Andre der ser United States of Tara? Jeg er ca. midt i tredje sæson og nøj, hvor er det spændende! Colette spiller fænomenalt og jeg er stadig overbevist om Max er intet mindre end den perfekte mand. Og især denne sæson har været spændende, rigtig god udvikling. Genial serie, som jeg stort set aldrig havde hørt om.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Det er med skam i stemmen, at jeg må kende mig skyldig i at være godt underholdt. Det er samme skabelon som altid, men jeg falder i hver gang....og så var filmen faktisk ikke uden humor visse steder.
The Iron Mask, USA 1929 Douglas Fairbanks i hans sidste stumfilm(eller en part-talkie er det - to steder er der tale, nemlig i starten og i midten). Historien er velkendt, således er stilen, tonen og Fairbanks skuespil. Den er lidt for fjollet til tider, men ellers er historien om de tre musketeerer og jernmasken bare god. Og så er det selvfølgelig altid herligt at se Fairbanks med et sværd i hånden.
7/10
---
People On Sunday, Tyskland 1930 "En film uden skuespillere" står der. Og måske er det rigtige mennesker, der er med, men det er også bygget på et manuskript. People On Sunday var i 1930 et meget næsten uset fænomen, og den er meget langt forud for sin tid, og det er især neorealismen, filmen foregriber. Det bliver dog for kedeligt og ligegyldigt i længden, og selvom den har en vis historisk værdi, er den filmiske middelmådig.
Det skal dog nævnes, at det er personer som Robert Siodmak, Edward G. Ulmer, Billy Wilder og Fred Zinnemann, der står bag filmen.
5/10
---
Drive En af de nye film, jeg har set mest frem til. Og på sin vis blev jeg faktisk lidt skuffet - fordi jeg havde forventet et suverænt mesterværk. Nuvel, det er bestemt en god film, hvor instruktionen er knivskarp, og til tider er det også intens spænding. Der er ingen tvivl om, at Refn er på toppen med tre hits på stribe. Når der er action i filmen, er det til tider med en dejlig rolighed og til tider med brutal vold. God blanding.
8/10
---
The Whales of August Man kan ikke læse - eller skrive - om The Whales of August uden at nævne skuespillerne først. Jeg vil følge i de fleste andres skribenters fodspor: det er helt og aldeles fantastisk med den samlede mængde filmerfaring, der er til stede her. Tilsammen har de fire vigtigste personer en samlet karriere på 246 år! Lillian Gish debuterede i 1912, Bette Davis i 1931 og Vincent Price i 1938 - men nok om det! At se disse tre skuespillere i slutningen af deres karriere er i sig selv fantastisk. Filmen lever ikke helt op til rollebesætningen, men det er absolut en god film. Det er et meget afdæmpet drama - ja, drama vil jeg næsten ikke engang kalde det - hvor to søskende(Gish og Davis) bruger sommeren i deres hus på en ø. Forholdet mellem dem er ikke det bedste længere. Bette Davis er bitter på livet, mens Gish har mod mere. Davis mner, at de er for gamle til at lave nye planer, mens Gish er i gang med at finde sammen med en ældre herre(Vincent Price). Det hjælper ikke på forholdet, men det får dem til at tænke tilbage.
Det er fantastisk at se disse skuespillere reminiscere over deres ungdom. Selvom handlingen er lidt for tam, er den klart anbefalsesværdig - ikke mindst pga. skuespillerne.
8/10
---
Efterfølgende er tre film af Georges Franju
Eyes Without A Face Ansigtet er blevet smadret i en bilulykke, og nu har Doctor Génessier som mål at genskabe sin datters ansigt. Det gør han ved at transplantere fra andre kvinder på samme alder.
Det er bizart og originalt og ikke mindst spændende.
8/10
---
Judex Spændende er også Judex, og den er også fascinerende. Judex vil have den stenrige og liden populære Favraux ned med nakken. Det lykkedes, men han havde ikke planlagt, at Favraux' tidligere husholderske planlægger et kup. Det ligger på til en superb kriminaldrama med kappeklædte personer. Desværre bliver den ødelagt lidt af forveklet og forhastet afslutning.
8/10
---
Nuit Rouges Intet mindre end Korsridderne står for skud her. Krydret med topmoderne teknologi, tegneserie-agtig hovedperson og kontrol af mennesker, har man en meget fantasifuld og lettere rodet historie, der er lidt for overdrevet. Det er fin underholdning, men det er lige i overkanten. Den minder lidt om Batman The Movie uden al det sjove...og skuespillet lader også meget tilbage til tider.
