Gravatar

#13251 Lord Beef Jerky 14 år siden

#13250 Jeg sagde i hvert fald god for den for en lille uges tid siden. Fremragende film!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13252 misuma 14 år siden

Tree Of Life

En filmoplevelse som, i min optik, kan være lige så symbolsk eller jordnær som man selv vil gøre den til.

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13253 samcro 14 år siden

Rise of the Planet of the Apes

Nu fik jeg den endelig set og den skuffede bestemt ikke. Helt klart en af sidste års bedste film, og noget så sjældent som en ikke helt dum blockbuster. Den skal også have ros for ikke at være propfyldt med action, men først og fremmest fortælle en interessant historie og så er de computerskabte aber virkelig imponerende lavet. Man fornemmer virkelig at de er tænkende levende væsner, en stor del af æren går selvfølgelig til Andy Serkis, som giver sit livs præstation: Han er Caeser.

En sand fornøjelse.

5/6
Idjit
Gravatar

#13254 Babo84 14 år siden

misuma (13252) skrev:
Tree Of Life

En filmoplevelse som, i min optik, kan være lige så symbolsk eller jordnær som man selv vil gøre den til.

Altså, frit valg på alle hylder? Åh, den slags lover aldrig godt :)
Gravatar

#13255 samcro 14 år siden

Melancholia

Prætentiøst fejlskud fra Triers side. Til trods for nogle ganske flotte billeder og fine præstationer, manglende filmen ærlig talt noget kant. I modsætning til "Antichrist" sad jeg ikke klistret til skærmen, filmen manglede ganske simpelt samme tiltrækningskraft og jeg småkedede mig faktisk i perioder.

Endnu en skuffelse fra sidste år.

3/6

Limitless

Fin nok lille thriller, der dog aldrig fik mig helt ud på stolekanten. Den tager simpelthen lidt for lang tid om at komme i omdrejninger og så fandt jeg Bradley Coopers voice over samt præstation en lille smule for unengageret. Men når den først kommer i gang var jeg fint underholdt og selve præmissen er egentlig meget fed. Men den er glemt ligeså hurtigt som den er set, selv om det er underholdende nok mens det står på.

3/6

2011 var egentligt et utroligt tamt filmår, eller er det bare mig der sætter forventningerne for højt op?
Idjit
Gravatar

#13256 Skeloboy 14 år siden

Ordet prætentiøs er noget bæ...udover det, så synes jeg det ærgerligt, du ikke kunne lide den :), synes selv den er ret fantastisk
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13257 misuma 14 år siden

Babo84 (13254) skrev:
misuma (13252) skrev:
Tree Of Life

Altså, frit valg på alle hylder? Åh, den slags lover aldrig godt :)

Kan du ikke lide film som kan tolkes på forskellige planer? Der er sikkert en masse derude som er uenig med mig om hvorvidt filmen netop kan det...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13258 Babo84 14 år siden

misuma (13257) skrev:
Kan du ikke lide film som kan tolkes på forskellige planer?

Både og. Jeg synes en instruktør burde fortælle en historie, og ikke opstille fortolkningsmuligheder, hvor alt kan gå. Det finder jeg lidt letkøbt. Dermed ikke sagt, at dele af historien ikke kan have sådanne muligheder, men kernen burde være tilstede synes jeg.
Gravatar

#13259 JannikAnd 14 år siden

Babo84 (13258) skrev:
Både og. Jeg synes en instruktør burde fortælle en historie, og ikke opstille fortolkningsmuligheder, hvor alt kan gå. Det finder jeg lidt letkøbt.
*host*Inception*host*
Gravatar

#13260 BN 14 år siden

Jeg mener afgjort ikke, at nogen af de to film - Inception og The Tree of Life - har flere fortolkningsmuligheder. Bortset fra at jeg ikke lige kan se på hvilket punkt The Tree of Life skulle have det, så var det jo også kun ved at se helt bort fra slutningen at man kunne komme med forskellige tolkninger af Inception.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: