en del af indledningen, men det bliver bedre undervejs, og jeg endte med at være fint underholdt.
6/10
Drag Me to Hell En af to Raimi film jeg har fået set de seneste dage, og denne er absolut super fed. Masser af stemning bliver mesterligt bygget op, og Raimis bizarre humor er ligeledes meget tydeligt til stede og giver udslag i nogle herligt særprægede øjeblikke, hvor jeg i hvert fald ikke kunne lade være med at grine. Super underholdende, og i øvrigt dejligt med et relativt ukendt cast. Særligt Alison Lohman gør sig virkelig godt i filmen, og udstråler på alle måder sin karakters kvaliteter, hvilket gør det så meget desto mere drastisk når tingene så eftertrykkeligt går hende imod.
8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Super 8 - Som barn elskede jeg at se film som E.T, Goonies, Flight Of The Navigator og The Exploreres...film jeg kunne se igen og igen.
Jeg bilder mig selv ind, at jeg ved hvad Super 8 stiler efter og langt hen af vejen opnåes dette, derfor er det mig lidt en gåde hvorfor pokker jeg så småkeder igennem filmen.
Jeg blev meget overrasket over hvor fedt remaket af 'Fright Night' rent faktisk er - se den endelige!. Her er rigtig meget CGI og noget af det er bedre end andet, men alt i alt er det en sjov rutchebanetur som fanger mange af de gode ting fra den originale, alt imens den stadig er helt sig selv.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Bare rolig ... dette er ikke er film om baseball, men derimod en film om at lede et baseballhold. Brad Pitt spiller Billy Beane, der pga. pengeproblemer, må ty til utraditionelle metoder (en helt ny måde at sætte et hold sammen på), for at få pengene til at slå til, og sende et hold på banen, der kan sende dem i slutspillet.
Selvom man som baseballfreak (som undertegnede), naturligvis vil få flere at de subtile nuancer med, vil man som "normal" dansker stadigvæk få en rigtig god filmoplevelse. Brad Pitt giver en af sin karrieres bedste skuespilpræstationer, og man må igen tage hatten af for Aaron Sorkins evner som manuskriptforfatter, her delt med Steven Zaillian (Schindler's List, American Gangster mm.).
Pitts præstation bør give ham en Oscarnominering, og det ville ikke undre mig, hvis der også falder lidt hæder af til, dare I say it, Jonah Hill, her i en for ham uvant underspillet rolle, som Billy Beans partner in crime, Peter Brand.
Alt i alt en film baseret på skuespilspræstationerne og manuskriptet, som heldigvis begge to er rigtig gode.
9/10
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#12701 Riqon 14 år siden
Enig.
#12702 Skeloboy 14 år siden
På de golde stepper i Kazakhstan lever Asa. Med kun tre yurter(steppe-nomadernes boliger) på steppen er hans eneste for at blive gift pigen Tulpan. Men ved det første visit(hvor medgiften er en lampe og ti får), får han at vide, at han har for store øre. Desværre kan han ikke blive få sin egen fåreflok, før han bliver gift. Selvom det kunne synes at være handlingen, så er det slet ikke det vigtigste. Endnu vigtigere er området og personerne. Man får et helt unikt og suverænt indblik ind i en ukendt kultur.
Dvortsevoy dramatiserer ikke, han viser! Lidt mere handling kunne være ønsket og til tider lidt bedre skuespil. Men alt i alt er de øde stepper et suverænt landskab til en film.
7/10
#12703 Collateral 14 år siden
Her går jeg lidt imod et princip fordi jeg faktisk mangler en smule af filmens slutning (fordi titlen er fucket på voddler for some reason), men mener godt at kunne sige min mening anyway. Filmen er tydeligt low budget, men underholder faktisk ret godt på sine egne præmisser. Den overbruger freeze frames i en del af indledningen, men det bliver bedre undervejs, og jeg endte med at være fint underholdt.
6/10
Drag Me to Hell
En af to Raimi film jeg har fået set de seneste dage, og denne er absolut super fed. Masser af stemning bliver mesterligt bygget op, og Raimis bizarre humor er ligeledes meget tydeligt til stede og giver udslag i nogle herligt særprægede øjeblikke, hvor jeg i hvert fald ikke kunne lade være med at grine. Super underholdende, og i øvrigt dejligt med et relativt ukendt cast. Særligt Alison Lohman gør sig virkelig godt i filmen, og udstråler på alle måder sin karakters kvaliteter, hvilket gør det så meget desto mere drastisk når tingene så eftertrykkeligt går hende imod.
8/10
#12704 misuma 14 år siden
Jeg bilder mig selv ind, at jeg ved hvad Super 8 stiler efter og langt hen af vejen opnåes dette, derfor er det mig lidt en gåde hvorfor pokker jeg så småkeder igennem filmen.
3/6
#12705 rammy 14 år siden
Jeg blev meget overrasket over hvor fedt remaket af 'Fright Night' rent faktisk er - se den endelige!. Her er rigtig meget CGI og noget af det er bedre end andet, men alt i alt er det en sjov rutchebanetur som fanger mange af de gode ting fra den originale, alt imens den stadig er helt sig selv.
#12706 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12707 Steffan Rasmussen 14 år siden
Bare rolig ... dette er ikke er film om baseball, men derimod en film om at lede et baseballhold. Brad Pitt spiller Billy Beane, der pga. pengeproblemer, må ty til utraditionelle metoder (en helt ny måde at sætte et hold sammen på), for at få pengene til at slå til, og sende et hold på banen, der kan sende dem i slutspillet.
Selvom man som baseballfreak (som undertegnede), naturligvis vil få flere at de subtile nuancer med, vil man som "normal" dansker stadigvæk få en rigtig god filmoplevelse. Brad Pitt giver en af sin karrieres bedste skuespilpræstationer, og man må igen tage hatten af for Aaron Sorkins evner som manuskriptforfatter, her delt med Steven Zaillian (Schindler's List, American Gangster mm.).
Pitts præstation bør give ham en Oscarnominering, og det ville ikke undre mig, hvis der også falder lidt hæder af til, dare I say it, Jonah Hill, her i en for ham uvant underspillet rolle, som Billy Beans partner in crime, Peter Brand.
Alt i alt en film baseret på skuespilspræstationerne og manuskriptet, som heldigvis begge to er rigtig gode.
9/10
#12708 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12709 Steffan Rasmussen 14 år siden
Who dat?
#12710 MMB 14 år siden
Fin anmeldelse btw, og jeg glæder mig meget til at se den. :)