Gravatar

#12981 HonoDelLoce 14 år siden

Babo84 (12980) skrev:
Helt enig utyske. Man kan se på imdb under teknisk felt, hvad udstyr man har brugt og aspect ratio.

Hvordan kan man være enig i sådan et indlæg? :D Det forstår jeg overhovedet ikke :D

utyske (12979) skrev:
#12978 -

Grunden til at "28 Days Later" ser ud som den gør, er på grund af valget af kamera. Se mere her:

http://bluray.highdefdigest.com/1085/28dayslater.h...

Jeg kender skam godt til baggrunden for det, men det gør jo ikke billedet bedre..

Og lyden var en decideret skamplet.. Flere gange forsvinder nogle personers tale fuldstændig eller lyder som om de taler med en hånd for munden, diskanten kammer over flere gange i løbet af opgøret på slottet til sidst og i det hele taget var det bare ringe..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12982 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

HonoDelLoce (12981) skrev:
Jeg kender skam godt til baggrunden for det, men det gør jo ikke billedet bedre..

Det skriver jeg jo heller ikke noget om, jeg giver blot en oplysning, i tilfældet af, at du ikke kendte til den.
Gravatar

#12983 HonoDelLoce 14 år siden

utyske (12982) skrev:
Det skriver jeg jo heller ikke noget om, jeg giver blot en oplysning, i tilfældet af, at du ikke kendte til den.

Og det er skam også bare helt i orden ! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12984 Kiksmann 14 år siden

HonoDelLoce (12978) skrev:

28 Days Later
Rabies-aber skaber kaos, og en gruppe liderlige soldater prøver at ødelægge festen for en lille gruppe overlevende
7/10 (men billede og lyd får kun 2/10 - dårligste transfer jeg endnu har set og hørt på BD!)

Helt enig, fed historie, men totalt dårlig transfer. Gør at man fortryder man har købt den.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#12985 Collateral 14 år siden

A Slipping Down Life:
Lili Taylor er en virkelig interessant skuespillerinde, og med denne film i rygsækken har jeg besluttet mig for at jeg skal have set noget mere med hende. Hun var fremragende her, hvilket hun også var i "Arizona Dream" og tv-serien "Six Feet Under". Guy Pearce, Shawnee Smith og John Hawkes medvirker også i filmen, så interessante navne er der nok af, men hvad med selve filmen? Jeg var enormt glad for den. Karaktererne gives i hel særlig grad plads, og selvom fremdriften på plotsiden ikke er så voldsom, holder karaktererne virkelig interessen fangen. Det er deres fortælling, og det gør ikke det mindste når de er så interessante i deres irrationalitet og skævhed, at det er svært at give slip på dem ved filmens slutning. Jeg var særligt glad for at se hvor nuancerede særligt de to hovedroller er, og både Pearce og Taylor giver virkelig liv til deres respektive karakterer. Jeg var fuldstændig solgt her, og filmens underspillethed gjorde at det der kunne have fremstået prætentiøst ikke gør det. En dejlig overraskelse!

9/10

Crazy Heart:
Faktisk den film jeg så først i dag. Jeg har egentlig ikke så frygtelig meget at sige om den. Jeg var pjattet med stemningen, billederne og naturligvis særligt præstationerne. Bridges er glimrende i hovedrollen, og jeg blev atter overrasket over Maggie Gyllenhaal som igen viser hvor fremragende hun er. Ligesom med ovenstående film, var det også her svært at give slip på karaktererne efter filmen, og jeg tog mig selv i rent faktisk at sidde rulleteksterne igennem, hvilket aldrig sker. Der er en vis kant i filmen, men i sidste ende af den undervejs langt mere opløftende end den (mindst ligeså gode) "The Wrestler", som ellers indeholder nogle af de samme temaer. Jeg kan godt lide at filmen ved sin afslutning ikke nødvendigvis tager den vej jeg lidt sad og frygtede, men i stedet (uden at spoile) lander på en nuanceret slutning som nogle måske vil kalde bittersød. Jeg er på kanten til også at give "Crazy Heart" 9, men fordi jeg er i tvivl må den ligge og vippe et sted mellem 8 og 9.

8-9/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12986 Batsy 14 år siden

Knowing

Var postivt overassket over denne film, troede det var noget kedeligt katastrofe film som man havde set før. Jeg synes den var rigtig god, og havde masser af ting at fortælle, og den er jo en fryd for øjet især for de kristne da den har meget med det at gøre. Cage har lavet masser af middelmådige film i 2000, men her spiller han godt, han overspiller ikke, han spiller godt som den knækkede familie far til en afdød kone og søn. Resten af castet gør det også udemærket, Drengen er okay. imens pigen er en lidt stum og kedelig at se på, men det børn for dælen.

