Jeg mener afgjort ikke, at nogen af de to film - Inception og The Tree of Life - har flere fortolkningsmuligheder. Bortset fra at jeg ikke lige kan se på hvilket punkt The Tree of Life skulle have det, så var det jo også kun ved at se helt bort fra slutningen at man kunne komme med forskellige tolkninger af Inception.
På trods af at jeg har gennemtærsket denne i mine øjne middelmådige film, ville jeg mægtig gerne "tage kampen" op igen. Men jeg venter til vores forestående "4 takes" på Cinefil, hvor vi tager filmen op til debat. Du er naturligvis velkommen til at hoppe på vognen til den tid.
Er det så fire haters I har opstøvet til den opgave? ;)
Nej, vi er bare fire gutter med fælles passion for film. Vi har eventuelt krydset sværd til en julefrokost, men ellers er vores indspisthed begrænset. En "4 takes" med konsensus lyder da heller ikke interessant.
Babo84 (13264) skrev:
Jannik
Du har bevidst undladt at fremhæve resten af min kommentar. Men du kan prøve læse det hele igen i sammenhæng.
Nuvel:
Babo84 (13258) skrev:
Både og. Jeg synes en instruktør burde fortælle en historie, og ikke opstille fortolkningsmuligheder, hvor alt kan gå. Det finder jeg lidt letkøbt. Dermed ikke sagt, at dele af historien ikke kan have sådanne muligheder, men kernen burde være tilstede synes jeg.
Du er naturligvis velkommen til at hoppe på vognen til den tid.
Jo tak ... bortset fra, at hvis man som du og jeg allerede HAR vendt og drejet filmen i sine tanker - eller "gennemtærsket" den, som du udtrykker det - så er man nok så rodfæstet i sin holdning til den, at en diskussion KAN synes lettere formålsløs. For nogle er filmen bare endnu en actionfilm, der blot udspiller sig i et alternativt (drømme)univers - for mig er filmen primært en skildring af en mands følelsesmæssige rejse med udgangspunkt i hans personlige traumer, og action-elementet er noget sekundært, der foregår på baggrund af denne rejse.
Jo tak ... bortset fra, at hvis man som du og jeg allerede HAR vendt og drejet filmen i sine tanker - eller "gennemtærsket" den, som du udtrykker det - så er man nok så rodfæstet i sin holdning til den, at en diskussion KAN synes lettere formålsløs. For nogle er filmen bare endnu en actionfilm, der blot udspiller sig i et alternativt (drømme)univers - for mig er filmen primært en skildring af en mands følelsesmæssige rejse med udgangspunkt i hans personlige traumer, og action-elementet er noget sekundært, der foregår på baggrund af denne rejse.
Sidste formulering er spot on for min oplevelse af filmen!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#13261 Sweetiebellefan 14 år siden
Baseret på virkelige hændelser.
Tre astronauter er fanget i det ydre rum da der er problemer med rumfærgen
Velfortjente Oscar nomineriger
10/10
Resident Evil Apocalypse
Den bedste i serien.
Alice og hendes venner kæmper videre mod zombier, og her skal en pige frelses.
Ikke så meget at tænke over men flot at se på
8/10
#13262 JannikAnd 14 år siden
#13263 Babo84 14 år siden
Er det så fire haters I har opstøvet til den opgave? ;)
#13264 Babo84 14 år siden
Du har bevidst undladt at fremhæve resten af min kommentar. Men du kan prøve læse det hele igen i sammenhæng.
#13265 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Well, det bliver da interessant at læse, hvornår kommer det op? :)
#13266 Mr.Creosote 14 år siden
#13267 JannikAnd 14 år siden
Nuvel:
*host*Inception*host*
;)
#13268 Lord Beef Jerky 14 år siden
#13269 BN 14 år siden
#13270 Collateral 14 år siden
Sidste formulering er spot on for min oplevelse af filmen!