Fornøjelig animationsfilm, der tager gas på superheltegenren ved at forestille sig det scenario, at det lykkes superskurken at udrydde storbyens selvfede superhelt... hvorefter han ikke ved, hvad han skal gøre af sig selv. I begyndelsen af filmen var jeg faktisk lidt bekymret for, om handlingen kunne holdes i gang eller bare skulle leve på jokes og sarkasme, men det lykkedes faktisk at holde et rimelig jævnt underholdningsniveau.
Plottet har dog sine problemer, og den ironiske distance var ikke helt nok til at få én til at se helt igennem fingre med det. For eksempel opstår et underligt tomrum lige da Megamind kommer til magten: der bliver klaget, man hører noget om slaver, men hvordan det egentlig er, ser man ikke - hele denne del af filmen er udelukkende fokuseret på Megamind, som om det er et kapitel i filmen, der skal overstås for at komme videre til den næste historie.
Filmen er utrolig flot, og der er tydeligvis sket noget indenfor animation de sidste 5-10 år. Humoren er mere end okay. Jonah Hill hjælper, mens Will Ferrel kan tolereres. Henimod slutningen bliver filmen desværre en tand for forudsigelig.. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
I min øjne fremstår den en kende kommerciel, men det lykkedes filmen at undgå for mange klicheer og kedelige og kiksede stunder.
Jeg morede mig og følte mig bevœget og oplevede et perfekt mix af komik og drama.
5,5/6
Har også lige set denne film og er fuldstændig enig i din bedømmelse. Karakteren ved jeg ikke rigtigt med, men 5/6 skal den ihvertfald have. (Eller 8/10 på 10-skalaen.)
Jeg tror jeg lod mig rive af filmen, jeg havde ikke forventet så god en oplevelse. Det er længe siden jeg har grint højlydt og fået blanke øjne af samme film.
Jeg morede mig og følte mig bevœget og oplevede et perfekt mix af komik og drama.
Så den i går og kan (næsten) tilslutte mig. Den er ofte ganske vellykket. Der er et par scener der knager (for mig scenen hvor sønnen holder tale og faderen kommer til og lukker op for godteposen var lige rigeligt Hollywood'sk, uanset nødvendigheden af den:), men i det store hele en god film. Jeg endte på 7/10...
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#13391 Skeloboy 14 år siden
Et suverænt Polanski-drama med en suveræn Natasja Kinski...sådan der :)
9/10
#13392 lagoni 14 år siden
#13393 misuma 14 år siden
#13394 misuma 14 år siden
Det er med skam i stemmen, at jeg må kende mig skyldig i at være godt underholdt. Det er samme skabelon som altid, men jeg falder i hver gang....og så var filmen faktisk ikke uden humor visse steder.
Indenfor "genren" vil jeg give den 4,5/6.
#13395 Skeloboy 14 år siden
The Iron Mask, USA 1929
Douglas Fairbanks i hans sidste stumfilm(eller en part-talkie er det - to steder er der tale, nemlig i starten og i midten). Historien er velkendt, således er stilen, tonen og Fairbanks skuespil. Den er lidt for fjollet til tider, men ellers er historien om de tre musketeerer og jernmasken bare god. Og så er det selvfølgelig altid herligt at se Fairbanks med et sværd i hånden.
7/10
---
People On Sunday, Tyskland 1930
"En film uden skuespillere" står der. Og måske er det rigtige mennesker, der er med, men det er også bygget på et manuskript. People On Sunday var i 1930 et meget næsten uset fænomen, og den er meget langt forud for sin tid, og det er især neorealismen, filmen foregriber. Det bliver dog for kedeligt og ligegyldigt i længden, og selvom den har en vis historisk værdi, er den filmiske middelmådig.
Det skal dog nævnes, at det er personer som Robert Siodmak, Edward G. Ulmer, Billy Wilder og Fred Zinnemann, der står bag filmen.
5/10
---
Drive
En af de nye film, jeg har set mest frem til. Og på sin vis blev jeg faktisk lidt skuffet - fordi jeg havde forventet et suverænt mesterværk. Nuvel, det er bestemt en god film, hvor instruktionen er knivskarp, og til tider er det også intens spænding. Der er ingen tvivl om, at Refn er på toppen med tre hits på stribe. Når der er action i filmen, er det til tider med en dejlig rolighed og til tider med brutal vold. God blanding.
