Da jeg første gang hørte rygter om filmen Lars And The Real Girl rystede jeg på hovedet. En mand som forelsker sig i en mannequindukke og igennem denne måske finder sin egen stemme? Latterligt. Men det virkede. Fuldstændigt.
På sine egne præmisser naturligvis, kan jeg så sige det samme om The Beaver? Tæt på. Filmen starter ud lettere tragikomisk, men bliver mørkere i tone og indhold og jeg ved endnu ikke om den retning falder i min smag.
( Her gik jeg i stå, og aner ikke hvad jeg skal tilføje til oplevelsen. Ha!)
#13154 Jeg synes det er en sublim film... starter tragikomisk men fortsætter hen og bliver mere og mere tragisk og grænsende til ubehagelig til tider. Den rammer en meget sjælden brugt tone, og definerer sine karakterer og den situation de befinder sig i fornemt. Jeg synes 5/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg kunne rigtig godt lide den mørkere tone, som filmen tog på sig, mens handlingen skred frem, men så er det næsten som om den taber tråden helt i slutningen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#13156 Slutningen er nok den eneste årsag til, at jeg ikke er helt oppe og ringe. Alle trådene skulle redes ud, og det blev en smule forhastet. Jeg havde foretrukket, hvis man havde efterladt filmen lidt åben i stedet, og ladet tempoets naturlige gang fortsætte hele vejen igennem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Måske det for mit vedkommende også har noget at gøre med, at historien om hans søn og ikke mindst sønnens veninde bare slet ikke fangede mig. Det var som om en sentimental teen movie forsøgte at presse sig indover den spændende dramafilm, jeg lige var ved at se med Mel Gibson..
The only way to beat a troll is to not play their game.
#13151 RasmusFL 14 år siden
#13152 Skeloboy 14 år siden
#13153 misuma 14 år siden
; )
#13154 misuma 14 år siden
Da jeg første gang hørte rygter om filmen Lars And The Real Girl rystede jeg på hovedet. En mand som forelsker sig i en mannequindukke og igennem denne måske finder sin egen stemme? Latterligt. Men det virkede. Fuldstændigt.
På sine egne præmisser naturligvis, kan jeg så sige det samme om The Beaver? Tæt på. Filmen starter ud lettere tragikomisk, men bliver mørkere i tone og indhold og jeg ved endnu ikke om den retning falder i min smag.
( Her gik jeg i stå, og aner ikke hvad jeg skal tilføje til oplevelsen. Ha!)
3/6
#13155 Lord Beef Jerky 14 år siden
#13156 Riqon 14 år siden
Jeg kunne rigtig godt lide den mørkere tone, som filmen tog på sig, mens handlingen skred frem, men så er det næsten som om den taber tråden helt i slutningen.
#13157 misuma 14 år siden
#13158 Lord Beef Jerky 14 år siden
#13159 Riqon 14 år siden
Måske det for mit vedkommende også har noget at gøre med, at historien om hans søn og ikke mindst sønnens veninde bare slet ikke fangede mig. Det var som om en sentimental teen movie forsøgte at presse sig indover den spændende dramafilm, jeg lige var ved at se med Mel Gibson..
#13160 Lord Beef Jerky 14 år siden