Shame Kan lige så godt starte lige på og hårdt, Fassbender spiller fremragende som den sex-afhængige Brandon, han formår at give udryk for hvad han tænker ved kun brug af bare et blik. Det er ikke en film med meget dialog men alligevel er det en film som siger så meget, takketvære Fassbender , Mulligan (som ligeledes spiller fremragende) og god instruktion af Mcqueen. Meget er overladt til seeren om hvad der ligger til grund for hans afhængighed og hans underlige forhold til søsteren, da ikke meget bliver fortalt. Hver scene har så meget intensitet at man næsten selv føler den skam Brandon har og hvordan han længes efter nærvær og når han endelig får den ved han ikke hvad hans skal gøre ved den.
Fremragende film 5/6
War Horse Så fik jeg set Spielbergs nye film og det var lidt som forventet. Den er umådelig kliche fyldt og til tider helt ukummeligt. Den prøver at udgive sig som en rigtig klassisk hollywood film, og dette er der som sagt heller ikke noget galt i, hvis bare det var en interessant historie. Filmens største problem er at hovedrollen i filmen er en hest, og en hest med følelser, det er bare ikke troværdigt nok. Vi skal også slæbes igennem mange begivenheder med hesten og møder interessant skæbner som alle er involveret i krigen. Man når dog aldrig at komme ind under huden på dem før hesten er videre i nye begivenheder. Man bliver ligeledes heller ikke bevæget når nogen af birollernes skæbne ender tragisk.Filmen er flot udført og en fremragende D-dag anno 1 verdenskrig som kun Spielberg forstår at lave .
#13024 Jeg synes til gengæld ofte du undskylder dig og din smag (om ikke andet, så ofte indirekte) og det behøver du slet slet ikke. Din smag og mening er fuldt ud lige så berettiget og gyldig som alle andres og du har min respekt for dine meninger, uanset hvor enige eller uenige vi måtte være:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Starten kunne snildt betragtes som et semiordinært portræt af en familie hvis ikke det var for den ominøse buldren der konstant køre i baggrunden, og som i dén grad giver filmen tyngde igennem hele forløbet.
De fleste thrillers/horrors har store svingninger i spændingskurven, mens Kill List formår at bevare en konstant foruroligende stemning helt frem til rulleteksten.
Jeg kan lide selve konceptet til invasionen, men det alene kan ikke redde filmen fra at ende under middel. Det er pokkers svært at engagere sig og føle empatien for de papfigurer vi følger fra start til slut.
Normalt kan jeg godt finde en eller anden form for berettigelse af 3D, men her bidrog dette absolut ikke på nogen måde.
#13021 Wangsgaard 14 år siden
Kan lige så godt starte lige på og hårdt, Fassbender spiller fremragende som den sex-afhængige Brandon, han formår at give udryk for hvad han tænker ved kun brug af bare et blik. Det er ikke en film med meget dialog men alligevel er det en film som siger så meget, takketvære Fassbender , Mulligan (som ligeledes spiller fremragende) og god instruktion af Mcqueen. Meget er overladt til seeren om hvad der ligger til grund for hans afhængighed og hans underlige forhold til søsteren, da ikke meget bliver fortalt. Hver scene har så meget intensitet at man næsten selv føler den skam Brandon har og hvordan han længes efter nærvær og når han endelig får den ved han ikke hvad hans skal gøre ved den.
Fremragende film
5/6
War Horse
Så fik jeg set Spielbergs nye film og det var lidt som forventet. Den er umådelig kliche fyldt og til tider helt ukummeligt. Den prøver at udgive sig som en rigtig klassisk hollywood film, og dette er der som sagt heller ikke noget galt i, hvis bare det var en interessant historie. Filmens største problem er at hovedrollen i filmen er en hest, og en hest med følelser, det er bare ikke troværdigt nok. Vi skal også slæbes igennem mange begivenheder med hesten og møder interessant skæbner som alle er involveret i krigen. Man når dog aldrig at komme ind under huden på dem før hesten er videre i nye begivenheder. Man bliver ligeledes heller ikke bevæget når nogen af birollernes skæbne ender tragisk.Filmen er flot udført og en fremragende D-dag anno 1 verdenskrig som kun Spielberg forstår at lave .
3/6
#13022 misuma 14 år siden
#13023 chronaden 14 år siden
Kan du linke den @ imdb?
#13024 misuma 14 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0465670/
Jeg tror ikke min kritiske sans er så pokkers veludviklet når det kommer film, så ofte skal der nok trækkes lidt i mine karaktere, hehe.
#13025 Hr. Nielsen 14 år siden
#13026 MMB 14 år siden
#13027 Babo84 14 år siden
alles mening er elendig, medmindre man er enig med mig, fordi jeg ved ting :)
#13028 misuma 14 år siden
Starten kunne snildt betragtes som et semiordinært portræt af en familie hvis ikke det var for den ominøse buldren der konstant køre i baggrunden, og som i dén grad giver filmen tyngde igennem hele forløbet.
De fleste thrillers/horrors har store svingninger i spændingskurven, mens Kill List formår at bevare en konstant foruroligende stemning helt frem til rulleteksten.
5/6
#13029 Sweetiebellefan 14 år siden
Daniel Craig medvirker i denne spændingsfilm, men med noget at tænke over.
Der er sket oget forfærdelig i en idyllisk forstad, og Craig er mistænkt i denne film.
Man ville blvie sydt, hvis det er non stop gys man er ude efter.
7/10
#13030 misuma 14 år siden
Jeg kan lide selve konceptet til invasionen, men det alene kan ikke redde filmen fra at ende under middel. Det er pokkers svært at engagere sig og føle empatien for de papfigurer vi følger fra start til slut.
Normalt kan jeg godt finde en eller anden form for berettigelse af 3D, men her bidrog dette absolut ikke på nogen måde.
2,5/6