Og du kan ikke givet et par uddybende kommentarer? Bliver der smurt tykt på med sentimentalitet, og føles det for forceret? Eller var historien måske ikke så interessant?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jo jo sagtens, men du siger det meget godt selv. Lige fra starten af er den vanvittig sentimental - selv for en Spielberg film. John Williams' score er ekstremt pompøs, og filmen forsøger konsekvent at lokke en tåre ud af sit publikum. Historien er sprængfyldt med klicheer, arketyper og hele svineriet, men når filmen pludselig slår sit første twist ca. en lille time inde, begynder det dog at blive en smule interessant. Filmen bliver uforudsigelig, krigsscenerne er som altid skudt lækkert, og enkelte scener bliver en smule rørende og tankevækkende. Som helhed hænger det dog ikke alt for godt sammen, og fremragende brudstykker i en ellers overdreven sød og slemt utroværdig historie, giver ikke det bedste resultat. Men jeg vil da stadig anbefale, at se den i biffen, for der er sgu nogle flotte billeder rundt omkring som er oplevelsen værd.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Som jeg i sin tid skrev i en anden tråd, så er filmens største hæmsko, at heste på ingen måde er sympatiske dyr. Den havde sikkert fungeret bedre med en leguan.
#12991 jessup 14 år siden
Har du bla. læst artiklen om netop Sid Pink i det hædrekronede Levende Billeder? jeg mindes at have læst om det der .
#12992 chronaden 14 år siden
7/10
#12993 Lord Beef Jerky 14 år siden
5/10
#12994 Kruse 14 år siden
Som Justin Timberlake ville sige:
Drop the "The."
#12995 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12996 Kruse 14 år siden
#12997 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12998 Kruse 14 år siden
#12999 Lord Beef Jerky 14 år siden