8/10
---
The Whales of August
Man kan ikke læse - eller skrive - om The Whales of August uden at nævne skuespillerne først. Jeg vil følge i de fleste andres skribenters fodspor: det er helt og aldeles fantastisk med den samlede mængde filmerfaring, der er til stede her. Tilsammen har de fire vigtigste personer en samlet karriere på 246 år! Lillian Gish debuterede i 1912, Bette Davis i 1931 og Vincent Price i 1938 - men nok om det! At se disse tre skuespillere i slutningen af deres karriere er i sig selv fantastisk. Filmen lever ikke helt op til rollebesætningen, men det er absolut en god film. Det er et meget afdæmpet drama - ja, drama vil jeg næsten ikke engang kalde det - hvor to søskende(Gish og Davis) bruger sommeren i deres hus på en ø. Forholdet mellem dem er ikke det bedste længere. Bette Davis er bitter på livet, mens Gish har mod mere. Davis mner, at de er for gamle til at lave nye planer, mens Gish er i gang med at finde sammen med en ældre herre(Vincent Price). Det hjælper ikke på forholdet, men det får dem til at tænke tilbage.
Det er fantastisk at se disse skuespillere reminiscere over deres ungdom. Selvom handlingen er lidt for tam, er den klart anbefalsesværdig - ikke mindst pga. skuespillerne.
8/10
---
Efterfølgende er tre film af Georges Franju
Eyes Without A Face
Ansigtet er blevet smadret i en bilulykke, og nu har Doctor Génessier som mål at genskabe sin datters ansigt. Det gør han ved at transplantere fra andre kvinder på samme alder.
Det er bizart og originalt og ikke mindst spændende.
8/10
---
Judex
Spændende er også Judex, og den er også fascinerende. Judex vil have den stenrige og liden populære Favraux ned med nakken. Det lykkedes, men han havde ikke planlagt, at Favraux' tidligere husholderske planlægger et kup. Det ligger på til en superb kriminaldrama med kappeklædte personer. Desværre bliver den ødelagt lidt af forveklet og forhastet afslutning.
8/10
---
Nuit Rouges
Intet mindre end Korsridderne står for skud her. Krydret med topmoderne teknologi, tegneserie-agtig hovedperson og kontrol af mennesker, har man en meget fantasifuld og lettere rodet historie, der er lidt for overdrevet. Det er fin underholdning, men det er lige i overkanten. Den minder lidt om Batman The Movie uden al det sjove...og skuespillet lader også meget tilbage til tider.
5/10
#13396 Riqon 14 år siden
Fornøjelig animationsfilm, der tager gas på superheltegenren ved at forestille sig det scenario, at det lykkes superskurken at udrydde storbyens selvfede superhelt... hvorefter han ikke ved, hvad han skal gøre af sig selv. I begyndelsen af filmen var jeg faktisk lidt bekymret for, om handlingen kunne holdes i gang eller bare skulle leve på jokes og sarkasme, men det lykkedes faktisk at holde et rimelig jævnt underholdningsniveau.
Plottet har dog sine problemer, og den ironiske distance var ikke helt nok til at få én til at se helt igennem fingre med det. For eksempel opstår et underligt tomrum lige da Megamind kommer til magten: der bliver klaget, man hører noget om slaver, men hvordan det egentlig er, ser man ikke - hele denne del af filmen er udelukkende fokuseret på Megamind, som om det er et kapitel i filmen, der skal overstås for at komme videre til den næste historie.
Filmen er utrolig flot, og der er tydeligvis sket noget indenfor animation de sidste 5-10 år. Humoren er mere end okay. Jonah Hill hjælper, mens Will Ferrel kan tolereres. Henimod slutningen bliver filmen desværre en tand for forudsigelig.. 4/6.
#13397 misuma 14 år siden
I min øjne fremstår den en kende kommerciel, men det lykkedes filmen at undgå for mange klicheer og kedelige og kiksede stunder.
5,5/6
#13398 BN 14 år siden
Har også lige set denne film og er fuldstændig enig i din bedømmelse. Karakteren ved jeg ikke rigtigt med, men 5/6 skal den ihvertfald have. (Eller 8/10 på 10-skalaen.)
#13399 misuma 14 år siden
#13400 Hr. Nielsen 14 år siden