Den var spændende, til tider uhyggelig, dens CGI effekter var sku lidt hit and miss, synes dog 2 af de store effekter var fremragende.
så som en af "himmel skibene" så rigtig flotte ud og så scenen hvor verden endte, den bølge af ild og bygninger var godt lavet. Selvom jeg har set bedre. Går dog udfra den havde et lavt bugdet?,

Jeg var godt underholdt, og synes det trist den blev lidt udskældt omkring kritikere, da den er værd at se om jeg vil se den igen? Måske

7-8/10,

Kunne vel bare lide at den her katastofe film ikke endte i fuldstændig happy ending, og at vores verden endte og så en ny skulle skabes.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12987 Thomsen 14 år siden

lyspunkt (12893) skrev:
Reptilicus
Reptilicus er ikke noget stort mesterværk. Effekterne er skræmmende ringe, skuespillet er skidt og manuskriptet er fyldt med tåbeligheder. Til gengæld får man Dirch Passer der fremfører "Tilicus-sangen", Bent Mejding som førsteelsker og den fantastisk replik "Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet at dyret har været kæmpemæssigt"
Saga-Studierne skal have en præmie for forsøget og straks have tagen den fra dem igen pga resultatet.

Reptilicus bør ikke ses alene, men kan være stor underholdning i selskab med andre og lidt alkoholiske drikke.

3/6

Hehe, du bør næsten også få fat i den amerikanske udgave, der blev indspillet samtidigt. Den er klippet anderledes, bl.a. mangler hele "reklamevideoen" fra Tivoli, og de har skiftet en af skuespillerne ud. Den er ude på amerikansk dvd. Det samme er det andet samarbejde, Sid Pink lavede med de danske producenter: den famøse Journey to the Seventh Planet. Den eksisterer desværre kun i en engelsksproget udgave (der også kan fås på US dvd), men der er nu noget helt særligt ved at se Ove Sprogøe som astronaut (dubbet med irsk accent), der render rundt i tankeprojicerede danske bindingsvævshuse på Uranus (!) og skyder laserskud, der er ridset direkte ind i filmstrimlen. Absolut værd at anskaffe, selvom dialogen ikke er helt så håbløs som i den danske version af Reptilicus.

Jeg fik i øvrigt min praktikplads på DR, som jeg snart skal starte i, bl.a. på et forslag om et dokumentarprogram om netop de to film. Jeg har da tænkt mig at kæmpe for idéen, når først jeg har fået en fod indenfor. Jack Stevenson fra Husets Bio i Kbh. skrev en fremragende researchet artikel om dem for 15-17 år siden, og de medvirkende, der stadigvæk lever, bliver jo ikke yngre.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12988 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Kiksmann (12984) skrev:
Helt enig, fed historie, men totalt dårlig transfer. Gør at man fortryder man har købt den.

Som skrevet ovenfor, skyldes det valget af kamera, det er ikke p.g.a. transferret. Originaloptagelsen har kun en opløsning på 720x576 og HD er jo næsten dobbelt så høj opløsning, så kommer billedet naturligvis til at se ud som det gør.

Man kan så sige, at det ikke er en specielt god beslutning fra filmselskabets side, at udgive filmen på BD, når originalmaterialet ikke er til det, så hellere en god dvd-udgivelse.
Gravatar

#12989 lyspunkt 14 år siden

Jeg læste om den amerikanske version i Casper Vangs fremragende review af filmen på Uncut, men tror ikke jeg er rustet til en double-shot Reptilicus lige foreløbig.

Held og lykke med din praktikplads og dokumentarideen, for Reptilicus er et vigtigt (måske ikke glorværdigt) kapitel i dansk filmhistorie
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#12990 Kiksmann 14 år siden

utyske (12988) skrev:
Som skrevet ovenfor, skyldes det valget af kamera, det er ikke p.g.a. transferret. Originaloptagelsen har kun en opløsning på 720x576 og HD er jo næsten dobbelt så høj opløsning, så kommer billedet naturligvis til at se ud som det gør.

Man kan så sige, at det ikke er en specielt god beslutning fra filmselskabets side, at udgive filmen på BD, når originalmaterialet ikke er til det, så hellere en god dvd-udgivelse.

Ja jeg fik lige formuleret det forkert, men selve budskabet er stadig det samme. Man kunne have overvejet en udgivelse som dem MgM lavede med et par film, de kaldte dem for Ultimate Collection. Jeg har Terminator og Silence of the lambs i de udgaver, og de står totalt skarpt på mit TV. Kan klart anbefales til alle som falder over dem.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: